نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس چیست؟

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس به کاربران کمک می کند تا به سادگی از شیوه نصب درست آیفون تصویری کوماکس مطلع شوند. فرد با مطالعه این نقشه و اطلاع از قسمت های مختلف آیفون تصویری، به راحتی اصول لازم برای نصب آیفون تصویری را فرا گرفته و می تواند اجرا کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با اصول نصب آیفون تصویری کوماکس آشنا کنیم و نکاتی که به هنگام سیم کشی و نصب باید رعایت شوند را به شما آموزش دهیم. اگر قصد خرید آیفون تصویری کوماکس را دارید، بد نیست به صورت اصولی و کاربردی، نکات نصب آیفون تصویری کوماکس را یاد بگیرید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

سیم کشی آیفون تصویری کوماکس به وسیله چهار رشته سیم رنگی انجام می گیرد که به این نوع سیم کشی، سیستم چهار سیم می گویند. این سیم ها، پنل، مانیتور و قفل بازکن را به همدیگر متصل می کنند.

هر یک از این سیم های رنگی وظیفه ای را بر عهده دارند که باید پیش از اطلاع از نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس ، با این وظایف آشنا شوید. در این قسمت با سیم هایی که مانیتور و پنل آیفون تصویری را به هم متصل می کنند، آشنا می شوید.

  • سیم زرد: این سیم وظیفه انتقال جریان مثبت برق را برعهده دارد.
  • سیم قرمز: سیم قرمز در سیستم آیفون تصویری کوماکس وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد.
  • سیم آبی: این سیم جریان منفی برق را انتقال می دهد.
  • سیم سفید: سیم سفید کار جابجایی تصویر بین مانیتور و پنل آیفون کوماکس را انجام می دهد.

انواع روش های سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

برای سیم کشی آیفون تصویری روش های مختلفی وجود دارد اما سیم کشی پارالل، لوپ و اختصاصی از جمله رایج ترین روش های سیم کشی می باشند.

سیم کشی پارالل (موازی)

در این روش تمام مانیتورهای داخل واحدها به وسیله یک کابل به پنل خروجی وصل می شوند. در روش پارالل اگرچه مقدار سیم کمتری مصرف می شود و کم هزینه ترین نوع سیم کشی می باشد اما در صورت بروز مشکلاتی در آینده، عیب یابی سیم کشی در این روش دشوار خواهد بود.

سیم کشی لوپ (حلقه)

سیم کشی به روش لوپ در ساختمان های قدیمی به اجرا در می آمد و در این روش سیم کمتری نسبت به سیم کشی اختصاصی مصرف می شود.

سیم کشی اختصاصی

این نوع سیم کشی بهترین روش از نظر کیفیت می باشد. در روش اختصاصی برای هر واحد یک کابل چند رشته ای به جعبه تقسیم ساختمان کشیده شده و سپس به پنل خروجی وصل می گردد.

در این روش سیم بیشتری نسبت به سایر روش های گفته شده مصرف می شود اما کیفیت ارتباط افزایش یافته و عمر آیفون تصویری هم افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، در صورتی که در آینده مشکلی برای آیفون تصویری پیش بیاید، یافتن عیب آن آسان تر خواهد بود.

بررسی نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

نحوه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس با توجه به اینکه ساختمان تک واحدی یا چند واحدی باشد، متغیر است. در ابتدا به سراغ سیم کشی آیفون تصویری تک واحدی و سپس چند واحدی می رویم و پس از آن انواع دیگر نقشه سیم کشی این آیفون را بررسی می کنیم.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس تک واحدی

در نقشه سیم کشی دربازکن تصویری کوماکس یک طبقه و تک واحدی، مانیتور به وسیله چهار رشته سیم و ترانس دربازکن توسط سه رشته سیم به پنل خروجی متصل می گردد. در گام بعدی یک رشته سیم از ترانس دربازکن و رشته سیم دیگری از پنل، به قفل بازکن وصل می شود که وظیفه اصلی آن برقراری جریان برق و باز کردن درب به هنگام نیاز می باشد.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس چند واحدی

در این بخش به سراغ نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس دو طبقه یا چند واحدی می رویم. فرقی ندارد که ساختمان شما دو طبقه باشد یا چند واحدی چون در هر صورت شیوه نصب آیفون تصویری کوماکس برای ساختمان های بیشتر از یک واحد به  شکل زیر می باشد.

از هر واحد ساختمان یک کابل چهار رشته ای به پنل خروجی متصل می گردد و سایر گام های نصب ترانس دربازکن و قفل بازکن، مانند سیم کشی یک واحدی انجام می شود.

سیم کشی آیفون کوماکس

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس سیاه و سفید و مدل های قدیمی

از چندین سال پیش تاکنون نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس تغییری نکرده است و شما با استفاده از آموزش هایی که در قسمت های قبلی ارائه داده ایم به راحتی می توانید آیفون های تصویری سیاه و سفید و همچنین مدل های قدیمی کوماکس را نصب کنید.

نقشه آیفون تصویری کوماکس با استفاده از سوئیچر

در حالت عادی دربازکن های تصویری کوماکس نیازی به سوئیچر ندارند زیرا پنل خروجی که در جلوی درب نصب شده است، سوئیچر داخلی دارد اما وقتی ساختمان شما دارای دو درب باشد و بخواهید برای هر درب پنل خروجی نصب کنید و هر دو را به یک مانیتور متصل گردانید پس به سوئیچر نیاز دارید.

نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس با دو پنل خروجی

بعضی از آیفون های تصویری کوماکس قابلیت پشتیبانی از دو پنل خروجی را دارند و بعضی از مدل ها فاقد این قابلیت می باشند. اگر می خواهید دو پنل را به یک مانیتور متصل گردانید حتما به هنگام خرید به این موضوع دقت نمایید.

در چنین زمانی شما باید در مدار، یک سوئیچر نصب کنید. چهار رشته سیم به این سوئیچر وارد و هشت رشته سیم از آن خارج می شود که در واقع مربوط به پنل های خروجی در جلوی درب است. پنل شماره دو هم مانند پنل شماره یک، متصل به یک ترانس دربازکن و یک قفل بازکن می شود.

راهنمای کلی سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

در این مقاله شیوه و نقشه سیم کشی آیفون تصویری کوماکس را به شما آموزش دادیم. سعی کنید متناسب با ساختمان خود از سیم کشی درست و اصولی برای نصب دربازکن تصویری کوماکس استفاده کنید. در صورتی که مطابق اصول گفته شده عمل کنید دستگاه شما طول عمر بیشتری خواهد داشت و کیفیت ارتباط نیز در بالاترین حد خود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *