آموزش نصب آیفون صوتی آلدو | معرفی کامل آیفون صوتی آلدو

آموزش نصب آیفون صوتی آلدو

آموزش نصب آیفون صوتی آلدو

آیفون های صوتی از اولین آیفون های عرضه شده در بازار هستند که با گذشت زمان و با وجود آیفون های تصویری، هنوز در مدل های متنوعی تولید می شوند. شرکت آلدو آیفون های صوتی خود را در مدل های مختلفی تولید می کند و هر کدام قابلیت های ویژه ای دارند. نصب آیفون صوتی باید با دقت کافی انجام شود تا آیفون آسیبی نبیند و عملکرد درستی داشته باشد. در ادامه مطلب، آموزش نصب آیفون صوتی آلدو را به شما عزیزان ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

اجزای آیفون صوتی آلدو

هر آیفون صوتی از اجزای مختلفی تشکیل شده است و عملکرد آیفون صوتی، به این اجزا وابسته است. در ادامه به بررسی اجزای آیفون صوتی آلدو می پردازیم.

۱- منبع تغذیه

منبع تغذیه وظیفه دارد که برق لازم برای زنگ آیفون و درب بازکن را تامین کند. زمانی که برق شهری به منبع تغذیه وصل می شود، دو خروجی ۱۲ ولت می دهد. خروجی DC به قسمت های الکترونیکی و زنگ مدار وصل می گردد و خروجی AC تنها برای درب بازکن مورد استفاده است. به طور کلی ولتاژ مصرفی منبع تغذیه در بعضی از آیفون های صوتی، ۱۲ ولت و در بعضی دیگر ۹ ولت است.

۲- پنل خروجی

پنل خروجی یا پنل بیرونی که شاسی زنگ بر روی آن تعبیه شده است در بیرون ساختمان و جلوی درب نصب می شود. این پنل، بلندگو و میکروفون نیز دارد و اتصال ها و ترمینال هایی با نام A، B و C که مخصوص مکالمه آیفون هستند، در پشت این پنل قرار گرفته اند.

بجز ترمینال های مذکور، سه ترمینال یک، مثبت و منفی بر روی پنل خروجی تعبیه شده اند. ترمینال یک به شاسی زنگ وصل می شود تا به هنگام عبور برق، زنگ به صدا درآید. ترمینال های مثبت و منفی آیفون صوتی باید به خروجی DC منبع تغذیه متصل شوند و اگر اتصال های مثبت و منفی جابجا وصل شده باشند، مدار آیفون صوتی عمل نمی کند.

۳- گوشی داخل واحد

در آموزش نصب آیفون صوتی آلدو باید به پشت قاب گوشی دقت کنید زیرا پشت آن، راهنمای سیم کشی آیفون صوتی آلدو قرار دارد و شما باید سیم های ترمینال A ،B و C را از پنل به گوشی داخل واحد وصل نمایید. علاوه بر این ترمینال ها، ترمینال های دیگری  با نام های D، E و F در آیفون صوتی وجود دارند. ترمینال D مخصوص زنگ آیفون است و ترمینال شماره یک پنل خروجی، باید به  این ترمینال وصل شود تا با فشردن شاسی جلوی درب، گوشی آیفون صوتی آلدو زنگ بخورد.

۴- درب بازکن

در قسمت قبلی از دو ترمینال دیگر نیز نام بردیم که این ترمینال ها مخصوص درب بازکن هستند. سیم فاز ۱۲ ولت AC درب بازکن به ترمینال F وصل شده و سیم نول آن  نیز به ترمینال E متصل می گردد. برق از ترمینال F به سمت E می رود و منجر به باز کردن درب می شود.

مدار سیم کشی آیفون صوتی آلدو

مطابق با آموزش نصب آیفون صوتی آلدو باید ابتدا از سیم کشی آیفون صوتی اطلاع پیدا کنید و سپس مراحل نصب را انجام دهید. مدار سیم کشی آیفون صوتی آلدو شامل سیم های قفل درب بازکن، سیم های منبع تغذیه و سیم های ارتباطی بین پنل و گوشی می باشد. این سیم ها پس از اتصال به گوشی از طریق لوله های برق به پنل خروجی می رسند و به ترمینال های پنل متصل می گردند. آیفون های صوتی آلدو در حالت ۶ سیم دارای ترمینال های زیر هستند:

ترمینال A: انتقال صدا از پنل به گوشی

ترمینال B: انتقال صدا از گوشی به پنل

ترمینال C: منفی مشترک

ترمینال D: سیم زنگ

ترمینال E: منبع تغذیه

ترمینال F: قفل درب بازکن

شیوه نصب آیفون صوتی آلدو

شما باید گوشی آیفون صوتی آلدو را در فاصله ۱۵۰ سانتی متری از سطح زمین نصب کنید. در آغاز کار باید براکت گوشی که در بسته بندی محصول قرار دارد را با پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کنید و سپس اتصالات مربوط به گوشی را انجام داده و آن را بر روی براکت قرار دهید. پس از آن باید پنل خروجی را در جلوی درب با فاصله ۱۴۰ سانتی متر از زمین، نصب نمایید.

برای نصب پنل باید قوطی توکار که در بسته بندی محصول قرار دارد را در دیوار نصب کنید. پیش از نصب کامل این قوطی باید سیم های آیفون را از شکاف موجود در آن رد کرده و سپس با گچ، قوطی را درون دیوار محکم کنید. منبع تغذیه را در فاصله کمی از پنل و به دور از نور خورشید و رطوبت، نصب نمایید. در ادامه باید قفل درب بازکن را بر اساس آموزش نصب آیفون صوتی آلدو ،  به گونه ای نصب کنید که زنجیر کوتاه تر، به سمت زبانه قفل باشد.

آموزش نصب آیفون صوتی آلدو 2

شیوه سیم کشی آیفون صوتی آلدو

برای سیم کشی باید متناسب با تعداد طبقات از سیم های زوج فویل دار استفاده کنید. بهتر است تعداد زوج سیم ها بالاتر از نیاز امروز باشد تا در صورت تمایل به نصب آیفون تصویری، احتیاج به سیم کشی مجدد نباشد. ابتدا باید سیم انتقال صدا به گوشی را به ترمینال A و سیم انتقال صدا به پنل را به ترمینال B متصل کنید. سیم زنگ باید از گوشی به زیر شاسی زنگ یعنی به ترمینال D و سیم منفی مشترک به ترمینال C وصل شود.

پس از آن سیم افشان ۵*۲ از پایه ۱۲+ منبع تغذیه خارج و به ترمینال E پنل و سیم دیگری بر همین اساس به ترمینال F پنل خروجی وصل می شود و سپس به ترمینال A1 قفل بازکن وارد می گردد. اکنون سیم خروجی از پایه A2 قفل بازکن خارج و به ترمینال ۱۲- منبع تغذیه وارد می شود. در پایان کار ترمینال های منبع تغذیه را از راه سیم کشی برق ساختمان به برق شهری وصل کنید و بدین شکل آموزش نصب آیفون صوتی آلدو کامل می شود.

1 دیدگاه برای “آموزش نصب آیفون صوتی آلدو | معرفی کامل آیفون صوتی آلدو

  1. محسن گفته:

    سلام فکر کنم قسمت ۴مربوط به در بازکن پول مستقیم میره برای در بازکن فاز وصل میشه به E و با فشار دادن شاسی فاز از طریق F میره و در رو باز میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *