علت بسته نشدن جک پارکینگ چیست؟ | بررسی 8 دلیل رایج

علت باز نشدن جک پارکینگ

این روزها درب‌های قدیمی جای خود را به درب‌های اتوماتیک و پیشرفته‌ی امروزی داده‌اند و تعداد زیادی از خانه‌ها، ساختمان‌ها و بخصوص فروشگاه‌ها از درب‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند. در واقع شما با خرید جک درب پارکینگ به عنوان جایگزین درب‌های ساده، امنیت و راحتی خود را فراهم می‌کنید. اما همانطور که هر چیزی ممکن است پس از مدتی دچار مشکل یا خرابی شود، درب‌های اتوماتیک و جک آن‌ها نیز از این قائده مستثنی نیستند و با اینکه جدیدترین و بروزترین تکنولوژی در آن‌ها به کار گرفته شده ممکن است با مشکل روبرو شوند. ولی جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و این مشکل نیز مانند هر مشکل دیگر قابل حل است. ما در اینجا هستیم تا این موضوع را بررسی کرده و علت بسته نشدن جک پارکینگ را برای شما مشخص کرده و شرح دهیم. همچنین در ادامه به دنبال راه حلی مناسب برای هر مشکل و رفع آن باشیم. از آنجا که خرید یا تعویض جک پارکینگ ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، خوب است که سعی کنیم تا روش عیب‌یابی آن‌ها را یاد بگیریم و در مواقع لزوم نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنیم.

8 علت بسته نشدن جک پارکینگ

باز نشدن درب پارکینگ که به معنای بروز مشکل در جک است، یکی از مشکلات رایج در هر خانه بوده که باید ابتدا بررسی شود و سپس اقدامات لازم را جهت عیب‌یابی آن انجام داد. چند مورد از مهم‌ترین علت بسته نشدن جک پارکینگ عبارتند از:

1- قطعی برق یا سیم‌های اتصال

هنگامی که با مشکل بسته نشدن جک پارکینگ روبرو شدید، ابتدا اتصال برق را بررسی کنید. همچنین چک کنید که سیم‌های اتصال قطع نشده باشند. گاهی ممکن است برق رفته باشد و یا در اثر پریدن مدار فیوز، جک درب پارکینگ شما از کار بیفتد. علاوه بر این‌ها، باتری‌های جک را نیز مورد بررسی قرار دهید.

2- خراب شدن ریموت

گاهی نیز علت بسته نشدن جک پارکینگ را باید در ریموت آن جستجو کرد. همیشه مشکل از خود جک نیست؛ بلکه ممکن است ریموت از کار افتاده یا به دلایلی نیز خراب شده باشد. مواردی مانند ضربه خوردن یا رطوبت ممکن است باعث از کار افتادن ریموت درب شما شود که در این صورت برای حل مشکل باید نسبت به تعویض ریموت خود اقدام کنید.

3- خرابی سیستم مرکزی یا موتور درب پارکینگ

امکان دارد مشکل جک درب منزل شما جدی‌تر بوده و به سیستم مرکزی یا موتور درب ارتباط داشته باشد. موتور بخش اصلی درب اتوماتیک است و در صورت بروز مشکل در آن، درب قادر به فعالیت نخواهد بود. بنابراین خوب است هنگام مشاهده مشکل، موتور را نیز بررسی کنید.

برای این کار باید ابتدا جریان برق چک شود. اگر مشکل از قطعی برق نیودف باید چک شود که آیا موتور کار می‌کند یا خیر. در صورتی که متوجه فعالیت موتور شدید، دقت کنید که چیزی جلوی درب قرار نداشته باشد و مانع حرکت درب نشود. در غیر این صورت باید این مشکل را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

4- از کار افتادن جک

بعضی اوقات نیز علت بسته نشدن جک پارکینگ نیز بخاطر از کار افتادن خود جک است. ممکن است بازوهای جک دچار مشکل شده باشند. بهتر است تعمیر آن را به یک فرد متخصص بسپارید. در صورت آنکه مشکل با تعمیر برطرف نشد، باید جک پارکینگ کاملا توسط فرد متخصص تعویض شود.

5- خرابی سیم بکسل

خرابی یا پاره شدن سیم بکسل نیز می‌تواند دیگر علت بسته نشدن جک پارکینگ باشد. گاهی سیم بکسل جک ممکن است خراب، پاره یا از مسیر خود خارج شود که این موضوع نیاز به بررسی توسط یک فرد متخصص دارد. اما نباید نادیده گرفته شود و در اسرع وقت باید جهت تعمیر آن اقدام کرد؛ زیرا این مشکل خطرناک بوده و می‌تواند آسیب زیادی به جک پارکینگ وارد کند.

6- خراب شدن چشمی درب پارکینگ

اگر فتوسل یا چشمی درب خراب شود، جک پارکینگ دیگر قادر به فعالیت نیست و نمی‌تواند به خوبی عمل کند. چشمی درب اتوماتیک یکی از مهم‌ترین اجزای ان است که کار آن تشخیص فرد یا اشیایی است که در مسیر حرکت درب قرار گرفته‌اند. هنگامی که کسی یا چیزی در مسیر بسته شدن درب قرار گرفته باشد، چشمی دربآن را تشخیص داده و دستور توقف درب را می‌دهد.

بنابراین در صورت خراب شدن چشمی، ممکن است جک درب نیز کار نکند. بررسی کنید که چیزی جلوی چشمی درب را نپوشانده باشد. ممکن است گاهی گرد و غبار، برف و باران یا هر اشیای خارجی دیگر آن را پوشانده باشند. اگر مانعی وجود دارد آن را برطرف کنید.

بازنشدن جک پارکینگ

7- خراب شدن فلاشر درب پارکینگ

خرابی فلاشر درب پارکینگ را می‌توان دیگر علت بسته نشدن جک پارکینگ و بروز اختلال در آن دانست. فلاشر یکی دیگر از قسمت‌های مهم درب پارکینگ تلقی می‌شود که در بالای درب قرار می‌گیرد. فلاشر نقش کلیدی در باز و بسته شدن درب پارکینگ دارد و به عنوان یک هشداردهنده عمل می‌کند. فلاشر با چشمک زدن هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ، شما را از ورود و خروج افراد مطلع می‌کند.

جهت تعمیر فلاشر و یا تعویض سیم‌کشی‌های آن می‌توان از خدمات آن نمایندگی که جک درب پارکینگ از آن خرید شده استفاده کرد.

8- خروج درب پارکینگ از ریل

ریل‌های درب روی یک مسیر معین و مشخص حرکت می‌کنند و از این طریق مانع از خارج شدن درب از مسیر خود می‌شوند. هنگامی که درب از مسیر خود خارج شده و یا ریل‌ها و مسیرشان دچار مشکلی شوند، باز و بسته شدن درب پارکینگ به درستی انجام نمی‌شود. برای حل این مشکل، با یک آچار مناسب، پیچ‌های ریل را محکم کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، این موضوع را با یک تعمیرکار در میان بگذارید.

حرف آخر

عیب‌یابی و بررسی علت بسته نشدن جک پارکینگ کار ساده‌ای است که حتی برخی مشکلات آن توسط خود شما نیز قابل تشخیص بوده اما بهتر است جهت تعمیر آن به یک فرد مجرب و کاربلد مراجعه کنید. درب‌های اتوماتیک از امکانات ویژه و پیشرفته‌ای است که این روزها افراد در اکثر خانه‌ها و ساختمان‌ها از آن‌ها بهره می‌برند. برای اینکه این درب‌ها به درستی فعالیت کنند و عملکرد سریعی داشته باشند باید تمامی اجزای آن‌ها به صورت هماهنگ و البته صحیح در کنار یکدیگر کار کنند؛ که برای این کار نیاز به عیب‌یابی و بر طرف کردن مشکلات داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *