جلوگیری از سرقت آیفون تصویری

جلوگیری از سرقت آیفون تصویری

در سال های اخیر قیمت اجناس الکترونیکی افزایش یافته و به همین دلیل سرقت این کالاها بیشتر شده است. آیفون های تصویری نیز به دلیل قیمت و ارزش بالایی که دارند مورد توجه سارقین قرار گرفته اند و بعضی از سارقین با هدف دزدی آسان تر از منزل و بعضی دیگر تنها برای فروش پنل آیفون تصویری دست به سرقت این آیفون ها می زنند و کاربران آیفون تصویری از این جهت نگرانی هایی دارند و برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری در تلاش هستند.

ابتدا باید دانست که چه آیفون هایی برای سارقان جذابیت بیشتری دارند و سپس برای جلوگیری از سرقت آن از راه های درستی اقدام کرد. راهکارهای موثری برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری وجود دارد که ما در این مقاله این راهکارها را به شما عزیزان ارائه می دهیم. اگر شما هم پس از خرید آیفون تصویری نگران سرقت آن هستید، این مقاله را از دست ندهید.

کدام پنل های آیفون تصویری بیشتر سرقت می شوند؟

در بیشتر مواقع سارقین پنل آیفون تصویری اطلاعات درستی در مورد قیمت آیفون ها ندارند و تنها به ظاهر آنها توجه می کنند و پنلی را انتخاب می کنند که ظاهر زیباتری دارد. در بعضی مواقع نیز پنل های کدینگ که ظاهر خاص و غیر معمولی دارند برای سارقین جلب توجه می کنند زیرا آنها حدس می زنند که چنین پنل هایی قیمت بیشتری دارند و به همین دلیل سرقت این نوع آیفون را به سایر آیفون ها ترجیح می دهند.

سارقین برای سرقت آیفون تصویری محله های کم تردد را انتخاب می کنند و همچنین سرقت در نقاط کم نور و تاریک برای آنها آسان تر است. اگر شما هم آیفون تصویری زیبا و خاصی دارید یا اینکه در محله ای کم تردد زندگی می کنید، پس نگرانی شما کاملا به جا است اما با استفاده از راهکارهایی که در ادامه ارائه می کنیم، دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت.

راه های جلوگیری از سرقت آیفون تصویری

راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری وجود دارد اما کارآمدترین راه که پرهزینه نیز می باشد، استخدام نگهبان برای ساختمان است اما این امر برای همه ساختمان ها امکان پذیر نیست و با توجه به پر هزینه بودن آن ممکن است نارضایتی برخی از افراد را در پی داشته باشد پس در ادامه راهکارهایی را ارائه می دهیم که هم کارآمد و هم کم هزینه تر هستند و شما به آسانی می توانید با به کار بردن آنها از آیفون تصویری خود محافظت کنید.

۱- استفاده از میکروسوئیچ یا دزدگیر

با اتصال میکروسوئیچ به پنل می توان از سرقت آیفون تصویری جلوگیری کرد. نحوه کار میکروسوئیچ به این صورت است که وقتی پیچ پنل کمی باز شود، میکروسوئیچ یک رله را فعال می کند و وقتی این رله به بیزر یا آژیر متصل باشد، آژیر به صدا در آمده و سارق از سرقت آیفون تصویری چشم پوشی می نماید. همچنین می توان رله را به چند زنگ متصل کرد تا وقتی پیچ ها کمی باز می شوند، زنگ واحدها فعال شده و ساکنین متوجه دستکاری پنل آیفون تصویری شوند.

۲- استفاده از بارانگیر

یکی از راه های کارآمد برای پیشگیری از سرقت پنل آیفون های تصویری، نصب بارانگیر می باشد. بارانگیر دارای چهار پیچ بزرگ است و بر روی پنل نصب می شود و باز کردن این پیچ ها بسیار سخت و زمان بر می باشد، به همین دلیل سارقان از دزدیدن چنین پنل هایی دوری می کنند.

۳- به کار بردن راهکارهای خلاقانه

بعضی از افراد برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری، راهکارهای خلاقانه ای را به کار می برند. یکی از این راه ها استفاده از قاب کامپوزیت می باشد که برای جلوگیری از سرقت بسیار کارآمد است. استفاده از براکت فلزی که از پیچ های پنل عبور کند و بر روی دیوار پیچ شود نیز کار سارقان را سخت می کند و از خیر دزدیدن این پنل می گذرند.

۴- نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین به صورتی که پنل آیفون تصویری را پوشش دهد تا حد زیادی از سرقت پنل جلوگیری می کند زیرا سارقین از دوربین ها می ترسند و ریسک دزدی از چنین مکانی را نمی پذیرند.

دوربین مداربسته منزل

برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری چکار کنیم؟

سرقت آیفون تصویری توسط دزدان حرفه ای انجام نمی شود بلکه در بیشتر مواقع توسط افرادی انجام می شود که حتی از قیمت آیفون های تصویری اطلاعات درستی ندارند پس با به کار بردن راهکارهای گفته شده می توان از سرقت پنل آیفون تصویری جلوگیری کرد. به نکات زیر توجه کنید.

۱- اگر شما در محله ای کم تردد و خلوت زندگی می کنید و محلی که پنل آیفون تصویری را نصب کرده اید، تاریک و کم نور است و از سوی دیگر آیفون تصویری خاص و زیبایی دارید، پس حتما باید به فکر استفاده از یکی از موارد گفته شده در قسمت قبلی باشید تا از دزدیده شدن آیفون تصویری خود جلوگیری نمایید.

۲- در بعضی موارد قصد سارقین تنها دزدیدن پنل آیفون تصویری نیست بلکه آنها قصد دستکاری آیفون را دارند تا به آسانی بتوانند به منزل وارد شده و لوازم منزل را به سرقت ببرند. در چنین مواردی اهمیت نصب دوربین، میکروسوئیچ و سایر موارد گفته شده بیش از پیش آشکار می گردد.

۳- اگرچه استخدام نگهبان تا حد زیادی امنیت ساختمان را افزایش می دهد و پنل چنین ساختمان هایی هرگز دزدیده نمی شود، اما به دلیل پرهزینه بودن این امر می توان از آن چشم پوشی کرد و راهکارهای دیگری مانند استفاده از میکروسوئیچ، بارانگیر، نصب دوربین و کامپوزیت را به کار برد. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سرقت آیفون تصویری خود باید سریعا راهی را انتخاب کنید تا بعدا برای خرید پنل دزدیده شده هزینه زیادی را متحمل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *