نویز در آیفون تصویری

نویز آیفون تصویری

نویز در آیفون تصویری

در دنیای امروز آیفون های تصویری نقش مهمی در امنیت خانه ها و ساختمان ها دارند و در انواع مدل ها با قابلیت های متفاوتی ساخته می شوند. آیفون های تصویری هم مانند تمامی تجهیزات الکترونیکی ممکن است پس از مدت زمانی که از استفاده آنها می گذرد، دچار مشکلاتی شوند. گاهی مشکلات به وجود آمده ممکن است چند منشاء داشته باشند و بدین منظور افراد پس از خرید آیفون تصویری اگر به این مشکل برخورد کردند باید ابتدا منشاء مشکل را شناسایی و سپس در صدد رفع آن برآیند. یکی از این مشکلات، نویز در آیفون تصویری می باشد که مشکلی آزاردهنده از نظر کاربران است.

نویز در آیفون های تصویری ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و از آنجایی که مشکل آزار دهنده ای می باشد باید فورا رفع گردد. ما در این مقاله هر یک از عوامل مربوط  به نویز در آیفون تصویری را به طور مجزا بررسی می کنیم تا با بررسی هر بخش، مشکل شناسایی و رفع گردد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نویز در آیفون تصویری چیست؟

صدای نویز در آیفون های تصویری به معنای این است که صدا به طور واضح، دقیق و صاف از پنل خروجی به مانیتور و همچنین از مانیتور به پنل، منتقل نمی گردد و در بیشتر مواقع علت به وجود آمدن این مشکل، رعایت نکردن اصول مهم نصب آیفون تصویری می باشد.

عوامل ایجاد نویز در آیفون تصویری

همانطور که گفتیم نویز به دلایل مختلفی در آیفون های تصویری به وجود می آید و در این بخش به بررسی عوامل ایجاد این مشکل می پردازیم.

نویز آیفون تصویری چیست

۱- عدم سربندی صحیح دو سیم صدا

بهتر است به هنگام نصب آیفون تصویری سربندی سیم های مربوط به صدا با لحیم کاری انجام شود زیرا این کار بهترین و مطمئن ترین حالت برای سربندی سیم ها می باشد. اگر شخصی که آیفون تصویری را نصب می نماید از لحیم کاری استفاده نکند در آینده مشکلاتی به وجود می آید زیرا به مرور زمان این سیم ها با اکسیژن واکنش داده و سیاه می شوند. در صورتی که محل سیم ها مرطوب باشد، سیم ها سولفاته می زنند و این امر باعث اتصال نامناسب شده که نویز در آیفون تصویری را به همراه دارد.

۲- استفاده از سیم های بدون فویل

استفاده از سیم های بدون فویل نیز یکی از دلایل ایجاد نویز در آیفون های تصویری می باشد زیرا این سیم ها باعث ورود صدای نویز به داخل سیم ها می شوند. در واقع اگر سیم ها و کابل های مربوط به صدای آیفون تصویری از کنار سیم یا دستگاهی که دارای جریان برق است عبور کند، نوسانات وارد کابل شده و نویزهای صدا به وجود می آیند. بهترین کار استفاده از سیم های فویل دار می باشد تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود.

۳- استفاده از کابل بدون شیلد

یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده نویز، استفاده از کابل بدون شیلد است. گفتیم که برای جلوگیری از ایجاد نویز باید از کابل های فویل دار استفاده شود اما حال باید به این موضوع توجه داشت که جهت تخلیه نویزی که در فویل به وجود آمده است هم باید شیلد کابل را وصل کنیم. پس از وصل نمودن شیلد کابل باید انتهای آن به سمت زمین هدایت گردد.

نویز آیفون تصویری 1

علت به وجود آمدن نویز در سیم فویل دار

در بعضی از مواقع با اینکه از سیم های فویل دار استفاده شده و سربندی ها نیز لحیم کاری شده اند، باز هم نویز در آیفون تصویری به وجود می آید و علت به وجود آمدن این مشکل، وجود نویز در فویل است. گاهی فردی که آیفون تصویری را نصب می نماید برای تغذیه درب بازکن نیز از سیم های کابل اصلی آیفون استفاده کرده و چون برق مصرفی درب بازکن ها از نوع برق AC می باشد، آیفون تصویری با نویز شدید در صدا مواجه می شود. در چنین مواقعی باید برای درب بازکن از برق DC استفاده گردد و یا اینکه برای تغذیه آن از کابل مجزایی استفاده نمود. می توان اینطور نتیجه گرفت که جریان برق متناوب نیز نویز ایجاد می کند.

۴- نصابان غیر حرفه ای

در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم که عامل اصلی ایجاد مشکل نویز در آیفون ها، نصب نادرست و رعایت نکردن اصول نصب می باشد. افرادی که به طور حرفه ای در این زمینه کار کرده و تخصص دارند می دانند که نصب آیفون تصویری بسیار کار با دقت و حساسی است و تمامی اصول مهم نصب را رعایت می نمایند. افرادی که قصد نصب آیفون تصویری را دارند باید حتما از فردی ماهر برای نصب آیفون تصویری کمک بگیرند زیرا ممکن است آسیب های جدی به آیفون وارد شود.

نکته تکمیلی مشکل نویز در آیفون تصویری

در این مقاله عوامل مهم و به وجود آورنده نویز در آیفون تصویری را بررسی نمودیم. در صورتی که افراد از مشکل نویز در آیفون تصویری رنج می برند باید برای رفع آن اقدام کنند اما اگر در این زمینه دارای تخصصی نمی باشند بهتر است که از متخصصین فعال در این زمینه برای یافتن و رفع مشکل کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *