آیفون تصویری ضد آب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آیفون تصویری ضد آب

استفاده از آیفون تصویری در ساختمان ها به امری رایج و متداول تبدیل شده است. این آیفون ها امنیت خانه و ساکنین را افزایش می دهند و منجر به سهولت باز کردن درب ساختمان می شوند. در این میان آیفون تصویری ضد آب به جز ویژگی های آیفون تصویری معمولی، مزایای دیگری نیز دارد و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. در ادامه مطلب به بررسی آیفون های تصویری ضد آب می پردازیم تا اگر قصد خرید آیفون تصویری دارید، اطلاعات کاملی درباره نوع ضدآب آن نیز داشته باشید.

آیفون تصویری ضد آب چیست؟

این آیفون از نظر عملکرد کاملا مشابه آیفون تصویری معمولی است اما از متریال و تکنولوژی ضد آب تولید شده است. ضد آب بودن آیفون تصویری از نفوذ آب به داخل دستگاه جلوگیری کرده و در نتیجه می توان از آن در مناطق پر بارش و مرطوب به راحتی استفاده نمود. آسیب های ناشی از نفوذ مایعات به داخل آیفون تصویری در مدل های ضد آب تقریبا به صفر رسیده و این موضوع هزینه های تعمیرات را کاهش می دهد.

انواع آیفون تصویری ضد آب

آیفون های تصویری ضد آب به دو صورت آیفون های معمولی و هوشمند ساخته می شوند. آیفون های تصویری معمولی ضد آب در شرایط نامتعادل جوی، تصویر خوب و واضحی از مراجعه کنندگان نمایش می دهند. این آیفون ها با وجود رطوبت در هوا، عملیات باز کردن درب را به خوبی انجام داده و اختلالی در سیستم آن به وجود نمی آید.

آیفون های تصویری هوشمند ضد آب قابلیت های بیشتری نسبت به نوع معمولی دارند. این آیفون ها می توانند با فشردن شاسی زنگ، بر روی موبایل شما اعلانی را فعال کنند. بدین شکل شما از وجود فرد پشت درب مطلع شده و در صورت لزوم درب را به روی وی باز می کنید. آیفون های تصویری هوشمند مانند یک دوربین مدار بسته حرفه ای عمل می کنند و تصاویر را با کیفیت بالایی ذخیره می نمایند.

کاربرد آیفون تصویری ضد آب

آیفون تصویری ضد آب در تمامی مکان ها قابل استفاده است اما معمولا افرادی که در شهرهای پر بارش و مرطوب زندگی می کنند، این نوع آیفون را انتخاب می نمایند. ‌کسانی که در مقابل درب خود مکان مناسبی برای حفاظت از آیفون تصویری در برابر بارش باران ندارند، نسبت به خرید این نوع آیفون تمایل بیشتری دارند. نکته قابل توجه این است که با وجود تکنولوژی ضد آب در این آیفون ها بهتر است که از برخورد مستقیم آب و مایعات با سطح آیفون خودداری شود تا طول عمر آن افزایش پیدا یابد.

نصب آیفون تصویری ضد آب

آیفون تصویری های ضد آب از پنل، کابل، دوربین، گوشی، مانیتور، قفل بازکن، ترانس و کنترل مرکزی تشکیل شده اند. پنل آیفون تصویری باید در جلوی درب نصب شود و به همین دلیل در معرض نفوذ آب و مایعات قرار دارد.‌ پنل ضد آب این آیفون ها خیال شما را از عدم ورود آب به دستگاه راحت می کند اما باید تمامی پیچ ها و واشرها نیز عایق باشند تا تمامی راه های ورود مایعات بسته شود. مراحل نصب این نوع آیفون تصویری مشابه با آیفون معمولی است و باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود.

نحوه تشخیص آیفون تصویری ضد آب

اگر در آیفون تصویری ضد آب بعد از  IP  دو عدد قرار بگیرد، عدد اول از چپ به راست نشان دهنده ضد گرد و خاک بودن و عدد دوم نمایانگر ضد آب بودن آیفون تصویری می باشد. بدین شکل می توان آیفون های تصویری ضد آب را از معمولی تشخیص داد. منظور از ضد آب بودن آیفون، غوطه ور کردن دستگاه در آب نمی باشد زیرا احتیاط شرط عقل است و باید از آیفون تصویری به درستی نگه داری شود.

قابلیت های آیفون تصویری ضد آب

آیفون های ضد آب در مدل های مختلفی در بازار عرضه می شوند و به دلیل تنوع بالا، مشتریان می توانند آیفون تصویری مورد نظر خود را انتخاب نمایند. این آیفون ها کیفیت تصویر بالایی دارند و به خوبی تصویر مراجعه کنندگان را نمایش می دهند. شرایط جوی بر کیفیت تصاویر آیفون های ضد آب تاثیری نداشته و شما می توانید تسلط کافی بر فضای بیرون از منزل خود داشته باشید.

قابلیت اینترکام، ذخیره تصاویر، ضبط فیلم، اتصال آیفون به دوربین مداربسته، اتصال به موبایل، تماس با واحد نگهبانی، صفحه کلید لمسی و غیرلمسی و امکان باز کردن درب با موبایل از جمله ویژگی های انواع مدل های این نوع آیفون تصویری می باشد.

آیفون تصویری کوماکس525

تعمیر آیفون تصویری ضد آب

برای تعمیر آیفون تصویری ضد آب باید به نمایندگی برند آیفون خود مراجعه نموده تا خرابی آیفون به شکل کاملا تخصصی و با توجه به گارانتی رفع شود. اگر دانش و مهارت لازم در نصب و تعمیر آیفون تصویری را ندارید پس هرگز این آیفون ها را باز نکنید زیرا ممکن است به برد و بخش های اصلی آن آسیب جدی وارد نمایید.

طول عمر آیفون های ضد آب در صورت استفاده درست، بیشتر از آیفون های تصویری معمولی است اما تعمیرات، بخش جدا نشدنی تمامی تجهیزات الکترونیکی می باشد و ممکن است که این آیفون ها نیز به تعمیرات مختلفی نیاز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *