کاتالوگ جک سوزوکی SZ400

کاتالوگ جک سوزوکی

کاتالوگ جک سوزوکی SZ400

جک پارکینگی سوزوکی وسیله ای برای باز کردن اتوماتیک درب حیاط و یا پارکینگ است. این جک به وسیله ریموت درب را باز و بسته می کند و مشتریان می توانند به راحتی و تنها با فشردن یک دکمه درب را باز و یا بسته کنند. انواع مختلفی از جک های سوزوکی در بازار عرضه شده اند اما مدل SZ400 از سایر مدل ها پرطرفدارتر است و به همین دلیل ما در این مقاله، کاتالوگ جک سوزوکی این مدل را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

بازوی محرک جک سوزوکی SZ400

بازوی محرک جک سوزوکی SZ400 فقط برای باز و بسته کردن درب تعبیه شده است و باید به همین شکل استفاده شود. از جک درب بازکن فقط باید برای درب های یک لنگه و دو لنگه استفاده شود و در صورتی که از بازوی محرک جک سوزوکی استفاده دیگری شود، غیر مجاز بوده و شرکت سوزوکی آسیب ها و مشکلات وارد شده به دستگاه را نمی پذیرد. همچنین هر گونه فعالیت مغایر با کاتالوگ، سبب باطل شدن ضمانت نامه می شود.

بهتر است تمامی ایرادات درب و یا هر موردی که سبب اختلال در عملکرد جک می شود، پیش از نصب آن برطرف گردد تا پس از نصب، مشکلی برای باز و بسته کردن درب به وجود نیاید‌. ‌زنگ زدگی لولاها باید برطرف شود تا لولاها به محض فشردن ریموت، حرکت روانی داشته باشند و با ایمنی کامل به اجرای دستورالعمل بپردازند.

قابلیت های جک سوزوکی SZ400

جک پارکینگی سوزوکی مدل SZ400 دارای قابلیت هایی به شرح زیر است:

BLINKER: برای متصل کردن چراغ چشمک زن که نوع ثابت یا چشمک زن آن را می توان از بخش FL تعیین کرد.

E LOCK: با به کار بردن این قابلیت می توان در صورت نیاز، قفل برقی را راه اندازی کرد. به این نکته توجه کنید که به دلیل نصب قفل برقی بر روی موتور ۱، این موتور اول حرکت می کند.

فرمان های جک سوزوکی SZ400

فرمان های برد SZ400 را در این بخش از کاتالوگ جک سوزوکی بررسی می کنیم.

Start: فرمان باز و بسته شدن درب ها به شکل دو لنگه از این طریق اجرا می شود‌.

Ped: این بخش مخصوص فرمان باز و بسته شدن درب به صورت یک لنگه است.

Photo: گزینه photo مربوط به فرمان چشم است و در صورت عدم استفاده باید به یکدیگر وصل شوند.

فرمان های خروجی جک سوزوکی SZ400

Motor1: برای اتصال موتور درب ۱

Motor2: برای اتصال موتور درب ۲

20VDC: برای استفاده از مدار چشمی در مواقع لازم

فیوزهای جک سوزوکی SZ400

F1: این فیوز ۲ آمپر بوده و برای قطع برق موتور ۱ در مواقع اضطراری به کار می رود.

F2: فیوز F2 نیز ۲ آمپر بوده و برای قطع برق موتور ۲ در زمان های اضطراری استفاده می شود.

F3: فیوز سوم ۵ آمپر است و برای قطع برق کل مدار در مواقع ضروری کاربرد دارد.

پاک کردن ریموت جک سوزوکی SZ400

این مدل از جک سوزوکی قابلیت ذخیره ۹۰ ریموت را دارد اما برای پاک کردن ریموت جک سوزوکی SZ400 باید ابتدا به وسیله دکمه A وارد منوی rA شده و سپس از طریق دکمه B، بر روی گزینه Er کلیک کنید. پس از آن باید دکمه C را انتخاب نموده و بلافاصله گزینه YES را تایید کنید. اگر دوباره دکمه C را فشار دهید تمام ریموت های موجود در سیستم جک سوزوکی SZ400 پاک می شوند.

برنامه ریزی حرکت جک های سوزوکی SZ400

برنامه ریزی حرکت جک ها از جمله مهمترین بخش های کاتالوگ جک سوزوکی SZ400 است.

۱- به وسیله دکمه A وارد منوی parameter شوید و با دکمه B، زمان باز و بسته شدن هر لنگه و همچنین زمان کند شدن را به طور جداگانه تنظیم نمایید.

۲- سرعت حرکت کند از طریق n1،n2،j1،j2 قابل تنظیم است.

۳- تنظیم سرعت اولیه بسته شدن درب از بخش n3 و n4 انجام می شود.

۴- در صورت تمایل به بسته شدن خودکار درب باید گزینه AC یا Auto Close را بر حسب دهم دقیقه فعال کنید.

۵- با گزینه CD یا Close Delay می توان زمان تاخیر برای بسته شدن درب اول را با تاخیر ۰ تا ۹۹ ثانیه، مشخص نمود.

۶- برای فعال یا غیرفعال سازی تاخیر در باز شدن درب دوم که زمان آن دو ثانیه است، باید از طریق گزینه OD یا Open Delay بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

۷- با فشردن گزینه CS، فشار نهایی پس از بسته شدن بر روی درب یک، تنظیم می شود و این کار در صورت وجود قفل برقی برای اطمینان از بسته شدن درب انجام می شود.

۸- مطابق با کاتالوگ جک سوزوکی SZ400، دکمه Pd مخصوص فعال سازی حالت تک لنگه است که در صورت کلیک بر روی این دکمه، دومین دکمه بر روی ریموت به درب تک لنگه اختصاص می یابد.

۹- گزینه Rs حرکت معکوس قبل از استارت بر روی درب یک را فعال می کند. این کار باعث آسان تر شدن روند باز شدن قفل برقی می شود.

۱۰- برای ذخیره سازی هر یک از گزینه ها باید ابتدا بر روی گزینه SA کلیک کنید و بلافاصله گزینه C را تایید نمایید. پس از آن گزینه SA سه بار چشمک زده و از تنظیمات خارج می شود.

کاتالوگ جک سوزوکی sz400

روش کار جک سوزوکی SZ400

۱- ابتدا فرمان استارت صادر می شود و سپس موتور یک و پس از آن موتور دو در صورت فعال بودن OD، حرکت خود را آغاز می کند. در صورتی که گزینه SP از قبل فعال شده باشد، پیش از شروع زمان حرکت کند، یک ثانیه توقف می نماید. اگر پیش از تمام شدن زمان حرکت، مجددا فرمان استارت صادر شود، درب ها متوقف شده و با فرمان مجدد، حرکت درب ها معکوس می شود.

۲- اگر گزینه AC در زمانی که درب ها باز هستند، فعال باشد، پس نمایشگر شروع به شمارش زمان نموده و اگر یک شی یا مانعی مقابل آن قرار بگیرد، شمارش را از نو انجام می دهد.

۳- اگر گزینه AC به هنگام باز شدن درب ها فعال نباشد، سیستم منتظر صدور فرمان جدید می ماند.

۴- با توجه به کاتالوگ جک سوزوکی ، در زمان باز شدن درب ها علامت OP و به هنگام بسته شدن، عبارت CL بر روی نمایشگر دیده می شود.

۵- با استفاده از گزینه DP می توان تاخیر عملکرد چشم را با دقتی برابر دهم ثانیه، برای تشخیص انسان از خودرو مشخص کرد. در صورتی که گزینه CP فعال باشد، پس از عبور از چشمی و بر حسب موارد از پیش تعیین شده ، درب به صورت خودکار بسته می شود.

۶- برای زمان های اسباب کشی که نیاز به باز بودن درب وجود دارد می توان در صورت وجود کانال D در ریموت، بر روی آن کلیک کرده تا سیستم قفل شده و درب ها باز بمانند. در چنین زمانی فلاشر یک بار چشمک می زند و نمایشگر عبارت LO را به نمایش می گذارد. با فشردن مجدد کانال D، سیستم از حالت قفل خارج و دوباره چشمک می زند.

۷- در چنین زمانی و پس از زدن کلید D اگر چیزی مقابل چشم دستگاه باشد، درب ها حرکت نمی کنند و عبارت PH به حالت چشمک زن نمایش داده می شود.

۸- وقتی درب ها در حال بسته شدن هستند اگر چیزی به طور ناگهانی در جلوی درب قرار بگیرد، حرکت درب ها متوقف شده و مجددا پس از گذشت ۲ ثانیه حرکت خود را از سر می گیرند.

۹- اگر گزینه CS فعال شده باشد، در زمان فشار نهایی این عبارت بر روی صفحه دیده می شود.

برنامه ریزی اتوماتیک جک سوزوکی SZ400

برای انجام برنامه ریزی اتوماتیک بر اساس کاتالوگ جک سوزوکی باید ابتدا به وسیله دکمه A وارد بخش AS شوید و با فشردن کلید B، به بخش تنظیمات اتوماتیک رفته و کارهای لازم را مطابق با کاتالوگ انجام دهید. در این حالت، زمان بر حسب ۰.۱ ثانیه تنظیم می گردد.

1 دیدگاه برای “کاتالوگ جک سوزوکی SZ400

  1. رحیم خلفی گفته:

    سلام
    توضیحات شما نسبت به کاتالوگ همراه جعبه دستگاه خیلی خوب بود لطفا اگر امکان دارد تنظیمات دقیق را برایم بفرستید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *