نحوه مراقبت و تمیز کردن آیفون تصویری

مراقبت آیفون تصویری

این روزها در اکثر خانه ها از آیفون تصویری استفاده می شود زیرا این آیفون ها امنیت ساختمان های مسکونی و اداری را افزایش می دهند. اگر از این آیفون ها به درستی استفاده شود تا سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه می دهند. مراقبت از آیفون تصویری در ماندگاری و طول عمر آن موثر است و نقش ویژه ای دارد. پس از خرید آیفون تصویری، باید برای تمیز کردن آیفون تصویری ‌و مراقبت از آن نکاتی مورد توجه قرار گیرد که در این مقاله به بررسی این نکات می پردازیم.

مراقبت از پنل آیفون تصویری

پنل آیفون تصویری در بیرون ساختمان و در جلوی درب نصب می شود پس با عوامل خارجی تماس مستقیم دارد. تابش نور خورشید، بارش باران و برف و ذرات گرد و غبار از جمله عوامل موثر در کاهش عمر آیفون تصویری می باشند. این عوامل در صورت تجمع و تمیز نشدن، آسیب بیشتری به آیفون وارد می کنند. شما باید در ابتدا آیفون تصویری با کیفیتی انتخاب کنید تا پنل آن در شرایط آب و هوایی مختلف، ماندگاری بالایی داشته باشد.

سپس برای نصب آن مکان مناسبی را تعیین کنید تا هم فضای بیرون از منزل را پوشش دهد و هم کمترین تماس با عوامل آسیب زا را داشته باشد. برای تمیز کردن آیفون تصویری بازه های زمانی مشخصی را تعیین نمایید و آلودگی های سطح آن را با یک دستمال و به آرامی تمیز کنید.

جلوگیری از نفوذ حشرات

حشرات کوچک می توانند وارد آیفون تصویری شوند و عملکرد آن را با اختلال مواجه سازند. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل و مراقبت از آیفون تصویری باید هرازگاهی در اطراف آیفون، از اسپری حشره کش استفاده کنید و از اسپری کردن این مواد بر روی سطح آیفون، دوربین و میکروفون آن خودداری نمایید. به کار بردن اسانس های اکالیپتوس، نعنا و روغن های مرکبات نیز از جمله موارد موثر در این زمینه می باشند. تمیز کردن آیفون تصویری با یک فرچه نرم، از تجمع و لانه کردن حشرات بر روی آلودگی ها جلوگیری می کند.

اطمینان از اتصال به اینترنت

آیفون های تصویری هوشمند بخشی از فعالیت خود را به وسیله اینترنت انجام می دهند و در صورتی که اتصال به اینترنت برقرار نشود، عملکرد دستگاه با مشکل روبرو می گردد. بهتر است که پسورد وای فای منزل یا دفتر خود را در اختیار دوستان و یا مهمانان خود قرار ندهید زیرا امنیت خانه به خطر می افتد.

گردگیری آیفون تصویری

زمانی که گرد و غبارهای آیفون تصویری تا مدت های زیادی بر روی آن باقی بمانند، ممکن است به سختی تمیز شوند. به منظور مراقبت از آیفون تصویری باید گرد و غبارها را با پارچه ای خشک و به آرامی تمیز کنید. توجه داشته باشید که گرد و غبارها کاملا پاک شوند و در منافذ و گوشه های آیفون ماندگار نگردند. اگر میزان کثیفی سطح آیفون زیاد باشد باید پارچه را کمی مرطوب کنید تا تمیز کردن آیفون تصویری به درستی انجام شود اما هرگز از مواد شوینده برای تمیزی سطح، میکروفون، بلندگو و دوربین آیفون تصویری استفاده نکنید.

استفاده از آداپتور مخصوص

هر آیفون تصویری دارای آداپتور سیمی مخصوص به خود است و باید تنها از همان آداپتور برای راه اندازی آیفون استفاده کنید. سایر آداپتورهای برقی ممکن است تناسبی با آیفون شما نداشته و منجر به اتصالی شوند‌. پس از اتصالی کردن دستگاه، ایرادات و آسیب های جدی به بخش های مهم آن وارد شده و در مواردی عملکرد کلی دستگاه مختل می شود.

پس به منظور استفاده بهتر از آیفون تصویری، از آداپتور مخصوص آن استفاده کنید و در زمان هایی که به آیفون تصویری نیازی ندارید، دوشاخه آن را از پریز جدا نمایید. به هنگام تمیز کردن آیفون تصویری از پارچه های مرطوب در قسمت آداپتور استفاده نکنید زیرا خطرآفرین است.

آداپتور آیفون تصویری

تعمیر غیر مجاز آیفون تصویری

مراقبت از آیفون تصویری منجر به افزایش ماندگاری آن می شود اما گاهی به دلیل استهلاک و یا عوامل محیطی، آیفون تصویری نیاز به تعمیر پیدا می کند. اگر شما به صورت غیر مجاز و از طریق افراد کم مهارت برای تعمیر آیفون تصویری اقدام کنید، ممکن است هزینه های بیشتری را متحمل شوید و یا دیگر نتوانید از آیفون خود استفاده کنید. پس توجه داشته باشید که به محض خراب شدن آیفون تصویری باید به نمایندگی برند آن مراجعه نمایید تا با استفاده از گارانتی و خدمات تخصصی، آیفون خود را تعمیر کنید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *