طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی

یکی از آیفون های تصویری محبوب در بین مردم آیفون تصویری سوزوکی است که در بسیاری از ساختمان ها دیده می شود. طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی موضوع مهمی است که کاربران برای نصب آیفون تصویری خود باید از آن اطلاع پیدا کنند. هر یک از آیفون های تصویری سوزوکی قدیمی و جدید، با توجه به تعداد واحدهای ساختمان، به شکل متفاوتی نصب می شوند که در ادامه مطلب آموزش هایی در این باره به شما عزیزان ارائه می دهیم. اگر شما هم می خواهید آیفون سوزوکی نصب کنید پس با آموزش طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی با ما همراه باشید.

تفاوت نصب آیفون تصویری سوزوکی قدیمی و جدید

نصب آیفون تصویری سوزوکی به دو صورت چهار سیم و پنج سیم انجام می شود. آیفون تصویری های سوزوکی قدیمی، سوئیچر ندارند و شیوه نصب آنها به روش چهار سیم انجام می شود. اکثر درب بازکن های تصویری جدید سوزوکی، مجهز به سوئیچر داخلی می باشند و  نصب آنها به وسیله سیستم پنج سیم انجام می شود. به طور کلی شیوه نصب آیفون های تصویری سوزوکی، مشابه با برند کوماکس است اما در بعضی از بخش های نصب، تفاوت هایی دیده می شود.

رنگ بندی سیم های آیفون تصویری سوزوکی

پیش از شروع نصب آیفون تصویری سوزوکی باید با رنگ بندی سیم ها آشنا شوید؛ زیرا کلیه مراحل نصب آیفون تصویری، به سیم ها و عملکرد هر یک از آنها بستگی دارد. این سیم ها به وسیله سوکت چهار سیم به پنل و مانیتور آیفون تصویری، وصل می شوند. رنگ بندی سیم های درب بازکن تصویری سوزوکی به صورت زیر است:

سیم قرمز: انتقال صدا

سیم آبی: جریان منفی

سیم زرد: جریان مثبت

سیم سفید: انتقال تصویر

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی یک طبقه

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی قدیمی و جدید در ساختمان های یک طبقه، با روش چهار سیم انجام می شود. ابتدا باید سیم های قرمز، آبی، زرد و سفید، از مانیتور تا پنل خروجی کشیده شوند تا مانیتور را به پنل وصل نمایند. پس از انجام این مرحله نوبت به اتصال پایه های DC ترانس می رسد که باید به وسیله دو سیم به پنل وصل شود تا ولتاژ لازم را برای کارکرد آیفون تصویری فراهم سازد.

پایه های AC ترانس برای تامین نمودن برق قفل بازکن با دو سیم به طور مستقیم و غیر مستقیم به قفل بازکن متصل می شوند. سیم غیر مستقیم به وسیله پنل خروجی از پایه های ترانس به قفل بازکن وصل می گردد.

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه و بیشتر

نصب آیفون سوزوکی برای ساختمان هایی که دوطبقه هستند یا تعداد طبقات و واحدهای بیشتری دارند، تفاوت چندانی با طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی یک طبقه ندارد. در این ساختمان ها، مانیتور هر کدام از واحدها، به وسیله چهار رشته سیم قرمز، آبی، زرد و سفید به پنل خروجی وصل می گردد. پس از آن پایانه های AC و DC ترانس به پنل و قفل بازکن متصل می شوند.

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی با سوئیچر

سوئیچر قطعه ای است که در آیفون های تصویری سوزوکی برای مدیریت فرمان زنگ واحدها به کار برده می شود. از سوئیچر برای ساختمان هایی که بیش از دو واحد دارند به منظور تقویت صدا و تصویر، استفاده می گردد. سوئیچرها به صورت ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ واحدی تولید می گردند و ساختمان هایی که بیش از ۱۰ واحد دارند، برای هر ۱۰ واحد از یک سوئیچر استفاده می کنند. به طور مثال یک ساختمان ۵۰ واحدی به پنج سوئیچر نیاز دارد.

نحوه نصب آیفون تصویری سوزوکی با سوئیچر به این صورت است که از هر واحد چهار رشته سیم رنگی و از شاسی زنگ نیز یک رشته سیم به سوئیچر وارد می شود و سپس سوئیچر به پنل متصل می گردد. با فشار دادن شاسی زنگ، فرمان زنگ ابتدا به سوئیچر و سپس به مانتیور می رسد. پس از این مرحله، ترانس و قفل بازکن به شیوه قبلی به پنل وصل می شوند.

آیفون سوزوکی مشکی

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی با سوئیچر داخلی

آیفون تصویری های جدید سوزوکی به سوئیچر داخلی مجهز هستند و دیگر نیازی به نصب مجزای این قطعه ندارند. شیوه نصب این آیفون های تصویری سوزوکی بدین شکل است که رشته سیم های رنگی قرمز، آبی، زرد و سفید، در بین تمامی واحدها مشترک بوده و از هر واحد یک سیم به عنوان سیم زنگ به پنل وصل می گردد. این روش از نظر مصرف سیم و هزینه های مربوط به آن، مقرون به صرفه می باشد. طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی با سوئیچر داخلی یا سیستم پنج سیم، ساده تر از مدل های قدیمی و چهار سیم است و منجر به عملکرد بهتر آیفون تصویری سوزوکی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *