صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

یکی از برندهای پرفروش آیفون تصویری در ایران، برند کوماکس می باشد. این برند متعلق به شرکتی در کره جنوبی است و در بخش های آیفون تصویری کدینگ، نامبرینگ و کارتی تولیدات خاص و با کیفیتی دارد. تنظیم صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس یکی از موضوعات مهمی است که باید در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

صدای بلند زنگ آیفون تصویری ممکن است آزار دهنده باشد و امکان شنیده نشدن صدای پایین زنگ هم وجود دارد. بهترین کار این است که صدای آیفون تصویری خود را به اندازه دلخواه کم یا زیاد کنید و آن را مطابق میل خود تنظیم نمایید. در این مقاله از فروشگاه دومر هر اطلاعاتی که در مورد صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس و تنظیمات آن وجود دارد را به شما ارائه می دهیم تا با خیال راحت از خرید آیفون تصویری کوماکس دلخواه خود لذت ببرید.

تنظیم صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

برای تنظیم زنگ آیفون تصویری کوماکس، ابتدا دستگاه خود را بررسی کنید و ببینید که تنظیمات مانیتور آیفون شما به صورت کلیدی می باشد یا اینکه از طریق منو می توان آن را انجام داد.

در بعضی از مدل های آیفون تصویری کوماکس، دکمه های تنظیم صدا در زیر صفحه نمایشگر یا اینکه کنار دستگاه می باشد و شما با تنظیم ولوم می توانید صدا را کم یا زیاد کنید اما در بعضی از مدل ها که دارای منوی تنظیمات می باشند، شما باید وارد بخش تنظیمات شوید و با رفتن به بخش ولوم صدای مورد نظر خود را تنظیم کنید.

چرا آیفون تصویری کوماکس زنگ نمی خورد؟

آیفون تصویری مانند تمام وسایل برقی و الکترونیکی ممکن است به مرور زمان و با توجه به نحوه استفاده و نوع نگهداری، دچار استهلاک شده و ایراداتی پیدا کند و نیاز به تعویض برخی قطعات آن وجود داشته باشد. آیفون تصویری کوماکس هم از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است با گذشت زمان ایراداتی پیدا کند.

یکی از ایراداتی که در این باره وجود دارد، زنگ نخوردن آیفون تصویری است. در ابتدا باید از طریق کلید تنظیم صدا و یا منوی آیفون خود از پایین نبودن صدا مطمئن شوید و سپس به سراغ سایر علل زنگ نخوردن آیفون تصویری بروید. در ادامه علل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس را بررسی می کنیم.

علل قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

۱- خراب شدن شاسی زنگ

یکی از علل زنگ نخوردن آیفون تصویری کوماکس خراب شدن شاسی زنگ است. شاسی زنگ همان دکمه ای است که بر روی پنل آیفون تصویری جلوی درب دیده می شود و با فشردن آن زنگ واحد مورد نظر به صدا در می آید.

در واقع وقتی شاسی زنگ فشرده می شود، سیگنال زنگ را به مانیتور نصب شده در داخل واحد ارسال می کند و وقتی این شاسی خراب باشد، هیچ سیگنالی به واحد مورد نظر ارسال نمی شود و آیفون زنگ نمی خورد. اگر شاسی زنگ همسایه ها به درستی کار می کند پس مشکل از شاسی زنگ شماست. در صورت خراب شدن تمامی شاسی ها، امکان نفوذ آب به داخل پنل وجود دارد.

آیفون تصویری کوماکس

 ۲- آسیب دیدن سوئیچر

سوئیچر در آیفون تصویری یک قطعه است که فرمان زنگ را پس از دریافت از پنل نصب شده در جلوی درب به نمایشگر واحد مورد نظر ارسال می نماید. برای اینکه در سیم کشی ها صرفه جویی شود و همچنین کیفیت صدا و تصویر در آیفون های تصویری کوماکس بالا رود از سوئیچر استفاده می کنند.

سیم زنگ تمام واحدها به این قطعه وصل شده و به هنگام فشردن شاسی، فرمان زنگ توسط سوئیچر به واحد مورد نظر ارسال می شود. در صورت آسیب دیدن این قطعه ممکن است صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس قطع شود و یا اینکه سیگنال ها به طور اشتباهی ارسال شوند. مثلا شما زنگ واحد سوم را می زنید اما مانیتور واحد نهم به صدا در می آید.

۳-آسیب دیدن برد صدا

برد صدا قطعه ای است که وظیفه آن تولید صدا در مانیتور آیفون تصویری می باشد. پس از فشرده شدن شاسی، سیگنال زنگ ابتدا به برد صدا و سپس صدای زنگ تولید شده به اسپیکر گوشی ارسال می گردد.

این قطعه وظیفه تولید صدای زنگ، دریافت و انتقال صدای مکالمه افراد را بر عهده دارد. درصورت آسیب دیدن این قطعه، صدای زنگ آیفون تصویری شما قطع می شود و یا اینکه صدای مکالمات به صورت یکطرفه ارسال می گردد و سبب بروز مشکل می شود.

۴- خراب شدن اسپیکر

قطعا شما با اسپیکر و شیوه کار آن آشنا هستید. اسپیکر یا همان بلندگو، سیگنال های صوتی که توسط برد صدای آیفون تصویری تولید می شوند را دریافت نموده و سپس بر اساس آنها صدا تولید می نماید. در بیشتر مدل های آیفون تصویری، اسپیکر موجود در دسته گوشی، صدای زنگ را پخش می کند.

در صورتی که اسپیکر دسته گوشی به طور کامل بسوزد، علاوه بر قطع شدن صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس ، صدای فردی که پشت در می باشد هم قطع خواهد شد و شما صدایی نخواهید شنید.

۵- بروز مشکل در سیم کشی ها

اگر هنوز هم مشکل زنگ نخوردن آیفون تصویری کوماکس شما برطرف نشده است پس باید سیم کشی های خود را بررسی کنید. ممکن است سیم ها اتصالی داشته، قطع شده و یا اینکه در صورت کهنه بودن، دچار مشکل شده و در نتیجه سبب زنگ نخوردن آیفون تصویری شما شده اند.

معمولا در سیم کشی آیفون های تصویری، یک یا دو سیم وظیفه انتقال سیگنال زنگ را بر عهده دارند و اگر دچار مشکل شوند، صدای زنگ دربازکن تصویری قطع می شود. برای اطلاع از رنگ سیم زنگ آیفون تصویری خود، باید نقشه سیم کشی آیفون کوماکس را مطالعه کنید و سپس سیم زنگ را پیدا کرده و مشکل آن را برطرف نمایید.

زنگ آیفون تصویری

علل اصلی قطعی صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس چیست؟

علل قطع صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس یکی از پنج علت گفته شده در قسمت های قبلی می باشد اما با توجه به آمار مرتبط، علل اصلی قطعی صدای دربازکن های تصویری کوماکس، خرابی اسپیکر، برد صدا و سوئیچر می باشد. به دلیل حساس بودن قطعات به کار رفته در آیفون تصویری، با احتیاط عمل کنید چون در صورت اشتباه ممکن است آیفون شما بسوزد و هزینه زیادی متحمل شوید.

2 دیدگاه برای “صدای زنگ آیفون تصویری کوماکس

  1. داود سوری گفته:

    صدای تگ رو که هنگتم استاده شنیده مشه چطور باید قطع کرد این صدا هنگام زنگ زده هم میاد.دوم اینکه چطور باید واحدها رو ثت نام کرد.

    • dommer گفته:

      بوق مربوط به قسمت RFID قطع نمیشه و اگر زنگ میزنید داخل پنل صوت میکشه به احتمال زیاد قطع کن یکی از مانیتورها مشکل داره ، بابت ثبت نام واحدها هم اگر پنل کدینگ باشه واحد ها باید توسط تکنسین متخصص معرفی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *