مشکلات آیفون تصویری سوزوکی

مشکلات آیفون تصویری سوزوکی

مشکلات آیفون تصویری سوزوکی

در دنیای امروز، آیفون های تصویری توسط برندهای مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردند و افراد متناسب با کاربرد و ویژگی هر کدام، برند و مدل مورد نظر خود را انتخاب می کنند. یکی از برندهای محبوب آیفون تصویری، برند سوزوکی می باشد. آیفون های تصویری سوزوکی مانند هر وسیله الکتریکی دیگری، ممکن است پس از مدت زمانی دچار مشکلاتی شوند. مشکلات آیفون تصویری سوزوکی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند.

در این مقاله مشکلات دربازکن سوزوکی و دلایل آن را بررسی می کنیم و سپس راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات را به شما عزیزان ارائه می دهیم. اگر قصد خرید آیفون تصویری سوزوکی را دارید و یا در حال حاضر از این آیفون استفاده می کنید، باید به شما بگوییم که در ادامه قصد داریم تا مشکلات آیفون تصویری سوزوکی و روش های رفع آن را مورد بررسی قرار دهیم.

قطع کامل تصویر در آیفون تصویری سوزوکی

وقتی آیفون تصویری سوزوکی تصویر را به طور کامل نمایش نمی دهد اما قسمت های دیگر آیفون مانند انتقال صدا، زنگ خوردن و باز کردن درب به خوبی کار می کنند پس به احتمال زیاد مشکل پیش آمده در قسمت سیم کشی می باشد و شما باید اتصال سیم آبی که سیم منفی آیفون و همچنین سیم سفید که مسئول انتقال تصویر در آیفون است را بررسی نمایید.

قطع صدای زنگ نمایشگر آیفون تصویری سوزوکی

قطع صدای زنگ نمایشگر در آیفون تصویری سوزوکی می تواند به سه دلیل اتفاق بیفتد:

۱- قطعی اتصال سیم ها

بیشتر مشکلات آیفون تصویری سوزوکی مربوط به بخش سیم کشی می باشد. اگر  مشکل پیش آمده از بخش سیم کشی باشد باید سیم کشی را بررسی کنید و مشکل قطعی سیم ها را حل کنید.

۲- آسیب یا سوختگی بلندگوی آیفون تصویری

ممکن است مشکل پیش آمده به دلیل سیم کشی نباشد و شما در گام بعدی باید به سراغ بلندگوی آیفون تصویری بروید و آن را بررسی کنید. اگر بلندگو آسیبی دیده باشد یا باید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید. برای تشخیص تعمیر و یا تعویض بلندگو بهتر است از فردی متخصص کمک بگیرید.

۳- آسیب به برد آیفون تصویری

در صورتی که بعد از انجام دو مرحله قبلی به نتیجه ای نرسیدید، باید برد آیفون تصویری را بررسی کنید و تعمیر آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری سوزوکی

یکی دیگر از مشکلات آیفون تصویری سوزوکی آبی شدن صفحه مانیتور می باشد. دلایل مختلفی برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد که در ادامه به طور کامل هر کدام را توضیح می دهیم.

آبی شدن تصویر آیفون

۱- آسیب یا سوختگی دوربین پنل آیفون تصویری

در ابتدا تصویر مانیتور همه واحدها را بررسی کنید و اگر در تمامی واحدها تصویر مانیتور آبی بود پس یعنی مشکل از دوربین پنل آیفون تصویری سوزوکی می باشد زیرا اگر دوربین آیفون آسیب دیده و یا سوخته باشد نمی تواند تصویری را منتقل کند و تصویر مانیتور آبی می شود.

۲- آسیب دیدن مانیتور آیفون تصویری

اگر دوربین آیفون تصویری مشکلی نداشته باشد اما صفحه مانیتور همچنان به رنگ آبی باقی مانده است، باید مانیتور دستگاه را بررسی کنید زیرا به احتمال زیاد مشکل از مانیتور است و باید آن را تعویض نمایید. به این نکته دقت کنید که این کار بسیار حساس بوده و به دقت زیادی احتیاج دارد پس برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

۳- ایرادات برد LCD آیفون تصویری سوزوکی

برد LCD وظیفه دارد که سیگنال های ارسالی از طریق پنل تصویری را به تصویری تبدیل کند که از طریق مانیتور آیفون قابل مشاهده باشد و زمانی که این قطعه دچار ایراداتی شود، تصویر ارسالی به مانیتور هم با مشکل مواجه خواهد شد و به رنگ آبی در خواهد آمد.

۴- مشکلات موجود در سیم کشی آیفون تصویری

در صورتی که پس از انجام سه مرحله قبلی مشکل آبی شدن تصویر مانیتور حل نشد باید به سراغ سیم کشی بروید. همانگونه که گفتیم سیم سفید مسئول انتقال تصویر در آیفون تصویری سوزوکی می باشد و اگر این سیم قطع شده و یا دچار آسیب شود، انتقال تصویر با مشکل روبرو شده و ممکن است مانیتور به رنگ آبی درآید.

در صورتی که سیم های ۲ و ۴ که به ترتیب مربوط به جریان منفی و انتقال تصویر می باشند دچار قطعی و یا اتصالی گردند، یقینا تصویر نمایشگر آبی می شود. برای رفع این قبیل از مشکلات آیفون تصویری سوزوکی بهتر است اتصال سیم ها را از طریق بازر بررسی کنید و یا یک سر از سیم ۲ و یک سر از سیم ۴ را به هم تابانده و از طریق دستگاه اهم متر، میزان اهم آنها را اندازه بگیرید.

به این نکته دقت کنید که اگر فقط سیم شماره ۲ قطع باشد و سیم ۴ بدون هیچ مشکلی کار کند، تصویر آبی نشده و فقط با نویز یا پرش تصویر روبرو خواهید شد.

۵- خرابی برد صدا و برد تصویر آیفون تصویری سوزوکی

در آخرین مرحله برای پیدا کردن مشکل آبی شدن مانیتور باید به سراغ برد تصویر و صدا رفته و این دو را مورد بررسی قرار دهید زیرا اگر پنل و سیم کشی آیفون تصویری سالم باشد، پس آبی شدن صفحه مانیتور می تواند مربوط به این دو برد باشد.

برای این که متوجه شوید مشکل از برد صدا می باشد یا برد تصویر، ابتدا برد صدا را با اتصال کوتاه سیم ۴ با سیم مثبت تصویر در سوکت سه سیمه در برد که با رنگ زرد مشخص می گردد، متصل کرده اگر تصویر درست شد یعنی برد صدا معیوب بوده است، اما اگر درست نشد، یعنی برد صدا سالم می باشد.

برای تست برد تصویر در ابتدا ولتاژ ورودی به برد تصویر را چک کنید و در صورتیکه ولتاژ درست بود به سراغ سه خازن موجود روی برد تصویر بروید و آنها را تست کنید. برای تست خازن ها باید از مولتی مترهایی که قابلیت تست خازن دارند استفاده کنید تا این بخش از مشکلات آیفون تصویری سوزوکی را مشخص نمایید.

با استفاده از مولتی مترهای گفته شده، ولتاژی را به دو سر خازن وصل کرده و ظرفیت خازن را تعیین کنید. اگر هر یک از خازن ها آسیب دیده و خراب باشد در نتیجه تصویر را به طور کامل آبی می کند و یا به صورت آبی چشمک زن در می آورد.

سوت کشیدن آیفون تصویری سوزوکی

سوت کشیدن آیفون تصویری سوزوکی یکی از مشکلاتی است که علاوه بر آزار افراد ساکن در آن واحد، سایر افراد را نیز اذیت کرده و سبب اعتراض آنها می گردد. برای رفع این مشکل باید ابتدا علت آن را پیدا کنید و معمولا سوت کشیدن آیفون تصویری سوزوکی به دلایل زیر اتفاق می افتد.

سوت کشیدن آیفون تصویری

۱- آسیب دیدن میکروفون آیفون تصویری سوزوکی

در صورت آسیب دیدن میکروفون آیفون تصویری سوزوکی، باید سریعا نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید تا از این مشکل آزار دهنده رهایی پیدا کنید.

۲- خرابی برد صوت آیفون تصویری

اگر برد صوت آیفون تصویری سوزوکی خراب شود در نتیجه آیفون شروع به سوت کشیدن می کند. بهتر است ابتدا این برد را تست کنید و در صورت خراب بودن سریعا آن را تعمیر و یا تعویض فرمایید.

۳- وجود جسم فلزی در نزدیکی یا داخل میکروفون آیفون تصویری

اگر یک جسم فلزی در نزدیک میکروفون آیفون قرار بگیرد، صدای سوت مانندی ایجاد می گردد. برای حل اینگونه مشکلات آیفون تصویری سوزوکی باید پنل آیفون را باز کنید و در صورتی که جسمی فلزی در نزدیکی یا داخل میکروفون قرار گرفته است آن را دور نمایید تا این مشکل برطرف شود.

۴- وجود مشکل در سیم کشی

در صورتی که مشکل از موارد گفته شده نبود باید به سراغ سیم کشی آیفون تصویری سوزوکی بروید و قسمت های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکل از این بخش بود باید سیم را تعویض نمایید که این کار علاوه بر هزینه های بالایی که دارد، زمان زیادی خواهد برد.

وجود نویز در صدای آیفون تصویری سوزوکی

یکی از متداول ترین مشکلات آیفون تصویری سوزوکی وجود نویز یا همان صدای خش خش در آیفون است. در این زمان صدا به درستی از داخل به پنل خروجی و از پنل به داخل واحد منتقل نمی شود و این مشکل می تواند سه دلیل داشته باشد:

۱- استفاده از سیم بدون فویل

۲- استفاده نکردن از شیلد کابل

۳- سربندی نامناسب دو سیم مربوط به صدا

مشکلات مربوط به سیم کشی در آیفون تصویری سوزوکی

در قسمت های قبلی مشکلات مختلف آیفون تصویری سوزوکی را بررسی کردیم اما از آنجایی که بسیاری از مشکلات مربوط به بخش سیم کشی می باشد در این قسمت می خواهیم ایرادات و مشکلات مربوط به سیم کشی را به طور دقیق تری بررسی کنیم. مشکلات مربوط به سیم کشی آیفون تصویری سوزوکی به دو دسته تقسیم می شوند:

الف) مشکلات مربوط به قطعی سیم ها

ب) مشکلات مربوط به اتصالی سیم ها

مشکلات مربوط به قطعی سیم ها

۱- قطع شدن صدا

در این زمان سیم قرمز که وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد، قطع شده و در نتیجه صدای آیفون تصویری قطع می باشد.

۲-عدم نمایش تصویر

اگر فقط و فقط تصویر آیفون تصویری وجود نداشته باشد یعنی سیم سفید که وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد، دچار قطعی شده است.

۳- نبود صدا و تصویر در ساختمان یک واحدی

اگر در ساختمان یک واحدی، سیم آبی که  سیم منفی می باشد قطع شود، صدا و تصویر آیفون تصویری هم قطع می گردد. ساختمان هایی که تعداد واحد بالاتری دارند به هنگام بروز چنین مشکلی با افت کیفیت تصویر روبرو می شوند و اگر در میکروفون فوت شود، هم صدا و هم تصویر قطع می شود.

۴- اختلال در تصویر، صدا و عدم کارکرد درب بازکن

اگر در آیفون تصویری سوزوکی صدا و تصویر وجود نداشته باشد و فقط صدای زنگ آیفون فعال باشد، سیم زرد که سیم جریان مثبت آیفون تصویری می باشد، قطع شده است.

۵- زنگ نخوردن آیفون تصویری

در صورتی که آیفون تصویری زنگ نخورد، باید سیم مشکی رنگ را مورد بررسی قرار دهید زیرا اغلب مشکلات آیفون تصویری سوزوکی به هنگام زنگ نخوردن، به دلیل قطعی این سیم می باشد.

مشکلات مربوط به اتصالی سیم ها

برای بررسی مشکلات مربوط به اتصالی کردن سیم ها ابتدا رنگ سیم ها و وظیفه هر کدام را بررسی می کنیم و سپس به سراغ مشکلات اصلی پیش آمده بر اثر اتصالی سیم ها می رویم.

۱- سیم قرمز: انتقال صدا

۲- سیم آبی: جریان منفی

۳- سیم زرد: جریان مثبت

۴- سیم سفید: انتقال تصویر

*اتصالی سیم مشکی و قرمز

مشکل چهار سیمه شدن و زنگ نخوردن آیفون های سوزوکی مدل 413I و 415I می تواند به علت اتصالی در سیم مشکی و قرمز باشد.

*اتصالی سیم مشکی با آبی

در صورتی که آیفون تصویری به طور مداوم زنگ بخورد و قطع نشود، امکان اتصالی دو سیم مشکی و آبی وجود دارد.

*اتصالی سیم مشکی با سفید

اگر بعد از یک بار زنگ خوردن یا بررسی تصویر، آیفون تصویری به طور مداوم زنگ بخورد، مشکلی پیش آمده به علت اتصالی سیم مشکی و سفید می باشد.

*اتصالی سیم قرمز با آبی

اگر پس از مانیتورینگ آیفون تصویری به طور مستمر زنگ بخورد، قطعا سیم قرمز با آبی اتصالی کرده است.

*اتصالی سیم مشکی با زرد

در صورتی که سیم مشکی و زرد با هم اتصالی کنند، آیفون زنگ نمی خورد. پس مشکل زنگ نخوردن آیفون تصویری می تواند به این دلیل هم باشد.

*اتصالی سیم آبی با سفید

سوختن دوربین پنل که از مشکلات آیفون تصویری سوزوکی می باشد به دلیل اتصال این دو سیم است.

*اتصالی سیم آبی با زرد

در صورتی که سیم آبی با زرد اتصالی کند، برد صوت می سوزد و پنل خروجی به طور مستمر روشن می ماند.

*اتصالی سیم زرد با سفید

اگر سیم زرد و سفید اتصالی کنند، تصویر نمایش داده نمی شود و بعد از مدت زمانی دوربین و نمایشگر TFT LED می سوزد.

*اتصالی سیم قرمز با زرد

پس از اتصال این دو سیم،  درب بازکن آیفون تصویری پس از زنگ زدن یا مانیتورینگ، یک سره می گردد.

*اتصالی سیم قرمز با سفید

اگر سیم قرمز و سفید با هم اتصالی کنند، هم تصویر آیفون و هم صدا دچار نویز بسیار زیادی می شود.

سیم کشی آیفون سوزوکی

روش تعمیر قطعات مختلف آیفون تصویری سوزوکی

در آیفون تصویری هر قطعه ای وظیفه ای دارد و در صورتی که مشکلات آیفون تصویری سوزوکی مربوط به آن قطعه باشد باید تعمیر و یا تعویض گردد. در ادامه نحوه تعمیر و تعویض قطعات آیفون تصویری سوزوکی را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

تعمیر مانیتور داخلی هر واحد

زمانی که مانیتور داخلی یک واحد دچار مشکلاتی شده است می توان بدون ایجاد اختلال در عملکرد مانیتور سایر واحدها آن را تعمیر نمود.

تعمیر برد اصلی یا برد صدا در آیفون تصویری سوزوکی

برد اصلی یا برد صدا وظیفه ایجاد و تقویت صدا، برق رسانی به برد تصویر و دریافت فرمان از کیبورد را دارد و در صورت بروز مشکلی در این بخش ها می توانید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

تعمیر هوک آیفون تصویری سوزوکی

هوک از قطعات برد اصلی آیفون تصویری می باشد و در زیر زبانه دهنی گوشی آیفون قرار گرفته تا تصویر و صدا را منتقل کند. ضعیف بودن صدا و نویز داشتن تصویر می تواند به دلیل عملکرد ضعیف این قطعه باشد که باید آن را تعمیر نمود.

تعمیر رگلاتور آیفون تصویری سوزوکی

از آنجایی که این قطعه مسئولیت تامین نیرو برای اتصال تصویر را بر عهده دارد پس در صورت بروز مشکل در تصویر، این قطعه را باید چک کنید.

تعمیر برد تصویر آیفون تصویری سوزوکی

در صورتی که برد تصویر آیفون شما دچار مشکل شده باشد آن را تعمیر نمی کنند زیرا این قطعه از نوع SMD می باشد و تعویض آن آسان تر از تعمیر آن است.

تعمیر برد کیبورد آیفون تصویری سوزوکی

برای آنکه متوجه شوید که برد کیبورد خراب شده یا سالم است باید از مولتی متر کمک بگیرید و اگر مشکلی در شاسی ها وجود داشته باشد می توانید با هزینه کمی آن ها تعویض نمایید.

تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری سوزوکی

در صورتیکه مانیتور شما پرش تصویر، اختلال در صدا، خاموشی مانیتور، چشمک زدن چراغ روی نمایشگر، مبهم بودن صدای زنگ یا قطعی آن و یا وجود صدای تق تق دارد باید برد تغذیه را تست کنید زیرا مشکلاتی که در این قسمت گفتیم مربوط به این قطعه می باشد و این قطعه ولتاژ ۱۴ ولت که مورد نیاز برای راه اندازی آیفون تصویری سوزوکی می باشد را تامین می نماید.

برد تغذیه آیفون تصویری

راهکار رفع مشکلات آیفون تصویری سوزوکی چیست؟

برای رفع مشکلات آیفون تصویری سوزوکی باید ابتدا مشکل را شناسایی کنید و سپس با توجه به وظیفه هر قطعه و سیم، برای رفع آن مشکل تلاش کنید. دقت داشته باشید که بهترین کار این است که تعمیر بخش های تخصصی آیفون تصویری که از آن اطلاعاتی ندارید را به تعمیرکاری ماهر بسپارید.

2 دیدگاه برای “مشکلات آیفون تصویری سوزوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *