کابل مناسب آیفون تصویری | معرفی بهترین کابل برای آیفون تصویری

کابل مناسب آیفون تصویری

برای نصب آیفون تصویری به کابل نیاز است و این کابل باید دارای کیفیت خوبی باشد تا انتقال صدا و تصویر به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام شود. در صورتی که از کابل های آیفون صوتی برای نصب آیفون تصویری استفاده شود، مشکلاتی مانند نویز تصویر و صدا به وجود می آید که بسیار آزاردهنده است. با توجه به این موارد، شناخت کابل مناسب آیفون تصویری موضوع بسیار با اهمیتی است که باید پیش از خرید آیفون تصویری، مورد توجه قرار گیرد. اگر شما هم می خواهید از کابل مناسبی برای آیفون تصویری خود استفاده کنید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های کابل مناسب آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری با کابل آیفون صوتی متفاوت است زیرا در آیفون صوتی فقط انتقال صدا انجام می شود اما در آیفون تصویری علاوه بر صدا، تصویر نیز باید منتقل شود و به همین دلیل کابل های این دو نوع آیفون متفاوت است. دیتای انتقالی از طریق کابل آیفون صوتی میزان معینی می باشد و وقتی از این کابل برای نصب آیفون تصویری استفاده شود، ضعف کابل ها مشخص می شود.  مشخصات کابل آیفون تصویری از نظر نوع، قطر و جنس با کابل آیفون صوتی تفاوت هایی دارد و به همین دلیل استفاده از این کابل ها به جای کابل  مناسب آیفون تصویری پیشنهاد نمی شود.

انواع کابل آیفون تصویری

کابل های آیفون به دو شکل کابل آیفون معمولی و کابل آیفون فویل دار به فروش می رسند. کابل آیفون معمولی به دو صورت ۰.۴ و ۰.۶ موجود است و برای سیم کشی آیفون های صوتی، سیم کشی اینترکام و تلفن مناسب است. کابل فویل دار به دو صورت ۰.۴ و ۰.۶ برای سیم کشی آیفون تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. در این کابل یک لایه فویل بر روی سیم ها پیچیده شده تا از ایجاد نویز در صدا و تصویر آیفون تصویری جلوگیری شود.

قطر کابل آیفون تصویری

در سال های گذشته به دلیل عدم وجود سیم های فویل دار در بازار، نصابان آیفون تصویری از کابل های آیفون صوتی برای آیفون تصویری هم استفاده می کردند. این کار به ظاهر هیچ مشکلی در روند نصب آیفون تصویری به وجود نمی آورد اما به مرور زمان، مشکلات صدا و تصویر آیفون ها تا حدی زیاد شد که تولیدکنندگان تصمیم گرفتند کابل هایی را وارد بازار کنند که مجهز به لایه فویل باشند.

با این کار تمامی مشکلات مربوط به ضعیف بودن سیم و کابل برطرف شد. هر یک از کابل ها قطر مشخصی دارند و بهتر است که از کابل ۰.۵ برای آیفون صوتی و از کابل فویل دار ۰.۶ برای آیفون تصویری استفاده نمایید. کابل مناسب آیفون تصویری استاندارد باید دارای این قطر باشد تا صدا و تصویر را به خوبی منتقل کند.

جنس کابل آیفون تصویری

علاوه بر قطر کابل، جنس آن نیز دارای اهمیت است. این روزها که در کنار کالاهای اصل، کالاهای تقلبی زیادی در بازار عرضه می شوند باید مراقب باشید که کابل هایی با جنس تقلبی نخرید زیرا این کابل ها از آلیاژهای نامرغوب تهیه شده اند و کیفیت لازم را ندارند، در نتیجه پس از مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض آنها خواهید شد. کابل آیفون تصویری به دو صورت آلیاژ مس یا cc و تمام مس عرضه می شود که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

کابل های آلیاژ مس یا همان cc در بازار ایران بسیار پرطرفدار هستند اما این کابل ها برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا، اصلا مناسب نیستند و باید از کابل تمام مس برای این ساختمان ها استفاده شود. بهتر است پیش از انتخاب کابل از نظر کارشناسان آیفون تصویری استفاده کنید و برند مناسبی را انتخاب نمایید. کابل های تمام مس بهترین نوع کابل هستند و هیچ مقاومتی را در مسیر به وجود نمی آورند، درنتیجه صدا کاملا صاف و تصویر به صورت شفاف منتقل می شود.

به طور کلی برای مسیرهای طولانی باید از کابل های تمام مس استفاده شود تا افت ولتاژ و کیفیت در طول مسیر اتفاق نیفتد. برای مسیرهایی که به کابل هایی با متراژ کم نیاز دارند می توان از هر دو نوع کابل تمام مس و آلیاژی استفاده کرد. قیمت کابل های تمام مس بالاتر از نوع آلیاژی است و کابل های تقلبی قیمت ارزانی دارند.

کابل آیفون تصویری

کابل مناسب آیفون تصویری کدام است؟

کابل مناسب آیفون تصویری باید از نوع فویل دار و همراه با شیلد باشد تا کاهش کیفیت صدا و تصویر به وجود نیاید. کابل ها با توجه به نوع، جنس و قطر، مدل های مختلفی دارند که با در نظر داشتن صوتی یا تصویری بودن آیفون باید کابل مناسب و استانداردی انتخاب شود. علاوه بر مشخصات کابل، نحوه سیم کشی آن نیز مهم است و باید با دقت انجام شود زیرا اگر به درستی و توسط متخصصان انجام نگیرد، در آینده باید هزینه های زیادی را برای بازبینی و تعویض سیم کشی بپردازید.

1 دیدگاه برای “کابل مناسب آیفون تصویری | معرفی بهترین کابل برای آیفون تصویری

  1. اسلام گفته:

    با سلام و خسته نباشید ممنونم بابت اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین. قابل استفاده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *