ترانس آیفون تصویری چیست و چه کاربردی دارد؟

ترانس آیفون تصویری چیست

آیفون های تصویری برای انجام عملکرد صحیح از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. یکی از این بخش های مهم، ترانس است و باعث جلوگیری از ورود ناگهانی ولتاژ شهری به داخل آیفون تصویری می شود. در واقع این قطعه ولتاژ شهری را به ولتاژ مورد نیاز آیفون تصویری تبدیل می کند. اگر نمی دانید که ترانس آیفون تصویری چیست و چه کاربردی دارد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ترانس آیفون تصویری از چه اجزایی تشکیل شده است؟

ترانس آیفون تصویری از دو ترمینال برای تامین برق ورودی ۲۲۰ ولت متناوب تشکیل شده است. علاوه بر این چهار ترمینال خروجی در ترانس وجود دارد که دو ترمینال، برق ۱۲ ولت مستقیم برای مکالمه در آیفون تصویری را فراهم می کنند. دو ترمینال باقیمانده نیز برق متناوب ۱۲ ولت برای قفل بازکن را تامین می نمایند. در ترانس آیفون تصویری، ترانسفورمر پل دیود و خازن ولتاژ برق شهری را به ولتاژ DC تبدیل می کند.

عملکرد ترانس آیفون تصویری

با وجود اجزای مذکور باید بدانید که عملکرد ترانس آیفون تصویری چیست و چگونه کار می کند. آی سی سوئیچینگ پالس هایی را تولید کرده و سپس توسط ترانزیستور ماس فت این پالس ها تقویت می گردد. در گام بعدی ترانسفورمر ولتاژ را کاهش داده و ولتاژ خروجی به وسیله آی سی اپتو کوپلر به آی سی سوئیچینگ می رسد.

از این طریق پالس های تولیدی توسط آی سی سوئیچینگ با ولتاژ ۱۴ ولت باقی می مانند. اگر ولتاژ ورودی افزایش ناگهانی داشته باشد، به قطعات و بخش های مختلف ترانس آسیب می رساند. این نوسان می تواند حتی منجر به سوختن فیوز وریستور دیودهای خازن، ترانزیستور و آی سی سوئیچینگ شود‌.

ترانس آیفون تصویری ریموت دار چیست؟

قبل از خرید آیفون تصویری باید بدانید که ترانس آیفون تصویری ریموت دار بخشی از آیفون تصویری است که برای تغذیه بخش های گوناگون آیفون مورد استفاده قرار می گیرد. در محصولات برندهای داخلی و خارجی از ترانس ریموت دار به طور گسترده ای استفاده می شود. این ترانس ها به آسانی نصب شده و از رله ای با جریان بالا بهره مند هستند. ترانس های ریموت دار به انواع سیستم های کنترل تردد متصل می شوند و توسط شاسی نیز قابل کنترل می باشند.

این ترانس امکان خاموش و روشن کردن دوربین مداربسته را نیز فراهم می کند. کد دهی به ریموت تا حداکثر ۵۰ عدد امکان پذیر بوده و می توان از چند ریموت بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. به کمک این ترانس های ریموت دار حتی اگر جریان برق قطع شود، حافظه حفظ می گردد. این ترانس به خوبی انواع قفل برقی را باز می کند و قابلیت های منحصر به فردی دارد.

ترانس آیفون تصویری سوزوکی

عملکرد ترانس آیفون تصویری ریموت دار

اکنون تا حدودی می دانید که ترانس آیفون تصویری چیست اما از عملکرد آن به طور کامل آگاه نیستید. عملکرد ترانس ریموت دار به گونه ای است که می توانید از آن به عنوان منبع تغذیه و درب بازکن استفا‌ده کنید. همراه با این ترانس یک ریموت هم وجود دارد که عملکرد درب باز کن را تسریع می کند.

پس از گذشت چند لحظه از اتصال ولتاژ به ترانس، کار این بخش آغاز می شود. در ترانس ریموت دار، ولتاژ AC برای راه اندازی دستگاه قفل برقی به کار می رود. در مسیر این قفل برقی یک کلید وجود دارد که ترمینال خروجی دستگاه در آن به صورت قفل یا lock می باشد. در حالت عادی این ترمینال به صورت باز یا on است.

علت خراب شدن ترانس AC در برد

امکان خراب شدن ترانس AC در برد آیفون تصویری نیز مانند تمامی قطعات الکترونیکی وجود دارد. گاهی ممکن است مشکل به وجود آمده در آیفون تصویری مربوط به ترانس بوده و در بعضی مواقع این دستگاه مشکلی نداشته و سالم است. جهت تست سالم بودن ترانس باید آن را پیش از به برق زدن با یک بازر چک کنید. در ابتدا مولتی متر را بر روی حالت اهرم قرار داده و سپس مقاومت تک تک سیم ها را بسنجید.

سیم پیچ های اولیه و ثانویه نباید با مولتی متر به هم راه داده شوند و هر یک از آنها باید مقاومت خوبی داشته باشند. اگر میزان مقاومت سیم پیچ ها صفر باشد یعنی اتصال کوتاه در مدار وجود دارد. به همین دلیل برای اینکه بدانید مقاومت سیم پیچ ترانس آیفون تصویری چیست و اندازه آن چقدر است از مولتی متر استفاده کرده و در صورت مشاهده اتصال کوتاه در مدار، آن را رفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *