تبدیل آیفون معمولی به تصویری | راهنمای کامل و جامع 0 تا 100

تبدیل آیفون معمولی به تصویری

پس از تولید و عرضه آیفون های تصویری در سطح بازار، تحول عظیمی در دنیای درب بازکن ها به وجود آمد. افرادی که تا پیش از این از آیفون صوتی استفاده می کردند، به فکر نصب آیفون تصویری افتادند و همین امر موجب فروش فوق العاده آیفون های تصویری شد. امروزه بسیاری از افراد در جستجوی راهی برای تبدیل آیفون معمولی به تصویری هستند تا از این تجهیزات مدرن بهره ببرند. ما در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم و از ۰ تا ۱۰۰ آن را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه تبدیل آیفون معمولی به تصویری

برای اینکه آیفون صوتی معمولی به آیفون تصویری تبدیل شود، دو روش وجود دارد. در روش اول، آیفون صوتی با همان کابل کشی قدیمی به آیفون تصویری تبدیل می شود و در روش دوم نیاز به تعویض کابل کشی می باشد. هر یک از این روش ها باید به شکلی خاص و با رعایت نکات مهمی انجام شوند.

تبدیل آیفون معمولی به تصویری بدون کابل کشی جدید

افرادی که می خواهند تبدیل آیفون معمولی به تصویری خود را با همان کابل کشی آیفون صوتی انجام دهند، نیاز به بودجه کمتری برای تعویض و نصب آیفون دارند. این موضوع به این دلیل است که تعویض کابل کشی آیفون تصویری، هزینه های زیادی را به دنبال دارد و ممکن است بعضی از افراد توان پرداخت آن را نداشته باشند. از سوی دیگر تعویض کابل کشی نیاز به صرف زمان و زحمت زیادی دارد. در واقع هزینه های تعویض کابل شامل هزینه خرید، دستمزد و نصب کابل جدید می باشد.

انتخاب آیفون تصویری مناسب و نصب صحیح آن بدون تعویض کابل ها، از ایرادات و اختلال در سیستم آیفون می کاهد و تا مدت ها بدون هیچ آسیبی به عملکرد خود ادامه می دهد. البته این موضوع بستگی به سالم بودن کابل های قدیمی دارد و اگر کابل ها دارای کیفیت و نصب صحیحی نباشند، مشکلات زیادی را در آینده به وجود می آورند و تنها راهکار رفع آن، تعویض کابل کشی خواهد بود.

شیوه تبدیل آیفون معمولی به تصویری بدون کابل کشی جدید

کابل های مورد نیاز برای نصب آیفون تصویری باید ۰.۶ و به صورت فویل دار و شیلد دار باشند اما اگر ساختمان شما تعداد واحد کمی دارد پس استفاده از کابل های آیفون صوتی ۰.۵ نیز قابل استفاده می باشد. شرط استفاده از کابل کشی قدیمی در تبدیل آیفون معمولی به تصویری ، عدم عبور کابل تصویر از کنار کابل های AC می باشد. ساختمان هایی که دارای تعداد واحد زیادی هستند و کابل کشی آنها به شکل خطی از تمامی طبقات عبور می کند، می توانند به آسانی از کابل کشی قدیمی برای نصب آیفون تصویری استفاده نمایند.

ساختمان هایی که دارای دو واحد در هر طبقه هستند و نوع سیم کشی آنها از نوع خطی می باشد، می توانند کابل کشی آیفون صوتی را برای نصب آیفون تصویری به کار ببرند. در این ساختمان ها حتی اگر تعداد واحدهای زیادی در کل ساختمان وجود داشته باشند باز هم کابل کشی قدیمی قابل استفاده است. علاوه بر این، ساختمان هایی که دارای چندین واحد در هر طبقه می باشند و هر طبقه جعبه تقسیم مجزایی دارد، در انتخاب آیفون تصویری آزادی بیشتری داشته و می توانند هر مدل آیفونی که می خواهند، نصب کنند.

تبدیل آیفون معمولی به تصویری با کابل کشی جدید

شیوه دیگر تبدیل آیفون معمولی به تصویری با کابل کشی جدید انجام می شود. این روش معمولا در ساختمان هایی که تعداد واحد بالایی دارند به کار می رود. کابل کشی جدید اگرچه هزینه بسیاری دارد اما در ساختمان هایی با تعداد واحد بالا، این هزینه به تعداد واحدهای ساختمان تقسیم می شود و به همین دلیل کابل کشی جدید کاملا به صرفه است. به طور کلی کابل کشی جدید این اطمینان را به ساکنین می دهد که افت کیفیت صدا و تصویر در هیچ واحدی رخ نخواهد داد.

در انتخاب کابل کشی جدید باید از کیفیت کابل و نصب صحیح آن مطمئن شوید زیرا شما قرار است که یک بار هزینه کنید و بهتر است از ابتدای کار همه چیز را با دقت انجام دهید تا مجددا مجبور به صرف هزینه بررسی کابل کشی و تعویض آن نباشید. بهتر است که کابل کشی را به افراد ماهر واگذار کنید زیرا ممکن است خودتان در این زمینه مهارت لازم را نداشته باشید و آسیب جدی به آیفون تصویری وارد نمایید.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری آلدو

شیوه تبدیل آیفون معمولی به تصویری با کابل کشی جدید

برای کابل کشی جدید آیفون تصویری باید کابل مرغوب خریداری شده، توسط افراد متخصص نصب شود. سپس نوبت به انتخاب و خرید آیفون تصویری می رسد زیرا برندهای آیفون تصویری زیادی در بازار عرضه می شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهتر است با تحقیق در مورد برندهای مختلف آیفون تصویری، بهترین و مناسب ترین مدل را برای ساختمان خود انتخاب نمایید تا تبدیل آیفون معمولی به تصویری با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

2 دیدگاه برای “تبدیل آیفون معمولی به تصویری | راهنمای کامل و جامع 0 تا 100

  1. محمد بیک زاده گفته:

    سلام خسته نباشید اینجا نب میخوام که‌ یک آیفون صوتی الکتروپیک دارم تبدیلش کنم به تصویر ی، دور بین دم درب از کجا تهیه کنم که قابل استفاده باشد، ممنون میشم اگه پاسخم جواب بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *