تعمیرات آیفون تصویری کوماکس از 0 تا 100

تعمیرات آیفون تصویری کوماکس

آیفون تصویری کوماکس یکی از آیفون های تصویری محبوب و پرطرفدار است که در بسیاری از ساختمان ها از آن استفاده می شود. با گذشت زمان ممکن است که مانند تمامی وسایل الکتریکی، مدل های مختلف این آیفون تصویری دچار مشکلاتی شوند. تعمیرات آیفون تصویری کوماکس برای رفع مشکلات به وجود آمده، از جمله موارد ضروری می باشد.

اگر آیفون تصویری کوماکس شما هم دچار مشکلاتی شده است که روند عملکرد آن را مختل نموده، پس این مطلب راهنمای شما برای تعمیرات آیفون تصویری کوماکس می باشد. برای یافتن مشکل آیفون تصویری و دریافت راهکار مربوط به آن، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

رایج ترین تعمیرات آیفون تصویری کوماکس

رایج ترین مشکلات آیفون تصویری کوماکس شامل موارد زیر می باشد.

۱- صدای خش خش آیفون تصویری کوماکس

اگر پس از خرید آیفون تصویری کوماکس صدای خش خش شنیده شود، به دلیل نزدیکی مدار به بلندگو اتفاق افتاده است. نزدیک بودن مدار به بلندگو که در حین نصب اتفاق می افتد، منجر به ایجاد اتصالی در این بخش شده و صدا همراه با خش خش انتقال می یابد. این مشکل علاوه بر آزاردهنده بودن، ارتباط با فرد مراجعه کننده را مشکل می کند. برای تعمیر این بخش از آیفون تصویری کوماکس باید از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید زیرا این بخش و تعمیر آن، حساسیت و دقت بالایی دارد.

۲- قطع درب بازکن آیفون تصویری کوماکس

در بعضی از مواقع ممکن است که درب بازکن آیفون تصویری کوماکس قطع شود و در نتیجه با فشردن یا لمس شاسی درب بازکن، درب باز نمی شود. ابتدا باید از سایر واحدهای ساختمان بخواهید که درب ساختمان را باز کنند و اگر بقیه واحدها این مشکل را نداشتند، یعنی اینکه مانیتور شما دچار آسیب شده است و باید برای تعمیرات آیفون تصویری کوماکس خود اقدام کنید.

در صورتی که سایر واحدها نیز این مشکل را داشتند، باید ولتاژ ورودی به پنل را چک کنید. اگر ولتاژ ورودی پنل قطع بود پس باید منبع ولتاژ را مورد بازبینی قرار دهید زیرا ممکن است برق این قسمت قطع شده باشد. در صورتی که ولتاژ ورودی پنل قطع نباشد باید تعمیرات آیفون تصویری را در بخش سیم کشی پنل به قفل بازکن انجام دهید. پیش از شروع تعمیرات باید سیم کشی را ارزیابی کنید و اگر هیچ آسیب یا خرابی در مسیر آن یافت نشد، مشکل از قفل بازکن است که باید تعمیر و یا تعویض گردد.

۳- کار نکردن کل سیستم آیفون تصویری کوماکس

پس از خرید آیفون تصویری کار نکردن کل سیستم آیفون تصویری کوماکس به دلایل گوناگونی اتفاق می افتد. گاهی سیم شماره دو یا همان سیم جریان منفی آیفون تصویری قطع شده و در نتیجه آیفون کوماکس کاملا از کار می افتد. برای تست این سیم می توانید از اتصال صحیح آن مطمئن شوید و اگر در زمینه سیم های آیفون تصویری هیچ اطلاعاتی ندارید پس فقط از یک تعمیرکار ماهر برای تعمیرات آیفون تصویری کوماکس کمک بگیرید.

جدا شدن سوکت آیفون تصویری و قطع شدن برق مانیتور نیز از جمله مواردی است که منجر به قطع کامل آیفون کوماکس می گردد. آخرین موردی که به عنوان علت کار نکردن درب بازکن کوماکس شناخته می شود، خرابی پاور مانیتور است. اگر پاور مانیتور خراب شده باشد، تعمیر آن ممکن نیست و باید تعویض گردد.

آیفون تصویری کوماکس

۴- نویز صدا و تصویر آیفون تصویری کوماکس

نویز صدا و تصویر در آیفون تصویری کوماکس با علائم چشمک زدن لامپ پاور و صدای تق تق مانیتور همراه است. این مشکل به علت وجود نوسانات در جریان برق به وجود می آید. راهکار رفع نویز صدا و تصویر، تعمیر و یا تعویض برد مانیتور می باشد.

۵- نداشتن تصویر در آیفون تصویری کوماکس

نداشتن تصویر در آیفون تصویری کوماکس به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اگر تمامی واحدها با این مشکل مواجه شده باشند ممکن است که دوربین پنل، برد پنل و یا سوئیچر خراب شده باشد. زمانی که دوربین آیفون کوماکس آسیب ببیند، تصویری قابل نمایش نیست زیرا دوربین وظیفه ضبط و انتقال تصاویر جلوی درب را بر عهده دارد.

تعمیرات آیفون تصویری کوماکس ممکن است مربوط به آسیب به برد پنل باشد زیرا برد، ولتاژ لازم برای دوربین را تامین می کند و سیگنال تصاویر را به مانیتور می رساند. مورد آخری که برای یافتن علت نداشتن تصویر در آیفون کوماکس باید بررسی شود، سوئیچر است. سوئیچر تصویر و صدا را به مانیتور انتقال می دهد و در صورت خراب شدن باید با سوئیچر سالمی تعویض گردد.

۶- قطع نشدن زنگ و تصویر آیفون تصویری کوماکس

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که آیفون تصویری کوماکس به طور متداول زنگ بخورد و تصویر آن قطع نشود. این مشکل معمولا به علت گیر کردن شاسی اتفاق می افتد و برای رفع آن باید شاسی زنگ را به حالت عادی برگردانید. اگر مشکل از این بخش نبود باید سیم کشی آیفون تصویری کوماکس را از پنل تا مانیتور بررسی کنید تا بخش آسیب دیده و اتصالی کرده را شناسایی نمایید.

۷- خاموش شدن آیفون تصویری کوماکس

در صورتی که چراغ پاور آیفون تصویری خاموش شده باشد باید به وسیله دکمه پاور، دستگاه را روشن کنید. اگر پس از فشردن دکمه پاور، هیچ تصویری نمایش داده نشود، باید برق مانیتور چک گردد. تست برق مانیتور نباید توسط افراد ناآگاه انجام شود زیرا ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. در صورتی که برق شهری به مانیتور وصل باشد باید تعمیرات آیفون تصویری کوماکس به منظور تعویض برد سوخته مانیتور انجام شود.

نصب آیفون تصویری کوماکس برای دو پنل

۸- عدم نمایش یا واضح نبودن تصویر آیفون تصویری کوماکس

در بعضی از مواقع تصویر آیفون کوماکس به وضوح دیده نمی شود و این باعث عدم تسلط افراد به محیط بیرون از منزل می گردد. علت به وجود آمدن این مشکل، انتخاب مکان نادرست برای نصب پنل است که با تابش مستقیم نور خورشید بر لنز دوربین، چنین مشکلی به وجود می آید. اگر تصویر به کلی نمایش داده نشود، ممکن است جامپرهای ۳ و ۴ سوکت حافظه آسیب دیده و یا سیم تصویر قطع شده باشد.

۹- سیاه و سفید شدن مانیتور آیفون تصویری کوماکس

اگر نوع مانیتور کوماکس رنگی باشد و تصویر را به شکل سیاه و سفید نشان دهد، یعنی برد تصویر آن معیوب شده است. برد تصویر قابل تعمیر است اما در صورتی که دچار مشکلات جدی شده باشد، باید تعویض گردد.

۱۰- زنگ خوردن بدون صدا و تصویر آیفون تصویری کوماکس

علت اصلی این مشکل خرابی یا اتصالی بخشی از سیم های پنل تا مانیتور است. اگر سیم کشی ها سالم بودند نوبت به بررسی برد پنل می رسد. در صورتی که برد پنل آیفون کوماکس آسیب دیده باشد این مشکل آزار دهنده به وجود می آید که باید توسط متخصص تعمیرات آیفون تصویری کوماکس بررسی و تعمیر آن انجام شود.

۱۱- ضعیف شدن صدا و سوت کشیدن آیفون تصویری کوماکس

ضعیف شدن صدای آیفون تصویری کوماکس به دلیل وجود مشکلی در سیم کشی، آسیب به برد، آسیب به خازن، نوسانات ولتاژ، نشتی پشت پنل و سولفاته شدن پلاتین شاسی رخ می دهد و باید توسط تعمیرکار رفع شود. سوت کشیدن آیفون تصویری کوماکس گاهی به علت جابجایی کاور پلاستیکی موجود بر روی میکروفون اتفاق می افتد که باید پس از تمیز کردن کاور، آن را در جای مناسب خود قرار دهید. در بعضی از مواقع، مشکل سوت کشیدن آیفون به دلیل بلند بودن صدای پنل است که وارد میکروفون شده و منجر به سوت کشیدن آیفون می گردد.

شیوه نصب آیفون تصویری کوماکس

نکته تکمیلی تعمیرات آیفون تصویری کوماکس

تعمیرات آیفون تصویری کوماکس موضوع بسیاری مهمی است که باید توسط افراد آگاه و ماهر انجام شود. اگر مهارت لازم در این زمینه را ندارید، از تعمیر آیفون کوماکس بپرهیزید زیرا ممکن است آسیب های بیشتری به آن وارد کنید و خرابی های بزرگتری را به بار آورید. حساسیت سیم کشی و قطعات مختلف آیفون تصویری کوماکس بسیار است و گاهی مشکلی که با یک تعمیر ساده حل می شود، بر اثر کم مهارت بودن شما منجر به تعویض قطعات و صرف هزینه های بسیاری می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *