چشمک زدن چراغ آیفون تصویری

چشمک زدن چراغ آیفون تصویری
  • چشمک زدن چراغ آیفون تصویری

آیفون های تصویری ممکن است پس از مدتی دچار مشکلاتی شوند و ارتباط را برای کاربران دشوار نمایند. یکی از این مشکلات، چشمک زدن چراغ آیفون تصویری می باشد. افرادی که این مشکل را در آیفون تصویری خود مشاهده می کنند، ممکن است علت به وجود آمدن آن را ندانند و یا نسبت به آن بی توجه باشند، اما باید گفت که اگر این مشکل برطرف نگردد در آینده مشکلات بزرگتری به وجود می آورد و ممکن است منجر به سوختن آیفون تصویری شود.

از آنجایی که بسیاری از افراد از مشکل چشمک زدن چراغ آیفون تصویری رنج می برند، در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و علت آن را به طور کامل شرح می دهیم. اگر شما هم پس از خرید آیفون تصویری این مشکل را مشاهده کرده اید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت چشمک زدن چراغ آیفون تصویری چیست؟

یکی از قطعات بسیار مهم در آیفون تصویری برد آن است که بر روی قیمت آیفون نیز اثر می گذارد. بسیاری از مشکلاتی که در آیفون تصویری ایجاد می شود به دلیل خرابی در برد است و از بین این مشکلات می توان به چشمک زدن چراغ آیفون تصویری، پرش تصویر، باز نکردن درب و صدای تق تق اشاره نمود. به هنگام مشاهده هرگونه خرابی یا مشکل در برد آیفون تصویری باید از طریق افراد ماهر و متخصص برای رفع آن اقدام کنید تا مشکلات بیشتر و بزرگتری برای آیفون تصویری شما به وجود نیاید.

برد آیفون تصویری چیست؟

در زمان های قدیم برای راه اندازی آیفون صوتی از برد ۱۲ ولت استفاده می کردند و این برد قابلیت تامین برق تمامی آیفون های یک ساختمان را داشت اما برای آیفون های تصویری نمی توان از برد ۱۲ ولت استفاده کرد زیرا آیفون های تصویری برای نمایش تصویر و اجرای سایر قابلیت های خود نیاز به انرژی بیشتری دارند‌.

برد مثل مغز آیفون تصویری است و نیروی لازم برای کارکرد بخش های مختلف آیفون تصویری را فراهم می نماید. برد تغذیه در آیفون تصویری، ولتاژ ۲۲۰ ولت AC یا همان برق شهری را دریافت و ولتاژ ۱۲ تا ۱۶ ولت از نوع DC را خارج می نماید. این ولتاژ قدرت جریان دهی به اندازه ۲ آمپر را دارد.

بردهای به کار رفته در آیفون های تصویری از نوع سوئیچینگ می باشد و استفاده از بردهای قدیمی منسوخ شده است. برد تغذیه که از جمله قطعات گران قیمت در آیفون تصویری می باشد، دارای کیفیت مشخصی است و پس از پایان عمر مفید خود یا به دلایل دیگری که در ادامه بررسی می کنیم دچار خرابی شده و سبب مشکلاتی مثل چشمک زدن چراغ آیفون تصویری می گردد.

دلایل آسیب به برد آیفون تصویری چیست؟

برد تغذیه به کار رفته در آیفون تصویری با توجه به مرغوبیت خود دارای عمر مفیدی می باشد اما عواملی نیز بر طول عمر برد تغذیه اثر می گذارند که از جمله این عوامل می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- نوسانات برق ساختمان

۲- به کار بردن برد بی کیفیت

۳- سری شدن دستگاه با نصب اشتباه

۴- قرار گرفتن آیفون تصویری در محلی گرم

۵- خراب بودن رله درب بازکن

۶- استفاده نکردن از ترانس AC

به طور کلی هر عاملی که به برد تغذیه فشار وارد کند سبب آسیب به آن می گردد اما از بین موارد گفته شده، نوسانات جریان برق و استفاده از بردهای نامرغوب از جمله عوامل اصلی آسیب به برد تغذیه آیفون تصویری می باشند. نوسانات برق در ساختمان نه تنها به برد آیفون تصویری بلکه به سایر وسایل برقی نیز آسیب می زند و بردهای نامرغوب نیز با کیفیت پایین و قیمت ارزان به فروش می رسند اما کاربران باید پس از مدت کوتاهی دوباره هزینه تهیه برد تغذیه دیگری را بپردازند زیرا این بردهای بی کیفیت عمر کوتاهی دارند.

چه قطعاتی در برد تغذیه آیفون تصویری خراب می شوند؟

برد تغذیه آیفون تصویری از قطعات مختلفی تشکیل شده است و خراب شدن هر یک از این قطعات منجر به ایجاد اختلال در عملکرد برد می شود. از جمله قطعات برد تغذیه که بیشتر دچار نقص می گردند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دیودهای یکسوساز

۲- پل دیودی

۳- خازن ها

۴- ترانس

۵- اپتوکوپلر

۶- آی سی tl431

۷- وریستور

۸- ان تی سی NTC

چشمک زدن چراغ آیفون تصویری

نکات مهم در رفع چشمک زدن چراغ آیفون تصویری

۱- از آنجایی که مشکل چشمک زدن چراغ آیفون تصویری مربوط به برد تغذیه می باشد پس بهتر است به هنگام خرید آیفون تصویری، برندهای معروف و معتبر را تهیه کنید تا نگرانی از جهت برد آن نداشته باشید زیرا برندهای معتبر از بردهایی با استانداردهای تایید شده استفاده می کنند.

۲- زمانی که برد تغذیه آیفون تصویری شما دچار آسیب شده است حتما از افراد متخصص برای رفع مشکل آن کمک بگیرید زیرا ممکن است با اقدامات غیر تخصصی شما، به سایر بخش ها نیز آسیب های جدی وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *