راهنمای خرید آیفون تصویری

راهنمای خرید آیفون تصویری

راهنمای خرید آیفون تصویری

با تغییر سبک خانه ها و ساخته شدن مجتمع های آپارتمانی، نیاز بیشتری به تجهیزات مدرن برای زندگی بهتر و آسان تر وجود دارد. قطعا یکی از تجهیزات ضروری برای هر مجتمع و آپارتمانی، آیفون تصویری است. آیفون تصویری در مدل های مختلفی تولید می شود و شرکت های ایرانی و خارجی بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. راهنمای خرید آیفون تصویری به شما کمک می کند تا آیفونی مناسب و باکیفیت خریداری کنید.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد آیفون تصویری و ویژگی های آن ارائه دهیم تا علاوه بر کسب اطلاعات جدید، در هنگام خرید آیفون تصویری از بین آیفون های تصویری موجود در بازار، بهترین مدل را متناسب با ویژگی های آن انتخاب کنید.

انواع آیفون تصویری

آیفون های تصویری از نظر مشخصات انواع مختلفی دارند اما از نظر سیستم عملکرد در دو نوع دیجیتال و آنالوگ ساخته می شوند. در ادامه ابتدا از نظر سیستم عملکرد و سپس از نظر مشخصات به بررسی انواع آیفون تصویری می پردازیم.

آیفون تصویری آنالوگ

یکی از دسته بندی های آیفون تصویری از نظر سیستم عملکرد، آیفون تصویری آنالوگ است. این آیفون بیشتر شبیه آیفون های قدیمی می باشد و برای هر واحد از آپارتمان، دکمه ای در دستگاه خارج از آپارتمان تعبیه شده است. هر کسی قصد ارتباط با یک واحد را داشته باشد باید دکمه یا زنگ مربوط به آن واحد را فشار دهد تا تصویرش به دستگاه داخلی نصب شده در آن واحد ارسال شود.

از این نوع آیفون بیشتر در آپارتمان هایی استفاده می شود که تعداد واحدهای کمی دارند زیرا در آپارتمان هایی که تعداد واحدهای آن زیاد است امکان اختلال در آیفون تصویری آنالوگ وجود دارد. برای این دسته از آپارتمان ها بهترین گزینه، آیفون تصویری دیجیتال است.

آیفون تصویری دیجیتال

همانطور که در قسمت راهنمای خرید آیفون تصویری آنالوگ گفتیم، برای آپارتمان هایی که تعداد واحد زیادی دارند از آیفون تصویری دیجیتال استفاده می شود. معمولا این آیفون ها در آپارتمان هایی که بیش از ۳۰ واحد دارند مورد استفاده قرار می گیرند اما بعضی از افراد برای آپارتمان هایی با تعداد واحد کم هم این نوع آیفون را انتخاب می کنند.

آیفون تصویری دیجیتال دارای پنل کدینگ یا صفحه شماره گیر می باشد. برای ارتباط فرد با واحد داخلی مورد نظر، باید کد مربوط به آن واحد از طریق پنل کدینگ وارد شود و سپس با زدن دکمه تایید، صدا و تصویر وی به دستگاه نصب شده در داخل واحد منتقل می گردد.

پنل کدینگ بعضی از آیفون های تصویری دیجیتال را به گونه ای تنظیم می کنند تا فرد خارج از آپارتمان ابتدا با نگهبان یا سرایدار ساختمان در ارتباط باشد و سپس با کسب اجازه از فرد داخل ساختمان، امکان ورود کد و ارسال صدا و تصویر به واحد مورد نظر امکان پذیر می شود.

انواع آیفون تصویری از نظر مشخصات

انواع آیفون های تصویری از نظر سیستم عملکرد را در قسمت قبلی بررسی کردیم. آیفون های تصویری از نظر مشخصات هم انواع مختلفی دارند که در ادامه با بیان این مشخصات سعی در ارائه راهنمای خرید آیفون تصویری داریم.

صفحه نمایش آیفون تصویری

آیفون تصویری از نظر ابعاد صفحه نمایش

بیشتر آیفون های تصویری موجود در بازار دارای صفحه نمایشی به اندازه ۳.۵ اینچ، ۴.۳ اینچ، ۷ اینچ و ۱۰ اینچ می باشند. هر چقدر اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد قیمت بالاتری دارد اما به این معنا نیست که آیفون هایی با صفحه نمایش کوچک، تصویر بی کیفیتی نشان می دهند زیرا برای ساخت صفحه نمایش تمام آیفون های تصویری از فناوری TTL استفاده شده است که کیفیت تصاویر همه آیفون های تصویری را یکسان می کند.

به طور کلی صفحه نمایش ۴.۳ اینچی از سایر صفحه نمایش ها فروش بیشتری دارد اما مشتری می تواند متناسب با نیاز و سلیقه خود هر کدام از ابعاد گفته شده را انتخاب کند زیرا صفحه نمایش های بزرگ جزییات بیشتری از محوطه خارجی ساختمان را نشان می دهند. اگر دوست دارید برای خرید آیفون تصویری هزینه کمتری پرداخت کنید، آیفونی با ابعاد ۴.۳ اینچ پاسخگوی نیاز شما می باشد.

آیفون تصویری از نظر حافظه

در این بخش از راهنمای خرید آیفون تصویری به سراغ آیفون های حافظه دار و بدون حافظه می رویم. چندسالی است که آیفون های حافظه دار مورد توجه مردم قرار گرفته اند. این آیفون ها قابلیت ذخیره کردن عکس و فیلم دارند و افراد می توانند از افرادی که در بیرون ساختمان هستند عکس و با اضافه کردن یک حافظه خارجی حتی فیلم بگیرند.

شاید از نظر شما این قابلیت زیاد مهم نباشد اما اگر به فکر امنیت ساختمان و خانه خود هستید پس این آیفون تصویری را از دست ندهید و با کمی هزینه کردن آیفونی را انتخاب کنید که حافظه دار باشد.

آیفون تصویری از نظر قابلیت لمسی

با تولید و استقبال از محصولات دیجیتالی لمسی، شرکت های تولید آیفون تصویری هم آیفون هایی با قابلیت لمسی بودن تولید نمودند. استفاده از آیفون های تصویری لمسی تجربه دلنشینی برای افرادی است که روزانه با وسایل مختلف لمسی کار می کنند. اگر شما هم دوست دارید مطابق با فناوری روز پیش بروید، این نوع آیفون مناسب شما می باشد.

نکات مهم خرید آیفون تصویری

برای خرید آیفون تصویری باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. از مهم ترین نکات خرید آیفون تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آیفون تصویری خرید

۱-میزان بودجه

اولین گام برای خرید آیفون تصویری، تعیین میزان بودجه است. پس از اینکه بودجه خود را مشخص کردید، برای انتخاب و خرید آیفون تصویری مورد نظر خود اقدام کنید. با توجه به قابلیت های گفته شده در قسمت های قبلی راهنمای خرید آیفون تصویری ، قیمت های متفاوت با امکانات متفاوتی وجود دارد.

۲- سلیقه ساکنین آپارتمان

برای خرید یک آیفون تصویری باید علاوه بر در نظر داشتن سلیقه خود، به سلیقه سایر افراد ساکن در ساختمان هم توجه کنید تا با همفکری، بهترین و زیباترین آیفون تصویری را انتخاب نمایید.

۳- شرکت تولیدی داخلی و خارجی

امروزه کالاهای ایرانی زیادی وجود دارند که با نمونه های خارجی رقابت می کنند. در زمینه تولید آیفون تصویری هم شرکت های داخلی، آیفون های خوب و باکیفیتی را تولید می نمایند که امکانات ویژه ای دارند. اگر برای انتخاب آیفون تصویری بین ایرانی و خارجی بودن آن دودل هستید بهتر است تمرکز خود را روی سایر ویژگی ها و کارایی های آن قرار دهید زیرا کیفیت ساخت آیفون های ایرانی و خارجی تفاوت چندانی ندارد.

۴- سیم کشی ساختمان

برای نصب آیفون تصویری باید سیم کشی ساختمان خود را هم مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که برای نصب این آیفون به سیم کشی جدید نیاز باشد، باید ابتدا رضایت کل اهالی ساختمان جلب شود و سپس رشته سیم های مورد نظر تعویض شود.

قابلیت های مورد نیاز آیفون تصویری

یک آیفون تصویری مناسب باید قابلیت هایی داشته باشد تا نیازهای افراد ساکن در یک آپارتمان را برطرف کند. در این بخش به سراغ این قابلیت ها می رویم.

قابلیت اتصال به دوربین مدار بسته

بسیاری از آیفون های تصویری قابلیت اتصال به دوربین مداربسته را دارند. این قابلیت باعث می شود که شما تصاویر و فیلم های ضبط شده را به صورت مستقیم و از طریق مانیتور آیفون تصویری خود مشاهده کنید.

قابلیت اینترکام

آیفون های تصویری مدرن قابلیت ارتباط داخلی یا اینترکام دارند. از طریق این قابلیت شما می توانید از واحد خودتان با یک واحد دیگر در ساختمان، ارتباط صوتی داشته باشید. این قابلیت برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا بسیار ضروری می باشد.

قابلیت ذخیره سازی عکس و فیلم

با توجه به راهنمای خرید آیفون تصویری حافظه دار ، برتری این آیفون ها بر کسی پوشیده نیست. این آیفون ها با ذخیره سازی عکس و فیلم، امنیت ساختمان را بیشتر می کنند و این یک قابلیت بسیار مهم و ضروری برای آیفون تصویری می باشد که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

قابلیت پشتیبانی از چند پنل

آیفون های دیجیتالی دارای پنل کدینگ می باشند و اگر شما ساختمانی با دو درب داشته باشید به راحتی می توانید با استفاده از یک آیفون تصویری با چند پنل، هر دو درب را تحت پوشش قرار دهید. امروزه بیشتر آیفون های تصویری از این قابلیت پشتیبانی می کنند اما باز هم به این نکته به هنگام خرید توجه کنید زیرا در صورت نیاز می توانید از طریق پنل های دیگر دوربین مدار بسته را هم به آیفون خود متصل کنید.

پنل آیفون تصویری

کدام آیفون تصویری بهتر است؟

در راهنمای خرید آیفون تصویری ما به معرفی انواع آیفون های تصویری و قابلیت های هر کدام پرداختیم. شما به آسانی و با کنار هم قرار دادن نکات گفته شده می توانید متناسب با قابلیت ها، نیاز، سلیقه و بودجه خود آیفون مورد نظر خود را خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای خرید آیفون تصویری رضایت تمامی ساکنین ساختمان را جلب کنید و سپس با مشورت و همفکری آیفون مورد نظر را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *