یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری

یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری

یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری

یکی از مشکلاتی که در آیفون تصویری به دلیل استهلاک، خرابی قطعات، ایرادات سیم کشی و استفاده نادرست از آیفون رخ می دهد، یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری می باشد. این مشکل بسیار آزاردهنده، باعث قطع ارتباط بین مانیتور و پنل آیفون تصویری می گردد. افرادی که با قطع یک طرفه صدای آیفون تصویری روبرو می شوند باید این مشکل را در قسمت های مختلف مانیتور و پنل بررسی کنند تا اقدامات لازم برای برطرف کردن آن را انجام دهند.

آیفون تصویری به عنوان وسیله ای برای افزایش رفاه و آسایش کاربران به شمار می رود و زمانی که صدای آن به صورت یک طرفه باشد، برای استفاده از آیفون تصویری و قابلیت های آن، دشواری هایی به وجود می آید. با توجه به اهمیت موضوع یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری در این مقاله به بررسی این مشکل می پردازیم تا شما عزیزان از دلایل ایجاد این مشکل آگاه شوید، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دلایل یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری

همانطور که گفتیم در آیفون تصویری دلایل مختلفی برای یک طرفه شدن صدای آیفون وجود دارد و در ادامه هر یک از این دلایل را به طور مجزا بررسی می کنیم.

۱- آسیب دیدن سوکت مانیتور

سوکت قطعه ای ضعیف و کوچک در کابل آیفون تصویری می باشد که با ضربه یا فشار ممکن است بشکند و شما برای این که از سالم بودن آن مطمئن شوید می توانید به راحتی آن را مورد بررسی قرار دهید. نوعی از سوکت تحت عنوان سوکت ۴ سیم وجود دارد که سیم کشی ساختمان را به آیفون تصویری متصل می کند و در صورتی که این سوکت دچار ایراداتی شود، صدا و برق آیفون تصویری قطع می گردد. اگر سوکت آیفون تصویری آسیب دیده باشد، هزینه زیادی برای تعویض آن به شما تحمیل نمی گردد زیرا این قطعه کوچک، قیمت بالایی ندارد.

۲- خراب شدن اسپیکر یا میکروفون

میکروفون قطعه ای است که صدا را دریافت می کند و در دسته گوشی تعبیه شده است. در آیفون های تبلتی یا همان آیفون های تصویری بدون گوشی، میکروفون بر روی بدنه قرار دارد. زمانی که این قطعه خراب شود، صدا انتقال پیدا نمی کند و بهترین راه حل برای رفع آن تعویض میکروفون یا اسپیکر است. با توجه به حساس بودن این قطعات بهتر است از افراد متخصص برای این رفع مشکل کمک بگیرید.

صدای آیفون تصویری

۳- آسیب دیدن برد صوت

برد در واقع مدار پیچیده ای است که در تمامی وسایل برقی دیده می شود اما در آیفون های تصویری دو نوع برد به نام برد صوت مانیتور و برد صوت پنل وجود دارد. این بردها وظیفه تنظیم صدا، صداسازی، تنظیم منبع تغذیه و تنظیم مدیریت سیستم درب بازکن را بر عهده دارند. در صورتی که بردهای صوت موجود در آیفون تصویری آسیب ببینند، می توانند سبب یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری و یا حتی قطع شدن کامل صدا شوند. تعمیر و یا تعویض برد صوت هزینه زیادی دارد، زیرا بردها قیمت بالایی دارند.

۴- مشکلات مربوط به منبع تغذیه

منبع تغذیه یا همان ترانس، ولتاژ برق شهری را به اندازه مشخص شده کاهش داده و سپس ولتاژ خروجی مناسبی را به مدار آیفون تصویری منتقل می نماید تا از سوختن قطعات آیفون تصویری جلوگیری شود. یک طرفه بودن صدای آیفون تصویری می تواند به علت خراب شدن منبع تغذیه باشد و راهکار رفع این مشکل، تعمیر و یا تعویض منبع تغذیه می باشد.

۵- وجود ایراد در قطع کن گوشی

قطع کن آیفون تصویری در واقع سیستم آیفون را به شکل آماده به کار نگه می دارد و در صورتی که دچار ایراداتی شود، اختلالاتی در مدار به وجود می آورد و نتیجه این مشکل می تواند صدای آیفون تصویری را به صورت یک طرفه درآورد.

۶- مشکلات مربوط به سوئیچر

سوئیچر تقویت کننده سیستم است که منجر به هماهنگی بین صوت، تصویر و درب بازکن می گردد. این قطعه در واقع جدا کننده هر کدام از مانیتورها و پنل ها از یکدیگر است و خط صدا و تصویر را تنها در زمان مانیتورینگ یا زنگ زدن به مانیتور وصل می نماید.

سوئیچر، به عنوان برد سوئیچر نیز شناخته می گردد و خراب شدن آن به عنوان یکی از دلایل اصلی یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری شناخته می شود. بهتر است که پس از خراب شدن این قطعه به فکر تعمیر آن نباشید زیرا به صرفه نیست و همه تعمیرکاران از عهده تعمیر آن برنمی آیند و به همین دلیل تعویض آن معقول تر است.

۷- ایرادات سیم کشی ساختمان

آخرین موردی که می تواند در صدای یکطرفه آیفون تصویری نقش داشته باشد، ایرادات سیم کشی ساختمان است زیرا در بیشتر مواقع مشکلات مربوط به صدای آیفون تصویری به دلیل خراب شدن قطعات مختلف است اما اگر تمامی قطعات گفته شده در قسمت های قبلی را بررسی نموده اید و باز هم مشکل یک طرفه شدن صدا حل نشده است، پس باید سیم کشی ساختمان را حتما چک کنید.

استفاده از کابل های مسی و شیلد دار سبب می شود که نویزهای سیم های دیگر بر صدای آیفون تصویری اثری نداشته باشند و صدا با وضوح کامل انتقال یابد و در صورتی که به هنگام نصب آیفون تصویری به این نکته توجه نگردد و از سیم های نامرغوب و غیر استاندارد استفاده شود، مشکلات متعددی برای کاربران آیفون تصویری به وجود می آید.

سیم کشی آیفون تصویری

هزینه رفع یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری چقدر است؟

هزینه  رفع مشکل یک طرفه شدن صدای آیفون تصویری با توجه به قطعه آسیب دیده متفاوت است زیرا هر یک از قطعات، قیمت متفاوتی دارند اما به طور کلی کمترین هزینه مربوط به سوکت ها و بیشترین هزینه مربوط به بررسی سیم کشی ساختمان می باشد. بهترین کار این است که ابتدا از برندهای معتبر آیفون تصویری  و سپس از نصابان و تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *