تعمیر آیفون تصویری آلدو

تعمیر آیفون تصویری آلدو

تعمیر آیفون تصویری آلدو

آیفون تصویری آلدو یکی از برندهای آیفون تصویری ایرانی می باشد که آیفون های خود را در مدلهای مختلف روانه بازار کرده است. آیفون تصویری نیز مانند تمامی وسایل الکترونیکی ممکن است با گذشت زمان، استهلاک، استفاده نادرست و سایر عوامل تاثیرگذار دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. تعمیر آیفون تصویری آلدو نیاز به تخصص دارد و افراد عادی نمی توانند عملکرد بخش ها را به درستی تشخیص داده و سپس نسبت به تعمیر قطعات اقدام کنند. با توجه به اهمیت تعمیر درب بازکن تصویری آلدو در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و راهکارهای مناسبی را در این زمینه ارائه می دهیم.

تشخیص عملکرد آیفون تصویری آلدو

پیش از شروع تعمیرات آیفون تصویری آلدو باید نوع عملکرد آن تشخیص داده شود زیرا بخش مهمی از تعمیر آیفون تصویری، مربوط به نحوه عملکرد آن است. آیفون های آلدو عملکردی مانند برندهای کوماکس و سیماران دارند. در این آیفون ها از سیستم چهار سیم استفاده شده و سوئیچر برای تبدیل ۵ به ۴ و افزایش واحدها به کار برده شده است. تامین برق پنل آیفون تصویری از طریق گوشی داخل واحد انجام می گیرد و ترتیب سیم کشی آن کاملا شبیه آیفون تصویری کوماکس است. حال که با نحوه عملکرد آیفون تصویری آلدو آشنا شدید پس به سراغ تعمیر این آیفون تصویری می رویم.

شیوه تعمیر آیفون تصویری آلدو

برای داشتن عملکردی درست در آیفون های تصویری آلدو باید برد حافظه، کیبورد، برد قطع کن مغناطیسی، برد تصویر، برد صدا و برد تغذیه سالم باشد و در صورتی که هر یک از این موارد با مشکلی روبرو شود، عملکرد آیفون را مختل کرده و باید از طریق تعمیر آیفون تصویری آلدو مشکل به وجود آمده رفع شود. در ادامه این مطلب مشکلات مربوط به آیفون تصویری آلدو را بررسی می کنیم.

۱- تعمیر برد صدا در آیفون تصویری آلدو

بخش صوتی آیفون تصویری به عنوان بخش اصلی آن شناخته می شود. زمانی که برد صدا دچار اختلال می گردد باید بررسی شود که تنها یک واحد با این مشکل روبرو شده یا تمامی واحدها درگیر این موضوع هستند و پس از انجام بررسی ها اگر این مشکل بین همه واحدها مشترک باشد، پس یعنی سیم کشی آیفون تصویری و پنل دچار آسیبی شده است زیرا سیم کشی و پنل بین واحدهای یک ساختمان مشترک است. در صورتی که حتی یکی از واحدها مشکلی در برد صدا نداشته باشد پس یعنی سیم کشی و پنل سالم بوده و برای رفع مشکل به وجود آمده باید به گونه دیگری عمل شود.

۲- تعمیر برد تصویر در آیفون تصویری آلدو

برد تصویر وظیفه دارد که سیگنال های دریافتی از دوربین پنل را پخش کند. زمانی که آی سی سوئیچینگ، آی سی رنگ، خازن های برد، رگلاتور ۷۸۱۲ و نمایشگر تصویر دچار اختلالاتی شوند، یعنی برد تصویر با مشکل روبرو شده و  باید تعمیر آیفون تصویری آلدو فورا انجام شود تا مشکلات بیشتری پدید نیاید. از آنجایی که تعمیر برد تصویر در آیفون های تصویری آلدو کمی دشوار است، پس به بررسی قطعات اصلی آن می پردازیم.

آی سی سوئیچینگ

این آی سی ولتاژهای متفاوت را برای عملکرد درست برد تصویر، تغییر می دهد.

آی سی رنگ

این آی سی وظیفه تولید رنگ های پخش شده در تصویر را بر عهده دارد.

خازن های برد

خازن هایی که در برد تصویر قرار دارند در واقع مسئول صاف کردن ولتاژ ورودی هستند و اگر دچار آسیبی شوند، تصویری نمایش داده نمی شود.

رگلاتور ۷۸۱۲

وظیفه این رگلاتور، تنظیم دقیق ولتاژهای ورودی است و ولتاژهای ۱۳ تا ۲۴ ولت را به ولتاژ ۱۲ ولتی تبدیل می نماید. این رگلاتور فقط در بعضی از بردهای تصویر تعبیه شده اند.

نمایشگر تصویر

نمایشگر یا همان TFT مسئول پخش تصویر در آیفون تصویری است که معمولا به دو صورت معمولی و لمسی عرضه می گردد.

آیفون آلدو

مشکلات رایج در آیفون تصویری آلدو

برای تعمیر آیفون تصویری آلدو با توجه به مشکل به وجود آمده باید بخش مشخصی توسط افراد ماهر بررسی شود. در این نوع آیفون تصویری چند مشکل رایج وجود دارد که در این بخش می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

چرا آیفون تصویری آلدو زنگ نمی خورد؟

اگر زنگ واحدهای یک ساختمان به صدا در نمی آید باید از طریق ارزیابی سیم D، برای رفع مشکل به وجود آمده، اقدام شود. در چنین زمانی باید از اتصال این سیم مطمئن شوید زیرا در بیشتر مواقع مشکل زنگ نخوردن آیفون تصویری آلدو مربوط به اتصالات این سیم می باشد.

چرا آیفون تصویری آلدو خاموش شده است؟

وقتی آیفون تصویری آلدو خاموش شده است پس قطعا مشکل به وجود آمده مربوط به قطعات نیست، بلکه باید منبع تغذیه را بازبینی کنید. گاهی این مشکل به دلیل متصل نبودن سیم تغذیه و مشکلات مربوط به ولتاژ پشت پنل و گوشی اتفاق می افتد.

چرا آیفون تصویری آلدو صدا را به پنل منتقل نمی کند؟

در صورت به وجود آمدن این مشکل باید اتصالات سیم B را بررسی کنید زیرا معمولا وقتی صدا به پنل منتقل نمی شود، به دلیل مشکلات مربوط به اتصالات است. اگر اتصالات سیم B مشکلی نداشته باشد، پس علت این اتفاق خرابی بلندگو و یا یونیت صوت می باشد.

چرا درب بازکن آیفون تصویری آلدو به خوبی عمل نمی کند؟

زمانی که درب بازکن آیفون تصویری آلدو به خوبی کار نمی کند، باید ابتدا عملکرد قفل درب مشاهده شود و در صورتی که تمامی واحدها این مشکل را داشته باشند پس یعنی برق لازم برای قفل به خوبی تامین نمی شود و یا اینکه قفل درب دچار مشکلی شده که باید رفع گردد. اگر مشکل از قفل درب نبود باید سلامت سیم های E و F مورد سنجش قرار گیرد و سپس از این طریق مشکل به وجود آمده رفع شود.

تعمیرات آیفون آلدو

نکته تکمیلی در مورد تعمیر آیفون تصویری آلدو

از آنجایی که عوامل مختلفی در خراب شدن آیفون تصویری آلدو نقش دارند پس ابتدا بهتر است که عمر آیفون تصویری و نحوه استفاده از آن را مورد ارزیابی قرار دهید و سپس از طریق افراد ماهر و متخصص در این زمینه برای تعمیر آیفون تصویری آلدو کمک بگیرید. توصیه ما به شما این است که در صورت نداشتن تخصص ، هیچ اقدامی برای تعمیر آیفون تصویری خود انجام ندهید زیرا ممکن است به دلیل عدم آگاهی، بخش مهمی از آیفون تصویری دچار آسیب شده و هزینه های زیادی را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *