نصب آیفون تصویری کوماکس

نصب آیفون تصویری کوماکس

نصب آیفون تصویری کوماکس

یکی از برندهای پرطرفدار آیفون تصویری، برند کوماکس می باشد. علت محبوبیت این برند در این است که با توجه به تغییرات تکنولوژی، سبک زندگی افراد و با در نظر داشتن نیاز کاربران، محصولات خود را تولید و روانه بازار می کند. هر یک از مشتریان سلیقه و نیاز خاصی دارند و این برند با تولید محصولات بسیار متنوع، رضایت کاربران را جلب نموده و تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. اگر شما هم یکی از مدل های این برند را خریداری نموده اید، باید به فکر نصب آیفون تصویری کوماکس باشید.

در این مقاله نصب آیفون تصویری برند کوماکس را به شما عزیزان آموزش می دهیم. اگر پس از خرید آیفون تصویری کوماکس می خواهید به آسانی آیفون تصویری خود را نصب کنید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل نصب آیفون تصویری کوماکس

ابتدا به سراغ مراحل نصب آیفون های تصویری کوماکس می رویم.

۱- سیم بندی در نصب آیفون تصویری کوماکس

سیم ها در سوکت جایگاهی دارند که در ادامه به ترتیب ارائه شده اند:

۱- رنگ قرمز یا سیم اول: این سیم مربوط به فرمان زنگ به مانیتور داخلی و همچنین درب بازکن می باشد. به طور کلی این سیم وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد.

۲- رنگ آبی یا سیم دوم: این سیم مربوط به جریان منفی است که برای راه اندازی پنل از مانیتور ارسال می شود.

۳- رنگ زرد یا سیم سوم: این سیم مربوط به جریان مثبت شبکه است و وظیفه انتقال ولتاژ از مانیتور به پنل را بر عهده دارد.

۴- رنگ سفید یا سیم چهارم: این سیم مرتبط با تصویر آیفون است و تصویر را از پنل به مانیتور انتقال می دهد.

هر کدام از آیفون های تصویری کوماکس با یک کابل چهار سیمه به پنل متصل می شوند. یک تغذیه ۱۲ ولت DC برای تغذیه پنل در پشت آن قرار گرفته است و نحوه وصل شدن سیستم درب بازکن به شکل سری می باشد.

۲- اجزای تشکیل دهنده پنل

اجزای تشکیل دهنده پنل برای نصب آیفون تصویری کوماکس تک واحده به صورت زیر می باشد:

۱-اسپیکر برای شنیدن صدای مانیتور

۲- دوربین برای دیدن مراجعه کنندگان

۳- شاسی زنگ برای فشردن و به صدا در آوردن زنگ واحد

۴- میکروفون برای شنیدن صدای پنل از مانیتور

۵- جایگاه نصب درب بازکن

۶- جایگاه عبور سیم

۷- جایگاه ۴ سیم مربوط به واحد

۸- لامپ های LED که دید در شب را امکان پذیر می کنند

شیوه نصب آیفون تصویری کوماکس

شیوه نصب آیفون تصویری کوماکس

آیفون های تصویری کوماکس مدل های مختلفی دارند و برای نصب هر کدام باید شیوه آن را به خوبی یاد گرفت. در ادامه نصب هر کدام از این مدل ها را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا برای نصب آیفون تصویری خود با مشکلی روبرو نشوید.

نصب آیفون تصویری کوماکس سیاه و سفید

در زمان های گذشته آیفون های تصویری کوماکس وارد شده به داخل ایران تنها به شکل سیاه و سفید بودند و بعدها مدل های رنگی، جایگزین مدل های قدیمی شدند. اگرچه امروزه از مدل های رنگی این برند استفاده می گردد اما ارائه آموزش این مدل قدیمی برای کسانی که آیفون خود را تعمیر کرده اند و حالا به نصب نیاز دارند، مفید است.

نصب آیفون تصویری کوماکس سیاه و سفید بسیار ساده است و از پنل به تعداد واحدهای ساختمان، یک سوکت چهارتایی به مانیتور متصل می شود. تغذیه این مدل از آیفون های تصویری برق ۱۲ ولت dc می باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما با تعویض لنز آیفون تصویری کوماکس قدیمی خود و نصب لنز رنگی می توانید تصاویر را به صورت رنگی دریافت کنید.

نصب آیفون تصویری کوماکس تک واحدی

نصب آیفون تصویری تک واحدی کوماکس به این صورت است که مانیتور آیفون تصویری به وسیله چهار سیم به پنل خروجی یا همان پنل جلوی درب وصل می شود و از قسمت ترانس درب بازکن هم سه رشته سیم به پنل متصل می گردند. در مرحله بعدی یک سیم از ترانس درب بازکن به قفل  و یک سیم از پنل به قفل وصل می شود و این سیم ها وظیفه برقراری جریان برق و باز کردن درب ساختمان را بر عهده دارند. به این ترتیب در زمان های مورد نیاز، درب ساختمان به آسانی باز می شود.

نصب آیفون تصویری کوماکس چند واحدی

شیوه نصب آیفون های تصویری برای ساختمان هایی که بیش از یک واحد دارند به این صورت است که از هر واحد یک کابل چهار رشته ای به پنل خروجی وصل می گردد و بقیه مراحل همانند نصب آیفون تصویری کوماکس یک واحدی می باشد.

نصب آیفون تصویری کوماکس برای دو پنل

بعضی از مدل های تولید شده توسط شرکت کوماکس این قابلیت را دارند که دو پنل را به یک مانیتور متصل گردانند. برای نصب آیفون های تصویری با دو پنل باید از سوئیچر استفاده نمایید و در واقع به سوئیچر چهار سیم وارد می شود و سپس هشت سیم از آن خارج گشته که این سیم ها مربوط به پنل های خروجی می باشد. هر یک از این پنل ها به یک ترانس و یک قفل متصل می گردند.

نصب آیفون تصویری کوماکس برای دو پنل

چگونه آیفون تصویری کوماکس را نصب کنیم؟

با توجه به مطالب گفته شده در مورد نصب آیفون تصویری کوماکس، اکنون شما می توانید با در نظر داشتن مدل آیفون خود به نصب آن بپردازید. با شناسایی رنگ سیم ها و عملکرد هر کدام می توانید مراحل نصب را به راحتی پیش ببرید. نصب آیفون تصویری نیاز به دقت بالایی دارد و اگر از پس این کار بر نمی آیید بهتر است از کارشناسان ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *