نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

برای نصب آیفون تصویری باید نقشه سیم کشی مشخص باشد تا با توجه به تعداد واحدها، سیم کشی به درستی انجام شود. نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو نیز با توجه به تعداد واحدهای ساختمان متفاوت است و نقش مهمی در نصب صحیح آیفون تصویری دارد. آیفون های تصویری قدیمی و جدید آلدو به شیوه های مختلفی نصب می شوند و هر کدام سیستم سیم بندی خاصی دارند. با توجه به اهمیت نصب صحیح آیفون تصویری در این مقاله اطلاعاتی در مورد نقشه سیم کشی آیفون های تصویری آلدو به شما عزیزان ارائه می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شیوه نصب آیفون تصویری آلدو

شیوه نصب آیفون تصویری آلدو با توجه به قدیمی و جدید بودن مدل آیفون به دو صورت چهار سیم و پنج سیم انجام می شود. به طور کلی سیم کشی آیفون های تصویری قدیمی آلدو به وسیله چهار سیم و سیم کشی مدل های جدید آیفون تصویری آلدو که دارای سوئیچر داخلی هستند، به وسیله پنج سیم انجام می شود. در سیم کشی چهار سیم، از هر واحد به پنل خروجی چهار رشته سیم وصل می گردد و در سیم کشی پنج سیم، چهار رشته سیم در بین تمامی واحدها مشترک بوده و یک رشته سیم از مانیتور هر یک از واحدها به پنل خروجی وصل می شود.

رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری آلدو

رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری آلدو شباهت زیادی به رنگ بندی سیم کشی برند کوماکس دارد اما تفاوت هایی نیز در این زمینه وجود دارد. رنگ بندی این سیم ها به صورت زیر می باشد:

سیم قرمز: سیم قرمز در نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو به عنوان سیم صدا شناخته شده و صدا را منتقل می نماید.

سیم آبی: سیم آبی در مدار آیفون تصویری، جریان منفی را انتقال می دهد.

سیم زرد: سیم زرد وظیفه دارد که جریان مثبت را در مدار آیفون تصویری منتقل کند.

سیم سفید: این سیم به عنوان سیم تصویر معرفی می گردد و وظیفه انتقال تصاویر را بر عهده دارد.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو برای ساختمان یک طبقه

شیوه نصب آیفون تصویری آلدو برای ساختمان های یک طبقه یا همان یک واحده در میان آیفون های قدیمی و جدید آلدو به یک صورت است. این آیفون ها از طریق سیستم چهار سیم نصب می شوند، به این شکل که چهار سیم به رنگ های آبی، قرمز، سفید و زرد از طریق سوکت چهار سیم از مانیتور به پنل خروجی متصل می گردند و پس از آن نوبت به نصب قفل بازکن و ترانس می رسد.

ترانس نقش تامین کننده برق قفل بازکن و پنل را در مدار آیفون تصویری آلدو ایفا می کند و پایانه DC یا همان پایانه های مثبت و منفی ترانس به وسیله دو سیم به پنل جلوی درب وصل می شوند تا برق پنل تامین گردد. پس از نصب ترانس باید نصب قفل بازکن با دقت و تمرکز کافی انجام شود. نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو برای نصب قفل بازکن بدین صورت است که از پایانه های AC ترانس نصب شده،  یک سیم به طور مستقیم و سیم دیگر به طور غیر مستقیم و به وسیله پنل، به قفل بازکن وصل می گردد.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری قدیمی آلدو برای ساختمان چند واحدی

سیم کشی آیفون تصویری آلدو برای ساختمان های دو طبقه و بیشتر، مانند نقشه کشی ساختمان های یک طبقه است و تنها تفاوت هایی در نصب آیفون تصویری قدیمی برای ساختمان های چند طبقه وجود دارد. در این نوع آیفون تصویری از هر مانیتور چهار سیم به پنل جلوی درب وصل شده و سیم کشی های قفل بازکن و ترانس نیز مانند مراحل قبلی انجام می شود.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

نقشه سیم کشی آیفون تصویری جدید آلدو برای ساختمان های چند واحدی

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو برای مدل های جدید از طریق سیستم پنج سیم انجام می شود. بدین صورت که چهار سیم منفی، مثبت، تصویر و صدا بین تمامی واحدهای ساختمان مشترک بوده و یک سیم زنگ به طور اختصاصی از هر مانیتور به پنل جلوی درب وصل می شود. سیم کشی ترانس و قفل بازکن مانند ساختمان تک واحدی بوده و با توجه به مطالب گفته شده به سادگی قابل اجرا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *