چرا آیفون تصویری سوت میکشد؟

چرا آیفون تصویری سوت میکشد

چرا آیفون تصویری سوت میکشد ؟

امروزه استفاده از آیفون تصویری به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار رایج است اما مانند هر وسیله الکتریکی دیگری ممکن است آیفون های تصویری هم با مشکلاتی روبرو شوند. یکی از آزاردهنده ترین مشکلات آیفون تصویری، سوت کشیدن آن می باشد. شاید برای شما هم پیش آمده است که به هنگام استفاده از آیفون تصویری با صدای سوت کشیدن آن مواجه شده و برای رفع آن تلاش کرده اید اما اینکه چرا آیفون تصویری سوت میکشد و برای رفع آن باید از چه راهکارهایی استفاده کرد، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که برای رفع این مشکل باید علت آن را پیدا کرد. در این مقاله ما دلایل ایجاد این مشکل را به شما عزیزان ارائه می دهیم تا پس از خرید آیفون تصویری با بررسی و رفع این موارد، مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری خود را حل کنید.

دلایل سوت کشیدن آیفون تصویری

مشکلات مربوط به سوت کشیدن آیفون تصویری به دو بخش تقسیم می شوند که بخش اول مربوط به مشکلاتی است می توان بدون نظر کارشناس متخصص به رفع آن پرداخت و بخش دوم مربوط به مشکلاتی است که برای رفع آن باید از افراد متخصص راهنمایی گرفت. در ابتدا به سراغ بخش اول می رویم و سپس به بررسی بخش دوم می پردازیم.

بخش اول:

۱- جابجایی کاور پلاستیکی

روی میکروفون آیفون تصویری، کاوری وجود دارد که جابجایی آن سبب سوت کشیدن آیفون تصویری شده و صدا به درستی دریافت نمی گردد. برای حل این مشکل باید کاور را از میکروفون آیفون تصویری جدا کنید و پس از تمیز کردن آن، به طور دقیق در جای خود قرار دهید.

۲- بلند بودن صدای پنل خروجی جلوی درب

در بعضی از موارد در پاسخ اینکه چرا آیفون تصویری سوت میکشد باید گفت که مشکل از زیاد بودن صدای پنل می باشد زیرا صدای پنل جلوی درب تا حدی زیاد است که وارد میکروفون شده و مشکل سوت کشیدن اتفاق می افتد. برای کم کردن صدای پنل باید متناسب با برند آیفون تصویری خود اقدام کنید.

۳-فضای اضافی پشت دهنی گوشی

گاهی این مشکل به دلیل پخش شدن صدای شما در دسته گوشی اتفاق می افتد و برای برطرف کردن آن باید قاب دسته گوشی را با دقت باز کنید و در قسمت های خالی آن پنبه یا دستمال کاغذی قرار دهید و مجددا قاب گوشی را بسته و امتحان کنید که این مشکل برطرف شده است یا اینکه هنوز آیفون تصویری شما سوت می کشد.

بخش دوم:

سوت کشیدن آیفون تصویری

۱- نزدیک بودن میکروفون به بلندگو

مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری اگر با موارد گفته شده در قسمت قبلی برطرف نشد باید از یک کارشناس متخصص برای پیدا کردن علت این مشکل کمک بگیرید. کارشناس مربوطه ابتدا به سراغ ولوم تنظیم صدا رفته و اگر پس از انجام تنظیمات باز هم این مشکل پابرجا بود به سراغ میکروفون و بلندگو می رود زیرا یکی از دلایل سوت کشیدن آیفون تصویری نزدیکی زیاد میکروفون به بلندگو است.

در چنین مواقعی باید فاصله بین این دو را زیاد کرد و یا اینکه یکی از این دو بخش را عایق نمود تا این مشکل حل شود. معمولا اگر این مشکل با ایجاد فاصله بین بلندگو و میکروفون حل نشود، میکروفون را با چسب مایع عایق می کنند چون ساده تر است. رفع مشکل نزدیکی میکروفون به بلندگو، هزینه کمی داشته و به راحتی برطرف می شود.

۲- خراب شدن میکروفون

اگر پس از انجام کارهای گفته شده در مورد اول هنوز هم با مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری روبرو هستید، باید به بررسی میکروفون بپردازید. ممکن است میکروفون خراب شده باشد و صداهای پنل خروجی را به شکل سوت به مانیتور منتقل نماید که بسیار آزار دهنده می باشد. برای رفع این مشکل، متخصص مربوطه به راحتی قطعه خراب شده را تعویض می کند و آیفون تصویری شما درست مثل روز اول کار خواهد کرد.

۳- خراب شدن برد صوت

در قسمت های قبلی به بررسی عوامل مهم و تاثیرگذار در سوت کشیدن آیفون تصویری پرداختیم و حال به سراغ سومین مورد می رویم تا متوجه شویم که چرا آیفون تصویری سوت میکشد و این مشکل را رفع کنیم. خراب شدن برد صوت می تواند باعث سوت کشیدن آیفون تصویری شود زیرا این برد وظیفه انتقال صدای رفت و برگشت، درب بازکن و انتقال تصویر را بر عهده دارد و در صورتی که خراب شود اولین نشانه آن، سوت کشیدن آیفون تصویری می باشد. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، توسط کارشناسان متخصص تعویض شده و مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری رفع می گردد.

۴- مشکلات مربوط به سیم کشی

در صورتی که مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری با انجام موارد گفته شده رفع نشود، باید به بررسی پرهزینه ترین و سخت ترین قسمت، یعنی سیم کشی بپردازید. اگر مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری مربوط به این بخش باشد حتی اگر مانیتور آیفون تصویری خود را تعویض کنید باز هم با این مشکل روبرو خواهید شد که چرا آیفون تصویری سوت میکشد و راهکارهای گفته شده باز هم به کار شما نمی آید زیرا مشکل از سیم کشی می باشد و شما آن را رفع نکرده اید.  برای رفع این مشکل، سیم کشی از قسمت پنل تا مانیتور داخل واحد توسط متخصص مربوطه بررسی شده و پس از رفع مشکل، دیگر آیفون تصویری شما سوت نخواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *