تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو

تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو

تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو

بیشتر مشکلات رایج در بین آیفون های تصویری مربوط به تنظیمات صدا می باشد. آیفون تصویری آلدو برای تنظیم صدا، اصول و روش های خاص خود را دارد که یادگیری آن برای کسانی که از این آیفون تصویری استفاده می کنند، ضروری است. تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو باعث می شود که شما صدای آیفون را مطابق با میل خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه افراد زیادی از این آیفون تصویری استفاده می کنند و تنظیم صدای آن اهمیت زیادی دارد، پس در ادامه این مطلب آموزش تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو را ارائه می دهیم.

شیوه تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو

اگر شما شیوه تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو را ندانید باید از تکنسین این کار کمک بگیرید که البته این کار هزینه هایی را در پی دارد. به این نکته توجه کنید که برای تنظیم صدای آیفون نیازی به صرف این هزینه نیست بلکه باید آیفون تصویری آلدو خود را مورد بررسی قرار دهید و کلیدهای مربوط به تنظیم ولوم را پیدا کنید. در آیفون های تصویری آلدو باید ابتدا گوشی آیفون تصویری را از روی پنل بردارید و سپس به مدت کوتاه و در حدود ده ثانیه، دکمه دوربین را نگه دارید تا  تنظیمات صدا بر روی صفحه نمایش داده شود.

سپس در مرحله بعدی با دکمه های رو به بالا و یا رو به پایین، صدا را کم یا زیاد کنید. در بعضی از مدل ها اولین دکمه ای که در قسمت زیرین مانیتور قرار دارد، به عنوان دکمه تنظیم صدا به کار می رود و شما با استفاده از آن می توانید میزان زنگ آیفون تصویری آلدو را به دلخواه تغییر دهید. در مدل های لمسی آیفون تصویری آلدو، در لبه کناری مانیتور، دکمه هایی تعبیه شده است و اولین دکمه مخصوص تنظیم صدا می باشد. پس از فشردن این دکمه نوار تنظیم ولوم صدای زنگ بر روی صفحه نمایش داده می شود که به راحتی قابل تنظیم است.

 تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو بدون استفاده از دکمه

گاهی تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو از طریق دکمه ها انجام نمی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات است. در ادامه قطعات موثر بر صدای این برند آیفون تصویری را بررسی می کنیم.

۱- مشکل آی سی صدا

یکی از قطعاتی که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در صدای آیفون تصویری شود، آی سی می باشد. آی سی ها قطعات کوچک الکترونیکی هستند که صدای تولید شده در آیفون را دریافت کرده و سپس آن را تقویت می نمایند. از بین آی سی های تعبیه شده در آیفون تصویری، آی سی ۳۸۶ مسئول تقویت صدا در آیفون تصویری می باشد و در صورتی که خراب شود، صدای زنگ آیفون تصویری کم می شود. اگر آیفون تصویری شما مشکل زنگ نخوردن دارد، باید این قطعه که در کنار برد اصلی می باشد را تعویض کنید.

۲- مشکل خازن صدا

قطعه دیگری که در صدای آیفون تصویری نقش دارد، خازن است. خازن ها جریان الکتریکی لازم برای آیفون تصویری را در خود ذخیره می کنند. خازن هایی با ظرفیت بالا برای صاف کردن ولتاژ قابل استفاده هستند و اگر ظرفیت پایینی داشته باشند،  به عنوان تقویت کننده صدا در برد آیفون تصویری، مورد استفاده قرار می گیرند. از بین خازن ها می توان به خازن فیدبک اشاره کرد که وظیفه آن انعکاس صوت است.

۳- مشکل پتانسیومتر

پتانسیومتر قطعه ای است که می تواند موجب کم شدن صدا در آیفون تصویری شود. از پتانسیومتر برای تست کردن فازها در حین برق کاری استفاده می شود و این قطعه وظیفه تقسیم ولتاژ را برعهده دارد. اگر این قطعه آسیب ببیند، تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو با مشکل روبرو می شود زیرا برق لازم به بخش های مربوط به صدا نمی رسد. پس از تشخیص خرابی این قطعه، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

نحوه تشخیص خرابی پتانسیومتر

برای تشخیص خرابی این قطعه ابتدا باید جریان و ولتاژ را در حالتی که در مدار است تست کنید. بهترین کار استفاده از مولتی متر است که برای استفاده از آن باید یک اتصال کوتاه بین پایه های آن ایجاد و سپس سیم را به پایه های کناری و وسط آن وصل کنید. پس از این مرحله از شخصی بخواهید که شاسی زنگ را فشار دهد؛ اگر زنگ خورد و صدای آن ضعیف بود یعنی مشکل آیفون تصویری به دلیل خرابی پتانسیومتر است.

۴- مشکل برد تغذیه

یکی دیگر از قطعات موثر در تنظیم صدای درب بازکن تصویری آلدو، برد تغذیه است که در صورت خراب شدن آن دو مشکل برای آیفون تصویری آلدو به وجود می آید. مشکل اول به این صورت است صدای آیفون تصویری آلدو به طور کامل قطع می شود و دیگر زنگ نمی خورد. مشکل دوم به این شکل است که صدای آیفون تصویری به طور کامل قطع نشده و پس از زنگ خوردن، صدای آن کم می شود. برای رفع این مشکل باید برد تغذیه عوض شود تا تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو به درستی انجام شود.

۵- مشکل سیم کشی

مشکلات مربوط به صدای آیفون تصویری می تواند مربوط به سیم کشی نیز باشد. برای تست سیم کشی باید در آخرین مرحله اقدام کنید زیرا این کار ممکن است زمان بر باشد و هزینه های زیادی را در پی داشته باشد اما بررسی اتصالات مربوط به صدا به راحتی انجام می شود.

صدای آیفون تصویری آلدو

چه عوامل دیگری در تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو نقش دارد؟

علاوه بر موارد گفته شده می توان به آسیب شاسی، ضربه به دستگاه، خرابی برد، ضعف در برق رسانی پنل، خرابی هدست و نقص در بلندگو اشاره کرد. پس از اینکه صدای آیفون تصویری آلدو‌ی شما با مشکل روبرو شد باید قطعات و بخش های گفته شده را بررسی کنید اما توجه داشته باشید که اگر شما در این زمینه تخصص کافی ندارید باید از متخصصان فعال در این زمینه کمک بگیرید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

2 دیدگاه برای “تنظیم صدای آیفون تصویری آلدو

  1. کاظم حقیقی گفته:

    صدای زنگ بسار ضعیف است با وجود اینکه ولوم زیر صفحه در حالت MAX قرار دارد . لطفا راهنمائی بفرمائید . با سپاس فراوان

    • dommer گفته:

      باسلام و احترام
      ضعیفی صدای زنگ در اکثر موارد مربوط به قسمت برد قلابک یا هندست دستگاه میباشد که میتوانید با خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده دستگاه این مشکل را در میان بگذارید تا جهت رفع عیب اقدام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *