اینترکام آیفون تصویری چیست ؟

اینترکام آیفون تصویری چیست

اینترکام آیفون تصویری چیست ؟

آیفون های تصویری توسط برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه می گردند و هر کدام از برندها دارای آیفون هایی با مدل ها و قابلیت های مختلف هستند. یکی از قابلیت هایی که امروزه در بعضی از مدل های آیفون تصویری دیده می شود، قابلیت اینترکام می باشد. این قابلیت برای بسیاری از افراد مهم و کاربردی است و اگر شما هم پس قصد خرید آیفون تصویری دارید و در این زمینه اطلاعاتی ندارید و نمی دانید اینترکام آیفون تصویری چیست، این مقاله را از دست ندهید.

اینترکام آیفون تصویری که به آن ارتباط داخلی نیز می گویند قابلیتی است که واحدهای مختلف می توانند از آن استفاده کنند و با یکدیگر در ارتباط باشند. در واقع این قابلیت باعث می شود که دو واحد بتوانند در مواقع مورد نیاز با هم ارتباط برقرار کنند. در ادامه مقاله آموزش می دهیم که شیوه ارتباط اینترکام آیفون تصویری چیست و به چه صورتی انجام می گیرد.

روش ارتباط از طریق اینترکام آیفون تصویری

برای استفاده از قابلیت اینترکام در آیفون های تصویری، فرد تماس گیرنده شماره واحدی که قصد ارتباط با آن را دارد وارد می کند و سپس کلید زنگ را فشار می دهد، پس از اینکه زنگ واحد مربوطه به صدا درآید و فرد گوشی را بردارد، ارتباط اینترکام برقرار می شود یعنی دو فرد در داخل یک ساختمان و در بخش ها و واحدهایی مجزا، با یکدیگر ارتباط صوتی برقرار می نمایند.

مزایای اینترکام آیفون تصویری چیست ؟

بدون شک هر کدام از قابلیت های موجود در آیفون های تصویری دارای مزایایی برای کاربران هستند و به همین منظور در آیفون های تصویری از آنها استفا‌ده شده است و قابلیت اینترکام یا ارتباط داخلی نیز مزایایی برای کاربران دارد در این قسمت اطلاعاتی در مورد اینکه مزایای اینترکام آیفون تصویری چیست ارائه می دهیم تا از این قابلیت و مزایای آن نیز آگاه شوید. یکی از مزایای استفاده از این قابلیت، ارتباط آسان با واحد نگهبانی است. به طور مثال ممکن است واحد نگهبانی قصد اطلاع رسانی  به یکی از واحدها را داشته باشد و بدین منظور به آسانی می تواند شماره واحد را وارد کرده و در صورت پاسخگویی واحد مربوطه، با آن ارتباط برقرار کند.

از اینترکام فقط برای ارتباط بین واحدها با بخش نگهبانی استفاده نمی شود بلکه برای ساختمان هایی که از بخش های مختلفی تشکیل شده و هر بخشی نیاز به ارتباط فوری با بخش دیگر دارد نیز استفاده می گردد. مثلا برای ارتباط بین واحدهای مختلف یک ساختمان تجاری به راحتی می توان از این قابلیت استفاده کرد و هر واحد از طریق وارد کردن شماره واحد مورد نظر و فشردن زنگ، با آن واحد ارتباط اینترکام برقرار می کند و دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی برای رفتن به بخش های مختلف نیست.

شیوه سیم بندی اینترکام آیفون تصویری

همانطور که در قسمت های قبلی هم گفتیم تمامی مدل های آیفون تصویری موجود در بازار قابلیت اینترکام ندارند و تنها برخی از مدل ها از این ویژگی و قابلیت کاربردی برخوردار هستند. در برخی از آیفون ها از ۴ رشته سیم مشترک برای فعال کردن این قابلیت استفاده می گردد و این سیم ها جدا از سیم هایی هستند که از آنها برای ارتباط با پنل استفاده می شود.

برای تفهیم بهتر این قسمت یک مثال میزنیم. فرض کنید در یک ساختمان دو واحدی نیاز به فعال سازی قابلیت اینترکام است، بدین منظور باید از هر یک از این واحد ها ۴ رشته سیم به پنل خروجی که در جلوی درب است کشیده شود و از سویی برای ارتباط بین دو واحد نیز باید ۴ رشته سیم مجزا متصل گردد. پس به طور کلی برای این خانه یا ساختمان، به ۱۲ رشته سیم نیاز است که البته سیم های درب بازکن و ترانس از این سیم ها جدا هستند.

برخی از مدل ها نیز برای برقراری ارتباط داخلی با سایر واحدها نیاز به سیم کشی مجزا ندارند و از طریق سیم هایی که برای راه اندازی سیستم استفاده می گردد، می توان این قابلیت را نیز فعال نمود و ارتباط داخلی با سایر واحدها برقرار کرد. نکته قابل توجه در این بخش این است که به هنگام خرید آیفون تصویری باید به پشتیبانی این قابلیت از طریق آیفون توجه شود.

اینترکام آیفون تصویری

 نکته مهم در مورد اینترکام آیفون تصویری

در این مقاله گفتیم که اینترکام آیفون تصویری چیست و مزایا و روش سیم کشی آن را بررسی نمودیم اما افراد به هنگام خرید آیفون تصویری باید به این نکته توجه داشته باشند که در مورد مدل ها اطلاعات لازم را به دست آورند و سپس مدلی را خریداری نمایند که از این قابلیت پشتیبانی کند زیرا امروزه ارتباط داخلی یا همان اینترکام بسیار کاربردی می باشد و نیاز افراد را به بهترین شکل برطرف می نماید. از سویی زمان لازم برای رفت و آمد بین واحدها از طریق اینترکام کاهش پیدا می کند پس خرید مدل هایی با این قابلیت، سودمند و به صرفه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *