آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی

آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی

آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی

جک درب پارکینگ وسیله ای است که درب حیاط یا پارکینگ را به طور اتوماتیک و توسط ریموت باز و بسته می کند. در سطح بازار جک های درب مختلفی وجود دارد و در سال های اخیر جک درب پارکینگ سوزوکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل در این مطلب آموزش نصب آن را ارائه می دهیم. در آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی نکات مربوط به سیم کشی و استانداردهای لازم برای استفاده از این نوع جک را به طور کامل ارائه می دهیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بازوی محرک و موارد استفاده از آن چیست؟

بازوی محرک در واقع برای باز و بسته کردن درب پارکینگ تعبیه شده است و تعداد آن با توجه به لنگه های درب متفاوت است. بازوی محرک تنها باید به همین منظور استفاده گردد و اگر در موارد دیگری از آن استفاده شود، غیر مجاز بوده و سازنده محصول، مسئولیت صدمات وارده را قبول نمی کند. از سویی دیگر استفاده های نادرست از بازوی محرک به گونه ای که برخلاف دستورالعمل های موجود در کاتالوگ باشد، سبب ابطال ضمانت نامه محصول می شود.

برای اینکه جک پارکینگ سوزوکی به خوبی عمل کند باید لولاها حرکت روان و آسانی داشته باشند و در صورتی که دچار زنگ زدگی هستند باید مشکل آنها برطرف شود تا بدون هیچ مشکلی حرکت نمایند. نقص های درب باید به سرعت برطرف شوند تا حداکثر ایمنی را برای ساکنین فراهم نمایند.

قابلیت های جک درب پارکینگ سوزوکی

جک درب پارکینگ سوزوکی دارای دو قابلیت مهم به صورت زیر می باشد:

BLINKER: برای متصل کردن چراغ چشمک زن که نوع آن را می توان از قسمت FL به صورت ثابت و یا چشمک زن انتخاب کرد.

E LOCK: با استفاده از این قابلیت می توان در صورت لزوم قفل برقی را راه اندازی نمود. البته به این نکته توجه داشته باشید که قفل برقی بر روی موتور ۱ نصب می شود و به همین دلیل این موتور اول حرکت می کند.

جک سوزوکی4455

فرمان های برد جک درب پارکینگ سوزوکی

در این قسمت از آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی به سراغ فرمان های برد می رویم.

Start: این قسمت مربوط به فرمان باز و بسته شدن درب ها به شکل دو لنگه می باشد.

Ped: فرمان باز و بسته شدن درب به شکل تک لنگه توسط این قسمت اجرا می گردد.

Photo: این فرمان مربوط به چشم جک درب بوده و در صورت عدم استفاده باید به یکدیگر وصل گردند.

فرمان های خروجی جک درب پارکینگ سوزوکی

Motor1: برای اتصال موتور درب ۱

Motor2: برای اتصال موتور درب ۲

VDC 20: برای استفاده از مدار چشمی در مواقع لازم

فیوزهای جک درب پارکینگ سوزوکی

F1: این فیوز ۲ آمپر بوده و برای قطع برق موتور ۱ در زمان های اضطراری به کار می رود.

F2: این فیوز نیز ۲ آمپر بوده و برای قطع برق موتور ۲ در زمان های اضطراری به کار برده می شود.

F3: فیوز سوم ۵ آمپر است و برای قطع برق کل مدار در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه ورود و حذف ریموت جک درب پارکینگ سوزوکی

برای وارد کردن ریموت به سیستم باید به وسیله دکمه A وارد منوی rA شوید و سپس از طریق دکمه B، گزینه Er را انتخاب نمایید. پس از این مرحله باید دکمه C و سپس گزینه yes را انتخاب کنید. در صورتی که مجددا دکمه C را فشار دهید، تمامی ریموت های معرفی شده در سیستم پاک می شوند. سیستم جک درب پارکینگ سوزوکی قابلیت ذخیره سازی ۹۰ ریموت را دارد.

برنامه ریزی حرکت جک های درب پارکینگ سوزوکی

۱- در آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی ، برنامه ریزی حرکت جک ها بسیار با اهمیت است. ابتدا باید توسط کلید A به منوی Parameter یا Pr وارد شوید و سپس توسط دکمه B زمان باز و بسته شدن هر لنگه درب و یا زمان کند شدن را تنظیم نمایید.

۲- به طور کلی تنظیم سرعت اولیه را می توان به وسیله n3 و n4 انجام داد و سرعت کند نیز به وسیله گزینه های n1 و n2 و j1 و j2 قابل تنظیم است.

۳- اگر تمایل به فعالسازی بسته شدن خودکار درب دارید باید از طریق گزینه (AC (Auto close اقدام کنید. در این بخش هر عدد مساوی با ۶ ثانیه است.

۴- برای تاخیر در باز شدن درب دوم می توان از طریق گزینه (Od(Open Delay تنظیمات لازم را انجام داد و زمان آن نیز ثابت و ۲ ثانیه می باشد.

۵- برای تاخیر در بسته شدن درب می توان از طریق گزینه (Cd(Close Delay اقدام کرد و زمان این تاخیر بین ۰ تا ۹۹ ثانیه است.

۶- گزینه Pd مخصوص فعال سازی حالت تک لنگه است و پس از تایید و فعالسازی، دکمه دوم روی ریموت مختص به درب تک لنگه می گردد.

۷- برای مطمئن شدن از بسته شدن درب، در صورت وجود قفل برقی می توان از گزینه Cs برای تنظیم فشار نهایی پس از بسته شدن درب روی درب ۱ استفاده کرد.

۸- برای آسان تر شدن روند باز شدن قفل برقی می توان از گزینه Rs استفاده نمود. این گزینه حرکت معکوس قبل از استارت روی درب یک را فعال می نماید. در هر یک از موارد گفته شده پس از انجام تغییرات و به هنگام خارج شدن از منو، باید کلید A فشرده شود تا تغییرات در حافظه ذخیره گردد.

جک پارکینگ سوزوکی

مراحل نصب جک درب پارکینگ سوزوکی

برای آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- از سلامت لولاهای درب مطمئن شوید و نواقص موجود را برطرف کنید.

۲- سپس به نصب جعبه برد بپردازید و سیم کشی های لازم برای چشمی و فلاشر را انجام دهید.

۳- محکم ترین قسمت درب که برای تحمل فشار مناسب است را انتخاب نمایید.

۴- بر روی چهارچوب درب دو نقطه با نام های A و B مشخص کنید. فاصله نقطه A به زاویه باز شدن درب بستگی دارد و به طور کلی در درب هایی که با زاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه باز می شوند، این فاصله می تواند ۱۵ یا ۱۶ سانتیمتر باشد. نقطه A و B مجموعا باید ۳۲ سانتیمتر فاصله داشته باشند و از این طریق با داشتن مشخصات یک نقطه می توان نقطه دوم را مشخص کرد.

۵- در این بخش از آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی باید پایه های چپ و راست را نصب کرده و جوشکاری را آغاز نمایید.

۶- جک های درب را از انتها به پایه متصل نموده و سپس جک را به طور کامل جمع نمایید.

توجه کنید:

۷- درب را به اندازه ای که قرار است باز شود، باز نموده و محل قرار گرفتن پایه های جک ها را جوشکاری نمایید.

۸- سیم الکتروموتور را به این ترتیب نصب کنید که سیم آبی در وسط باشد و دو سیم دیگر به همراه خازن در OP و CL قرار گیرند.

۹- با این کار درب دوم حرکت خود را آغاز می کند و زمانی که چهار پنجم مسیر را طی نمود، دکمه ریموت را زده تا جک حرکت آهسته را شروع کند. پس از آن وقتی به زاویه دلخواه دست یافتید دوباره ریموت را زده تا درب ها بسته شدن خود را آغاز نمایند. می توانید جک ها را باز و بسته کنید و اگر به تنظیمات بیشتری نیاز داشتید از طریق گزینه های مربوطه اقدام نمایید.

۱۰- برای فعال شدن فشار نهایی کلید A را زده تا  گزینه Pr نمایش داده شود و سپس کلید B را بزنید تا به عبارت Cs برسید. در این مرحله دکمه C را زده و Di را به حالت En تغییر دهید.

۱۱- پس از انجام مراحل گفته شده دکمه B را بزنید تا به عبارت Sa برسید. سپس کلید C را زده تا سیگنال چشمک بزند و درخواست شما به مرحله اجرا درآید. این کار باعث می شود تا یک فشار نهایی به درب وارد شود و درب به طور کامل و محکم بسته شود.

۱۲- در پایان بکارگیری آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی ، برق را قطع نموده و پس از گذشت ۵ ثانیه مجددا برق را وصل کنید تا سیستم جک درب پارکینگ مطابق با تنظیمات انجام شده شروع به کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *