اجزای آیفون تصویری

اجزای آیفون تصویری

اجزای آیفون تصویری

امروزه برای امنیت بیشتر ساختمان ها از آیفون تصویری استفاده می کنند زیرا این آیفون ها نسبت به آیفون های صوتی، امنیت بیشتری را برای ساکنین فراهم می کنند و دارای ویژگی هایی هستند که کاربران می توانند از آنها برای راحتی خود، بهترین استفاده را داشته باشند. اجزای آیفون تصویری هر کدام وظیفه ای را برعهده دارند که با ترکیب این اجزا، آیفون تصویری کار می کند و کاربران از آن بهره می برند.

با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی افراد به وجود آمده است، نیاز به آیفون تصویری هم بیش از پیش احساس می گردد. آیفون های تصویری قابلیت های زیادی را پشتیبانی می کنند و به همین دلیل اجزا و قطعات بیشتری نیز دارند. در این مقاله به معرفی اجزای آیفون تصویری می پردازیم تا پس از خرید آیفون تصویری با این اجزا و وظایف هر یک به خوبی آشنا شوید.

معرفی اجزای آیفون تصویری

در مانیتورهای سیاه و سفید از لامپ تصویر برای نمایش دادن تصویر استفاده می گردد اما در مانیتورهای رنگی  به جای لامپ تصویر، LED و LCD به کار برده می شود. در ادامه ابتدا اجزای مانیتور و سپس اجزای پنل را معرفی می کنیم.‌

مانیتور آیفون تصویری

مانیتور آیفون های تصویری دارای سایز مختلف در بازه ۳.۵ تا ۱۰ اینچ می باشد و افراد متناسب با نیاز خود و با توجه به ویژگی های هر یک از مانیتورها به انتخاب آن می پردازند. هر چقدر که اندازه مانیتور بزرگتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است. بعضی از مانیتورها به صورت تاچ و بعضی دیگر با دکمه کار می کنند. به طور کلی اجزای مانیتور آیفون های تصویری به صورت زیر است:

۱- مانیتور یا همان صفحه نمایش

۲- گوشی که شامل بلندگو و میکروفون می باشد

۳- لامپ LED

۴- کلید نمایش تصویر

۵- کلید ارتباط داخلی

۶- کلید درب بازکن

۷- کلیدهای مخصوص تنظیم آیفون تصویری

کلید های تنظیم آیفون تصویری

الف) آیفون های تصویری سیاه و سفید دارای سه کلید تنظیم می باشند:

کلید تنظیم نور تصویر

کلید روشن خاموش کردن صفحه نمایش

کلید تنظیم ملودی برای زنگ آیفون

ب) آیفون های تصویری رنگی دارای چهار کلید تنظیم هستند:

کلید روشنایی تصویر

کلید تنظیم رنگ تصویر

کلید تنظیم ملودی برای زنگ آیفون

کلید روشن و خاموش کردن مانیتور

مانیتور آیفون تصویری

پنل آیفون تصویری

یکی از اجزای آیفون تصویری که بسیار مهم است و اجزای دیگر آیفون تصویری بر روی آن تعبیه شده است، پنل آیفون تصویری می باشد. اجزای پنل آیفون تصویری به صورت زیر است:

۱- صفحه فلزی آیفون تصویری که از جنس آلومینیوم آلیاژی می باشد.

۲- دوربین که به دو صورت CCD و CMOS می باشد و وظیفه دریافت تصاویر را بر عهده دارد.

۳- شیشه محافظ لنز دوربین که از آن برای محافظت از لنز دوربین در برابر آسیب های بیرونی استفاده می گردد.

۴- لامپ LED مادون قرمز که برای بهتر دیده شدن محیط در شب است.

۵- اسپیکر که برای صدای زنگ تعبیه شده است.

۶- میکروفون که مسئولیت انتقال صدا را بر عهده دارد.

۷- کلید یا دکمه زنگ که با توجه به تعداد واحدها، متغیر است.

۸- پیچ تنظیم زاویه دوربین

۹- پیچ مخصوص بستن پنل به قوطی

۱۰- سیم اتصال منبع تغذیه ۱۲ ولت DC

۱۱- ترمینال های اتصال سیم مانیتورها در قسمت پشت پنل

۱۲- سیم اتصال به قفل درب بازکن

در ادامه مقاله در مورد برخی از اجزا توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

صفحه کلید پنل

آیفون های تصویری دارای یک صفحه کلید می باشند و برای نصب آن باید تمامی نکات ایمنی رعایت شود و از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل آن جلوگیری گردد. صفحه کلید پنل باید از تابش مستقیم نور خورشید هم دور باشد.

دوربین آیفون تصویری

یکی دیگر از اجزای آیفون تصویری دوربین می باشد که به دو صورت CCD و CMOS در بازار موجود است. دوربین های مورد استفاده در آیفون های تصویری به طور کلی به صورت: لنزدار، بدون لنز، رنگی، سیاه و سفید، میکروفون دار و بدون میکروفون می باشد.

دوربین آیفون تصویری

کابل های ارتباطات آیفون تصویری

کابل های مورد استفاده در آیفون های تصویری فویل دار و در دو سطح مقطع ۰.۴ و ۰.۶ تولید می گردد. در بین کابل ها، کابل های مسی کیفیت بالاتری دارند زیرا هیچ مقاومتی در مسیر ایجاد نکرده و در نتیجه صدا و تصویر با کیفیت مناسبی دریافت می گردد.

قفل درب بازکن آیفون تصویری

قفل درب بازکن یکی از اجزای آیفون های تصویری می باشد که تاثیر بسزایی در کارکرد قفل درب ساختمان دارد.‌ انواع قفل درب بازکن به صورت: ثابت، زنجیری، اهرمی و سایر مدل ها می باشد و در مدل زنجیری، قفل درب بازکن به قسمت ثابت درب وصل می گردد و توسط انرژی ذخیره شده در فنر درب را باز می کند. بعضی از مدل های قفل درب بازکن توسط یک مگنت، زبانه را به داخل کشیده و درب را باز می کنند.

مدار مکالمه آیفون تصویری

مدار مکالمه از جمله اجزای آیفون تصویری می باشد که به صورت نیمه الکترونیک و الکترونیک وجود دارد. مدار مکالمه کاملا الکترونیک دارای یک میکروفون، یک گوشی و یک بلندگو است و گوشی این مدل دارای ۲ مدار تقویت کننده الکترونیکی هم می باشد. در مدل نیمه الکترونیک، مدار مکالمه دارای دو میکروفون و یک بلندگو است و اجزای آن از طریق ولتاژ DC به فعالیت می پردازند.

آهنربای آیفون تصویری

از جمله وسایل جانبی آیفون تصویری، آهنرباهایی است که از افتادن گوشی جلوگیری می کنند. قطعا برای همه افراد اتفاق افتاده است که گوشی آیفون را درست سر جای خود قرار نداده اند اما با این حال گوشی به سمت پایین سقوط نکرده و سر جای خود ثابت باقی مانده است و علت این موضوع این است که آهنرباهای موجود در این قسمت، گوشی را سر جای خود نگه می دارند .

بلندگوی آیفون تصویری

بلندگوها از اجزای آیفون های تصویری می باشند که نقش مهمی را در زمینه فرکانس آیفون دارند. برای افرادی که از مشکل سنگینی گوش رنج می برند، فرکانس آیفون اهمیت زیادی دارد. در بلندگوهای آیفون تصویری یک هسته مغناطیسی وجود دارد که به دیافراگم وصل شده و دور آن سیم پیچ شده است. زمانی که جریان متغیری از درون این سیم پیچ عبور کند باعث جابجایی هسته مغناطیسی و صفحه بلندگو می شود و زمانی که این جریان متغیر به اندازه صدای ما باشد، امکان شنیدن صدا از راه بلندگو امکان پذیر می گردد.

بلندگوی آیفون تصویری

منبع تغذیه آیفون تصویری

منبع تغذیه در آیفون های تصویری یک قطعه می باشد که برای تامین برق مورد نیاز برای پنل از آن استفاده می گردد و برق ۲۲۰ ولت شهری را به ولتاژ یا آمپر مورد نیاز تبدیل می کند. منبع تغذیه که از جمله حساس ترین اجزای آیفون تصویری می باشد، دارای ابعاد کوچکی است و یا بر روی دیوار وصل شده یا در جعبه تقسیم قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *