حافظه آیفون تصویری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

حافظه آیفون تصویری

حافظه آیفون تصویری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

آیفون های تصویری از زمان گذشته تاکنون دچار تغییراتی شده اند و هر کدام قابلیت های متفاوتی دارند. برخی از این قابلیت ها سبب برتری بعضی از مدل ها شده و در نتیجه این آیفون های تصویری طرفداران بیشتری دارند. یکی از این قابلیت ها حافظه آیفون تصویری می باشد که فعالسازی و استفاده از آن در امنیت ساختمان نقش مهمی دارد. حافظه آیفون های تصویری سبب کنترل بیشتر رفت و آمدها شده و با این کار امنیت محیط افزایش پیدا می کند.

در دنیای امروز حافظه داشتن آیفون تصویری اهمیت بیشتری پیدا کرده است و کاربرد آن شناخته شده تر از قبل است. حافظه آیفون تصویری به سه شکل وجود دارد و شما می توانید این سه نوع حافظه را در نظر داشته و متناسب با بودجه خود نسبت به انتخاب و خرید آیفون تصویری اقدام نمایید. در این مقاله به بررسی حافظه در آیفون های تصویری می پردازیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چند نوع حافظه آیفون تصویری وجود دارد؟

پس از خرید آیفون تصویری، بد نیست بدانید که حافظه آیفون ها در سه نوع وجود دارد. نوع اول آیفون های تصویری فقط دارای حافظه داخلی هستند و تصاویر را در حافظه داخلی ثبت می کنند. نوع دوم قابلیت حافظه خارجی دارند و این حافظه در داخل قسمت مشخص شده جایگذاری می شود و نوع سوم هم مجهز به حافظه داخلی و هم خارجی می باشد. دسته بندی انواع حافظه سبب می شود که خریداران آیفون تصویری با توجه به بودجه خود و مزایای هر یک از این حافظه ها، نسبت به خرید آیفون تصویری مناسب اقدام نمایند.

تاریخچه انواع حافظه آیفون تصویری

انواع حافظه آیفون ها به مرور زمان پدید آمده و دچار تغییراتی شده اند که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم.

حافظه آیفون های تصویری

آیفون های تصویری با حافظه جانبی

در گذشته نمونه ای از آیفون های تصویری سیاه و سفید دارای قابلیت اضافه نمودن حافظه جانبی بودند اما این آیفون ها در مقایسه با آیفون های امروزی قادر به ذخیره سازی حجم کمی بودند و تنها می توانستند ۶۸ عکس را ذخیره کنند. تصاویر ذخیره شده در حافظه این آیفون ها فقط در نمایشگر خود آیفون قابل نمایش بودند و قابلیت انتقال به سایر دستگاه ها را نداشتند. در زمان هایی که حافظه این مدل از آیفون های تصویری پر می شد، به صورت خودکار آخرین عکس گرفته را به جای اولین عکس قرار داده و به همین صورت عکس های قبلی نیز به طور کامل پاک می شدند.

آیفون های تصویری با حافظه داخلی

اولین تفاوت این آیفون ها با مدل قبلی در این بود که قابلیت ذخیره سازی ۱۲۸ عکس را داشتند. عکس های ذخیره شده در این نوع از آیفون تصویری به راحتی در بخش منو قابل نمایش بودند و علاوه بر تصاویر ذخیره شده، ساعت و تاریخ ذخیره را نیز نمایش می دادند. در حافظه این آیفون ها دیگر عکسی به صورت خودکار حذف نمی شد و هر کسی می توانست به صورت دستی عکس های مورد نظر را حذف نماید. این نوع حافظه آیفون تصویری  نیز همان عیب مورد قبلی را داشت و موارد ذخیره شده قابل انتقال به سایر دستگاه ها نبودند.

آیفون های تصویری با قابلیت فیلمبرداری

پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شد که آیفون های تصویری با ویژگی های مثبت بیشتری ساخته شوند و نوع جدیدی از آیفون های تصویری به بازار آمدند که هم قابلیت ذخیره عکس و هم فیلم را داشتند. در واقع این آیفون ها به راحتی می توانستند فیلمبرداری کنند و تا حجم هشت گیگابایت را در حافظه خود ذخیره نمایند. این مدل از آیفون های تصویری پس از روشن شدن شروع به ضبط فیلم و عکس کرده و آنها را ذخیره می نمودند.

ذخیره داده ها در حافظه آیفون تصویری به چه صورت است؟

آیفون های تصویری در مدل های مختلف این قابلیت را دارند تا داده ها را به سه صورت عکس، فیلم و هم عکس و هم فیلم بایگانی کنند و این با توجه به نوع نیاز افراد مشخص می گردد که کدام حافظه و کدام حالت از ذخیره سازی داده را انتخاب نمایند. آیفون های حافظه دار با توجه به نوع خود نسبت به آیفون های تصویری معمولی، افزایش قیمت دارند اما این افزایش قیمت در برابر افزایش امنیت چشمگیری که دارند، واقعا برای خریداران به صرفه است.

 کاربرد حافظه آیفون تصویری

فعالسازی حافظه آیفون تصویری سبب ضبط و ثبت عکس و فیلم شده و شما می توانید در مواقع مورد نیاز که حادثه ای اتفاق می افتد یا سرقتی در ساختمان رخ می دهد، به راحتی با بازنگری فیلم و عکس های ثبت شده، افراد را شناسایی کنید. حافظه دار بودن آیفون تصویری در واقع اطمینان خاطر ساکنین را افزایش می دهد زیرا در تامین امنیت ساختمان نقش مهمی دارد.

حافظه درب بازکن تصویری به گونه ای عمل می کند که وقتی فردی شاسی زنگ را فشار می دهد، از فرد پشت درب عکس گرفته و آن را در خود ذخیره می نماید. بعضی از مدل ها علاوه بر ذخیره عکس، یک فیلم ۱۵ ثانیه ای به همراه صدا هم ضبط می کنند و در صورتی که حافظه خارجی در دستگاه قرار بگیرد، این فیلم و عکس ها به راحتی به دستگاه دیگر منتقل شده و قابل نمایش هستند.

حافظه آیفون تصویری چیست

کدام حافظه آیفون تصویری مناسب تر است؟

با توجه به نوع حافظه و صفحه نمایش آیفون های تصویری، قیمت آنها متفاوت است. در صورتی که آیفون تصویری از حافظه خارجی با حجم بالایی پشتیبانی کند و تصاویر را با بهترین کیفیت ثبت نماید، امنیت ساختمان نیز افزایش پیدا می کند زیرا شناسایی خطرات و همچنین تشخیص مجرمان از طریق تصاویر با کیفیت آسان تر است.

از آنجایی که تصاویر با کیفیت حجم بیشتری را به خود اختصاص می دهند پس بهتر است که آیفون تصویری مجهز به هر دو نوع حافظه داخلی و خارجی باشد تا امنیت ساختمان را تامین نماید. این نوع آیفون فارغ از سایر قابلیت ها، مزیت بیشتری برای خرید دارد زیرا حافظه آیفون تصویری که قابلیت بسیار مهمی می باشد را به خوبی پشتیبانی می نماید.

4 دیدگاه برای “حافظه آیفون تصویری و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

  1. Hamid گفته:

    سلام
    بیشتر از دوسال هست که آیفون مدل تابا ١۰۴٣١ را داریم وازش راضی ام
    ولی قبلا با کارت اس دی بسیار خوب فیلم وعکس ذخیره میکرد
    بعد از فرمت کردن کارت اس دی ،دیگه آیفون کارت رانمیخونه ومینویسه”خطا درکارت حافظه ”
    با اینکه کارت حافظه روی کامپوتر بازمیشه وحتی میشه چیزی روش کپی کرد
    به نظرتون دلیل خطا کارت حافظه روی آیفون چیه؟؟

    • Dani گفته:

      من از ایفون تصویری زیاد نمیدونم ولی اکور وسایل کامپویتری این طوری هست که احتمالا کارت اس دی وقتی فورمت کردی ntfsفرمت کردی
      یک بار دیگه فرمت کن منتها fat 32
      روشش این فرمت ها تو اینترنت هست

  2. هادی عزتی گفته:

    سلام آیفون تصویری تابا دارم. قبلاً عکس ذخیره میکرد. ولی الان هیچ عکسی را ذخیره نمیکنه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *