دکمه های آیفون تصویری کوماکس

دکمه های آیفون تصویری کوماکس

دکمه های آیفون تصویری کوماکس

در آیفون های تصویری هر یک از دکمه ها دارای کاربرد خاصی هستند و برای انجام کاری در آیفون تصویری تعبیه شده اند. افرادی که آیفون تصویری کوماکس دارند برای انجام تنظیمات مورد نیاز باید کاربرد دکمه های آیفون خود را بدانند تا بتوانند در مواقع لازم به راحتی از دکمه مناسب استفاده نمایند. دکمه های آیفون تصویری کوماکس آسان ترین و کاربردی ترین دسترسی را برای کاربران فراهم می نماید.

اگر پس از خرید آیفون تصویری کوماکس به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره کار با کلیدهای آن هستید، در این مقاله قصد داریم تا دکمه های آیفون تصویری کوماکس و کاربرد هر کدام از آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

دکمه های انواع آیفون تصویری کوماکس

برای انجام تنظیمات در آیفون تصویری کوماکس باید به دکمه های تعبیه شده در رو و زیر آیفون خود توجه کنید. پس از بررسی های لازم این کلیدها یا دکمه ها را خواهید دید اما با توجه به سیاه و سفید یا رنگی بودن آیفون تصویری، سیستم و نوع کلیدها نیز متفاوت است. در زیر آیفون های تصویری سیاه و سفید کوماکس یک کلید برای تنظیم ولوم است که به وسیله آن صدا به اندازه دلخواه کم یا زیاد می گردد.

کلید بعدی مربوط به خاموش و روشن کردن آیفون تصویری است و آخرین کلید مربوط به تنظیم نور صفحه می باشد تا روشنایی و یا تاریکی آن به اندازه مطلوب تعیین گردد. در آیفون های تصویری رنگی کوماکس علاوه بر سه کلید مذکور، کلید دیگری نیز وجود دارد. در بخش های بعدی این  کلید را نیز معرفی می نماییم.

دکمه های روی آیفون تصویری کوماکس

دکمه های آیفون تصویری کوماکس در قسمت رویی سه و در بعضی از مدل ها چهار عدد می باشد که این دکمه ها به ترتیب از بالا تا پایین به صورت زیر هستند:

دکمه نمایش تصویر: این دکمه برای دیدن فضای بیرون تعبیه شده است و شما با فشردن آن می توانید فضای بیرون را مشاهده نمایید.

دکمه ارتباط داخلی: در حالت عادی نیازی به فشردن این دکمه وجود ندارد و کاربرد آن تنها برای زمانی است که فرد قصد ایجاد ارتباط داخلی را داشته باشد.

دکمه درب بازکن: دکمه سوم برای باز کردن درب ساختمان به کار می رود و فرد با فشردن آن می تواند درب را به آسانی باز نماید.

دکمه تنظیمات: کاربرد این دکمه برای انجام تنظیمات گوناگونی مانند کم و زیاد کردن نور صفحه، رنگ و حتی ولوم صدای زنگ می باشد.

کلیدهای زیرین آیفون تصویری کوماکس

کلید های آیفون تصویری کوماکس در بخش زیرین نیز هر کدام کاربردی دارند و برای انجام تنظیمات بیشتر به کار می آیند. این کلیدها از چپ به راست به این صورت هستند:

کلید اول: این کلید برای کم و زیاد کردن صدای زنگ به کار می آید و میزان آن برای افراد مختلف متفاوت است. با استفاده از این دکمه صدای زنگ به آسانی تنظیم می شود.

کلید دوم: این کلید مخصوص روشن و خاموش کردن آیفون تصویری است.

کلید سوم: این کلید برای افزایش یا کاهش نور صفحه، مورد استفاده قرار می گیرد.

کلید چهارم: این کلید تنظیم رنگ آیفون تصویری را بر عهده دارد و کاربران می توانند میزان رنگ را از این طریق تنظیم کنند.

نحوه عملکرد سیستم آیفون تصویری کوماکس

زمانی که فرد مراجعه کننده شاسی زنگ آیفون را فشار می دهد، زنگ مانیتور داخل واحد به صدا در می آید و به طور همزمان، تصویر فرد مراجعه کننده نیز در مانیتور نشان داده می شود تا شما هم صدای زنگ را دریافت کنید و هم بدانید که چه کسی در پشت درب منزل شما می باشد. این تصویر به مدت ۲۵ تا ۵۵ ثانیه فعال است و شما می توانید فضای بیرون را مشاهده کنید اما پس از آن به طور خودکار قطع می گردد. شما می توانید در هر زمانی با فشردن دکمه نمایش تصویر، محیط بیرون را مشاهده کنید.

هنگامی که گوشی آیفون تصویری را بر می دارید، ارتباط صوتی بین پنل جلوی درب و گوشی برقرار می گردد و شما می توانید صدای فرد پشت درب را بشنوید اما برای باز کردن درب نیازی نیست که حتما گوشی را بردارید بلکه می توانید با استفاده از دکمه درب بازکن، درب ورودی را باز کنید.‌ وقتی شما با فرد پشت درب در حال صحبت هستید، ممکن است زمان نمایش تصویر به پایان برسد و در چنین زمانی ارتباط شما با پنل جلوی درب قطع می گردد پس باید با فشردن دکمه نمایش تصویر، مجددا ارتباط برقرار کنید.

دکمه آیفون تصویری کوماکس

نکات مهم دکمه های آیفون تصویری کوماکس

۱- هر یک از دکمه های آیفون تصویری کوماکس دارای عملکرد خاصی هستند اما می توانند برای تکمیل عملکرد بعضی از بخش ها به کار آیند. مثلا شما با فشردن کلید تنظیمات می توانید رنگ، نور و ولوم صدا را تنظیم کنید اما برای تنظیم میزان هر کدام باید پس از فشردن دکمه تنظیمات و انتخاب بخش مورد نظر، از کلید ارتباط داخلی برای کم کردن و از کلید درب بازکن برای افزایش آن استفاده نمایید.

۲- نکته دوم این است که وقتی شما گوشی آیفون تصویری کوماکس را بدون اینکه کسی شاسی زنگ را فشرده باشد، بر می دارید اما دکمه نمایش تصویر را فشار نمی دهید، هیچ ارتباطی بین شما و پنل خروجی برقرار نمی گردد و تنها صدای نویز می شنوید. برای رفع این مشکل باید دکمه نمایش تصویر را فشار دهید تا ارتباط به درستی برقرار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *