مشکلات آیفون تصویری آلدو | بررسی کامل علل و راهکار رفع آن

مشکلات آیفون تصویری آلدو

مشکلات آیفون تصویری آلدو

یکی از برندهای ایرانی آیفون تصویری، برند آلدو می باشد که در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در میان آیفون های موجود در بازار پیدا کرده است. از آنجایی که تمامی آیفون های تصویری مشکلات مربوط به خود را دارند، مشکلات آیفون تصویری آلدو نیز بر کسی پوشیده نیست و این موضوع برای افرادی که قصد خرید این نوع آیفون تصویری را دارند بسیار با اهمیت است.

مشکلات مربوط به آیفون تصویری آلدو ممکن است در بین سایر آیفون ها نیز دیده شود اما در این مطلب قصد داریم که به بررسی مشکلات آیفون تصویری آلدو بپردازیم تا شما با این مشکلات آشنا شده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید. اگر شما هم در منزل خود آیفون تصویری آلدو دارید و یا می خواهید برای خرید آن اقدام کنید پس این مقاله را از دست ندهید.

سیستم آیفون تصویری آلدو

قبل از بررسی مشکلات درب بازکن تصویری آلدو بهتر است که با سیستم این برند آشنا شوید. به طور کلی عملکرد آیفون های تصویری آلدو بسیار شبیه به آیفون های کوماکس و سیماران است. شرکت آلدو برای آیفون های خود از سیستم چهار سیمه استفاده می کند و برق دوربین پنل خروجی از طریق گوشی داخل واحد تامین می گردد. سیم بندی آیفون تصویری آلدو کاملا شبیه به آیفون تصویری کوماکس است و از سوئیچر برای تبدیل و افزایش واحدها استفاده می گردد.

انواع مشکلات آیفون تصویری آلدو

مشکلات درب بازکن آلدو انواع مختلفی دارد و برای هر یک از آن ها راهکاری وجود دارد تا مشتریان بتوانند به راحتی مشکل به وجود آمده را حل کرده و از آیفون تصویری خود بهترین استفاده را ببرند. در ادامه به بررسی این مشکلات می پردازیم.

۱- مشکل زنگ نخوردن مانیتور

اگر مانیتورهای داخل واحدها زنگ نمی خورد باید ابتدا سیم D بازبینی شود زیرا ممکن است این سیم اتصال درستی نداشته باشد و به همین دلیل صدای زنگ قطع شده است. اگر این مورد هیچ نقصی نداشت پس بهتر است خرابی آی سی ۳۸۶ را نیز با دقت بررسی کنید زیرا این قطعه وظیفه تقویت صدا را بر عهده دارد و در صورت خراب شدن، آیفون تصویری آلدو زنگ نمی خورد. خرابی قطعه پتانسیومتر، خرابی بلندگوی داخلی، خرابی سوئیچر و خرابی سیم دهنی نیز از دیگر عوامل موثر در زنگ نخوردن مانیتور آیفون تصویری آلدو است.

۲- ضعیف بودن صدای رفت و برگشت

یکی از مشکلات آیفون تصویری آلدو ضعیف بودن صدای رفت و برگشت است. معمولا این مشکل در آیفون تصویری به دلیل خراب بودن قطعه هوک اتفاق می افتد اما در بعضی مواقع این مشکل به دلیل خراب شدن سوکت های سیم گوشی آیفون تصویری است که به راحتی حل می شود. علاوه بر دو مورد گفته شده، وقتی خازن یک میکرو فاراد که وظیفه تقویت صدا را در مسیر رفت و برگشت بر عهده دارد ضعیف شود، صدا نیز ضعیف می گردد و با تعمیر یا تعویض قطعات گفته شده، این مشکل برطرف می شود.

۳- قطع صدای پنل به مانیتور آیفون تصویری

زمانی که صدای پنل به مانیتور منتقل نشود، ارتباطی از داخل واحد با شخص جلوی درب برقرار نمی شود و این مشکل در بیشتر مواقع به دلیل خراب بودن بلندگو اتفاق می افتد و باید تعویض شود. گاهی خراب بودن سیم دهنی، خرابی آی سی ۳۸۶ و ضعیف شدن خازن های مربوط به صدا باعث بروز این مشکل می شوند.

۴- قطع صدای مانیتور به پنل آیفون تصویری

اگر صدای مانیتور به پنل آیفون تصویری قطع شود، مانند بخش قبلی ارتباطی بین شخص داخل واحد و مراجعه کننده صورت نمی گیرد و برای رفع این مشکل آیفون تصویری آلدو باید ابتدا اتصالات سیم B بررسی شود و در صورتی که اتصالات آن دچار مشکلی نشده باشد، علت این دسته از مشکلات آیفون تصویری آلدو به علت خراب شدن بلندگو و یا یونیت صوت آن می باشد.

۵- نداشتن تصویر در آیفون تصویری آلدو

نداشتن تصویر در آیفون تصویری بیشتر مربوط به سیم کشی است اما با بازبینی قطعاتی مانند آی سی سوئیچینگ، خازن ها، سوکت ورودی برد تصویر، ترانزیستور TIP127، رگلاتور ۸۷۱۲ و سیم شماره ۲ و ۴ می توان عامل به وجود آورنده این مشکل را یافته و سپس با تعمیر و یا تعویض قطعه برای رفع  مشکل نداشتن تصویر در آیفون تصویری اقدام کرد.

۶- داشتن نویز تصویر

نویز داشتن تصویر در آیفون تصویری آلدو به دلیل تغذیه نامناسب نمایشگر رخ می دهد. بدین منظور به محض روبرو شدن با این مشکل باید قطعه هوک، خازن های برد تغذیه، آی سی سوئیچینگ برد تصویر، کابل واحد و وجود کابل برق در نزدیکی کابل واحد بررسی شود و پس از یافتن علت اصلی ایجاد نویز، باید امور لازم برای رفع انجام شود.

۷- عملکرد نادرست درب بازکن آلدو

عملکرد نادرست درب بازکن از جمله آزاردهنده ترین مشکلات آیفون تصویری آلدو می باشد زیرا فرد برای هر بار باز کردن درب باید تا جلوی درب بیاید و این از نظر زمان و انرژی اصلا به صرفه نیست. به هنگام بروز این مشکل ابتدا باید قفل درب مورد بررسی قرار گیرد و اگر تمامی واحدهای یک ساختمان از این مشکل رنج می برند یعنی برق قفل به خوبی تامین نمی گردد یا در بخشی از قفل درب مشکلی وجود دارد. در صورتی که مشکل از این قسمت نباشد باید سیم های E و F تمام واحدها مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشکل اصلی مشخص شود.

۸- خاموش شدن آیفون تصویری آلدو

خاموش شدن آیفون تصویری آلدو به دلیل خرابی قطعات اتفاق نمی افتد بلکه این مشکل به علت خرابی در خط تغذیه سیستم آیفون تصویری  رخ می دهد. برای رفع مشکل خاموشی در آیفون تصویری آلدو باید اتصالات سیم تغذیه و ولتاژ پنل و گوشی را مورد بازبینی قرار داده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

معایب آیفون تصویری آلدو

آیا خرید آیفون تصویری آلدو به صرفه است؟

آیفون تصویری آلدو مانند تمامی آیفون های تصویری با گذشت زمان ممکن است دچار مشکلاتی شود ولی این مشکلات به گونه ای نیستند که مشتریان از خرید خود متضرر شوند. آیفون های تصویری آلدو تنوع خوبی دارند و مشتریان با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانند مدل مناسبی را انتخاب کنند.

از سوی دیگر این آیفون ها از جمله آیفون های اقتصادی بازار هستند و قیمت مناسبی دارند و با امکانات و قابلیت های ویژه خود نیازهای خریداران را به خوبی پوشش می دهند. مشکلات آیفون تصویری آلدو با تعمیر و تعویض قطعات رفع می شوند و کسانی که از این جهت نگرانی هایی دارند می توانند با انتخاب مدل مناسب خود و با استفاده درست از دستگاه، ماندگاری و طول عمر آیفون تصویری آلدو خود را افزایش دهند.

29 دیدگاه برای “مشکلات آیفون تصویری آلدو | بررسی کامل علل و راهکار رفع آن

  1. مهراب معیری گفته:

    سلام من آیفون تصویری آلدو تک واحده نصب کردم،ولی موقع جاانداختن پنل بیرونی، دستگاه سوت میکشه میشه دلیلش روبگین

  2. dommer گفته:

    سلام وقت بخیر ، ولوم میکروفون و اسپیکر رو همزمان باید تنظیم کنید تا به نقطه ای میرسه که سوت نمیکشه و و صدای رفت برگشت هم واضح میشه

  3. قاسم گفته:

    سلام . چند وقتیه تصویر ایفون فقط برای چند ثانیه کوتاه نمایش میده بعد قطع میشه وبرای روشن کردنش مجددا باید از دکمه های مود تصویرش روشن کرد که بازم بعد چند ثانیه قطع میشه … یعنی هر بار که روشنش کنیم نهایتا ۳ ثانیه نمایش میده بعد قطع میشه

    • dommer گفته:

      باسلام و احترام
      این مشکل مربوط به برد صوت دستگاه میباشد که با تعویض یک خازن و یا در نهایت تعویض آی سی مشکل برطرف میشود

  4. کاظم گفته:

    با سلام
    صدای زنگ داخل واحد بسیار ضعیف است . ولوم را روی Maximum گذاشتم
    بلند گو را هم عوض کردم تغییر نکرد
    ضمنا هنگام زنگ خوردن مانیتور کمتر از یک ثانیه روشن شده و بلافاصله خاموش می‌شود
    با تشکر

  5. مهدی مقصودی گفته:

    سلام. صفحه نمایشگر آیفون در حالت عادی وقتی گوشی سرجاش هست به رنگ آبی در اومده و اندکی داغ میشه. اما مشکل دیگری نداره

  6. احمد گفته:

    با سلام
    تصویر مانیتور یکدفعه بدون هیچ دستکاری خودبخود قطع شد..
    727M
    آیا باید تعمیر بشه یا از تنظیمات هست؟

  7. aseman گفته:

    سلام سه سالی میشه آیفون تصویری آلدو دارم امروز متوجه لکه سیاه رنگ باهاله بنفش روی مانیتور آیفون شدم میشه بگین چرا اینطوری شده؟

  8. Mahdi گفته:

    سلام وقتی از بیرون زنگ میزنن یا از پنل میخوای بیرون ببینی تصویر برای بار اول وارونه نمایش داده میشه و قطع میکنی دوباره میزنی درست میشه.مشکل از چیه

  9. صابر گفته:

    سلام ما آیفون تصویری آلدو داریم که بیشتر موقع ها کسی که زنگ رو‌میزنه بلافاصله در هم باز میشه بدون اینکه ما کاری انجام بدیم قفل درب منزل هم از نوع یوتاب برقی هست

  10. فرشاد گفته:

    با سلام آیفون کلا تصویر نداره و کاملا سیاه است حتی منو هم نمیاد البته صدا میاد و در هم میشه باز کرد . لطفا بفرمایید ایراد از کجاست

  11. افشار گفته:

    سلام آیفن آبی میشه زود قطع میشه گوشی نویز داره اصلا برند خوبی از کار در نیومده متاسفانه نصابش هم با اینکه تو گارانتی بود 100 تومن هزینه رفت وآمد گرفت و اصلا وارد نبود به تعمیرش

  12. افشار گفته:

    سلام بی کیفیت ترین آیفون هست گوشی نویز دار صفحه آبی میشه نصف نظرات بالا همینه شرکت هم جوابگو نیست تعمیرکارشون هم اصلا بلد نیست میگه زمین کجه اگه آیفن خرابه فقط پول میگیرن

    • dommer گفته:

      وقت بخیر
      بابت مشکل پیش آمده میتوانید با واحد خدمات پس از فروش آلدو با شماره 02176215662 تماس بگیرید و مشکلات را مطرح کنید

  13. قاسم باقرلو گفته:

    سلام منبع تغذیه ایفون تصویری خراب شده میشه از یه منبع دیگه استفاده کرد

    • dommer گفته:

      سلام وقت بخیر
      بله اکثر بردهای تغذیه موجود در بازار رو میتونید جایگزین کنید

  14. مسلم مومن زاده فیروزآبادی گفته:

    من هم واسه خونه خودم خریدم وهم خونه بابام هردو افتضاح از کار در اومد رفتم کالیوز خریدم

  15. مسلم مومن زاده فیروزآبادی گفته:

    دو مدل با گوشی وبدون گوشی خریدم هر روز یه مشکلی داشت بخدا بگید یه کم رو کیفیتش کار بکنن

  16. شهربانو شادحقیقی گفته:

    ما هم گرفتیم از اول خراب بود زنگ هم میزنیم. که مرجوع کنم .چند روز فعلا هم زنگ نداریم و دیجی کالا فقط میگه امروز میایم .دوباره پیام میده مرکز روز مرجوع ی رو تغییر میدن ما موندیم .نصاب نیمه کار راه شده و اینم داستان آیفون آلدو مزخرف

    • dommer گفته:

      سلام وقت بخیر
      لطفا محصولات دربازکن های تصویری رو از فروشگاه های معتبر و دارای پشتیبانی خریداری کنید
      بابت نصب و خدمات پس از فروش میتوانید با شماره ۰۲۱۷۶۲۱۵۶۶۲ تماس و مشکلات رو مطرح کنید

  17. ابوالفضل حسینی گفته:

    آیفون تصویری آلدو تصویر کج و نا مطلوب است و ترانزسیتو 7812 خیلی داغ می شود لطفا راهنمایی کنید خودم تعمیرش می کنم.

  18. محسن‌حسنی گفته:

    باسلام.ایفون‌آلدو‌گرفتم‌۴‌سالی‌بودواحد‌یکش‌رو‌نصب‌کردم‌کار‌میکرد‌حالا‌واحد‌دورا‌که‌نصب
    ‌کردم‌صدای‌دم‌دری‌نمیاد‌ومنبع‌تغذیه‌خیلی‌داغ‌میشه‌وواحد‌دو‌صفحه‌ابی‌ثابت‌داره‌تا‌کسی
    ‌زنگش‌را‌بزنه‌تاتصویر‌بیاد‌ممنونم‌از‌راهنمای‌شما

  19. دلیلا گفته:

    درود
    آیفون ما امروز صدای تیک تیک ساعت میده و چراغ بالای قسمتی که عکس کلید داره روشن خاموش میشه نه زنگ میخوره آیفون نه تصویر و صدا داریم ممنون میشم دلیلش رو توضیح بدید

    • dommer گفته:

      وقت بخیر
      این ایراد مربوط به برد تغذیه دستگاه میباشد که با تعویض آن مشکل برطرف میشود

  20. محمود گفته:

    باسلام
    آیفن آلدو با پنل 4kmc ومانیتور ۷۲۷ نصب کردم صدا وتصویر کاملا عالی
    ولی درب بازکن یکسره کار می کند تا سیم برق مربوط به درببازکن را قطع نکنی در باز کن کار می کند لطفا راهنمایی کنید

  21. Armin گفته:

    سلام آیفون آلدو نصب شده و بعضی وقتا که زنگ پنل زده میشه بدون اینکه کسی درو بازکنه خودکار باز میشه. مشکل از کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *