روش تست میکروفن آیفون تصویری

روش تست میکروفن آیفون تصویری

روش تست میکروفن آیفون تصویری

امروزه بیشتر ساختمان ها مجهز به آیفون تصویری می باشند و هر کدام از این آیفون ها دارای ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی هستند. ممکن است پس از مدتی، آیفون تصویری دچار مشکلاتی شود و از جمله مشکلات رایجی که ممکن است برای آیفون های تصویری به وجود بیاید، اختلال در صدا است. این مشکل می تواند مربوط به میکروفن آیفون تصویری باشد زیرا میکروفن وظیفه دریافت و انتقال صدا را بر عهده دارد. بدین منظور افراد باید روش تست میکروفن آیفون تصویری را آموزش ببینند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

اگر پس از خرید آیفون تصویری به مشکل اختلال صدات برخورید، احتمالا می دانید که اختلال در صدا بسیار آزاردهنده است و اگر رفع نشود، برای شما و سایر همسایه ها ناراحتی هایی به وجود می آورد پس برای حل آن باید فورا اقدام کرد. در این مقاله به بررسی دلایل قطعی صدای آیفون تصویری می پردازیم و سپس روش تست میکروفن آیفون تصویری را آموزش می دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دلایل قطع شدن صدای آیفون تصویری

یکی از مشکلات آیفون تصویری قطع شدن صدا می باشد. مشکل قطعی صدا بدون علت اتفاق نمی افتد و باید علت آن شناسایی و سپس برای رفع آن اقدام شود. به طور کلی قطع شدن صدای آیفون تصویری به سه دلیل اتفاق می افتد:

  • خرابی دهنی مانیتور
  • خرابی در سیم کشی
  • خرابی در پنل خروجی

در ادامه خرابی دهنی مانیتور را بررسی می کنیم.

اختلال در صدا به دلیل خرابی دهنی مانیتور

در آیفون تصویری، دهنی وظیفه انتقال صدای ورودی و خروجی یا همان رفت و برگشت را بر عهده دارد و در صورتی که این قسمت دچار آسیب شود، دیگر انتقال صدا به درستی انجام نمی گیرد. دهنی مانیتور از بخش های مختلفی تشکیل شده است و ممکن است مشکل به وجود آمده به دلیل وجود مشکلی در یکی از این بخش ها باشد.

۱- خرابی سیم دهنی

سیم دهنی یکی از اجزای دهنی آیفون تصویری می باشد و وظیفه آن انتقال صدا از دهنی به گوشی است. در صورتی که سیم دهنی خراب شود، باعث ایجاد اختلال در صدا می گردد و صدای پایین به بالا و بالا به پایین، قطع می شود.

۲- خرابی میکروفن دهنی

میکروفن دهنی، صدا را دریافت کرده و آن را به پنل منتقل می کند و بدون شک اگر این بخش خراب شود، صدای آیفون به پنل قطع می گردد. افراد می توانند برای تست میکروفن دهنی آیفون تصویری از بیزر استفاده نمایند.‌

۳- خرابی بلندگوی دهنی

در آیفون های تصویری، بلندگو صدای دریافت شده از پنل را پخش می نماید و وقتی بلندگوی دهنی خراب شود، صدای پنل هم قطع می گردد.

آموزش روش تست میکروفن آیفون تصویری

از آنجایی که اختلال در صدای آیفون تصویری امری نامطلوب است و افراد سعی در رفع آن دارند، پس باید روش تست میکروفن آیفون تصویری را به خوبی آموزش ببینند. مراحل این روش تست به صورت زیر است:

۱- در آغاز کار باید اهم متر تهیه گردد.

۲- اهم متر بر روی سطح ۲ کیلو تنظیم شود.

۳- مقدار اهم دو سوی میکروفون اندازه گرفته شود و اگر مقدار آن چیزی بین ۵۰۰ تا  ۱۵۰۰ اهم باشد یعنی میکروفن بدون هیچ مشکلی بوده و سلامت آن مورد تایید است. اگر مقدار نشان داده شده کمتر از ۵۰۰ باشد، یعنی میکروفن به شدت قوی است و در صورتی که عدد مشخص شده از ۱۵۰۰ اهم هم بیشتر باشد، صدا به طور ضعیفی انتقال خواهد یافت.

میکروفون آیفون تصویری

نکات مهم روش تست میکروفن آیفون تصویری

۱- اولین نکته ای که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که برای به کار بردن روش تست میکروفن آیفون تصویری حتما مطابق با آموزش ارائه شده، عمل کنند.

۲- اگر پس از انجام تست، میکروفن آیفون تصویری قوی باشد، باید از به کار بردن آن خودداری شود زیرا مشکل ساز است و در آینده باعث سوت زدن آیفون تصویری هم می گردد.

۳- افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند بهتر است از انجام تست میکروفن آیفون تصویری خودداری کنند زیرا این کار بسیار حساس است و در صورتی که با دقت انجام نشود ممکن است به سایر بخش ها نیز آسیب های جدی وارد کند.

۴- بهترین کار این است که افراد از متخصصین و کارشناسان فعال در زمینه آیفون های تصویری کمک بگیرند زیرا متخصصین می توانند به آسانی مشکل را شناسایی و آن را رفع نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *