علت تار بودن تصویر آیفون تصویری | بررسی تمام علل و راهکارها

علت تار بودن تصویر آیفون تصویری

یکی از مشکلاتی که ممکن است آیفون تصویری با آن روبرو شود، تار شدن تصاویر می باشد. در چنین زمانی تصویر واضحی از فرد مراجعه کننده نمایش داده نمی شود و همین امر موجب به خطر افتادن امنیت ساکنین می شود؛ زیرا ممکن است که افراد به علت تار بودن تصویر آیفون تصویری ، درب را به روی هر مراجعه کننده ای باز کنند. تاری تصاویر را باید در بخش های مختلف آیفون تصویری بررسی کنید تا در نهایت علت آن را پیدا کرده و رفع نمایید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب به بررسی تمام علل و راهکارهای تاری تصویر در آیفون تصویری می پردازیم.

بررسی علل تار بودن تصویر آیفون تصویری و راهکارهای رفع آن

اگر پس از خرید آیفون تصویری با مشکل تاری تصویر آن مواجه هستید، در ادامه قصد داریم تا به بررسی علل و راهکارهای این اتفاق بپردازیم.

1- نورپردازی نامناسب در جلوی درب

زمانی که نورپردازی مناسبی در جلوی درب وجود نداشته باشد، در حوالی غروب و شب ها، تصویر مراجعه کنندگان به صورت غیر شفاف و تار دیده می شود. به همین دلیل باید نورپردازی مناسبی در جلوی درب ساختمان به وجود آورید تا هم تسلط کافی را بر محیط اطراف خود داشته باشید و هم اینکه بتوانید چهره افراد را با کیفیت خوبی مشاهده کنید.

2- بی کیفیت بودن دوربین آیفون تصویری

گاهی علت تار بودن تصویر آیفون تصویری کیفیت پایین دوربین آن می باشد. دوربین هایی که رزولوشن خوبی نداشته باشند، نمی توانند تصویر با کیفیتی در مانیتور نمایش دهند. این مشکل در آیفون هایی دیده می شود که از برندهای پرطرفدار بازار نیستند و در ساعات پر نور ظهر و ساعات کم نور شب، عملکرد صحیحی در نمایش تصاویر ندارند.

3- سوئیچرهای بی کیفیت

زمانی که سوئیچر آیفون تصویری بی کیفیت و نامرغوب باشد، نمی تواند تصاویر را با کیفیت بالایی در مانیتور نمایش دهد. این سوئیچرها باید در زمان نصب آیفون تصویری از بین تجهیزات اصل و مرغوب انتخاب شوند. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، پس نصب آیفون تصویری خود را به فرد ماهر و متخصصی بسپارید و از او بخواهید که سوئیچر با کیفیتی برای آیفون تصویری شما نصب کند.

سوئیچر آیفون تصویری چیست

4- تنظیمات آیفون تصویری

اگر آیفون تصویری خوبی را از یک برند خوشنام خریداری کرده اید و پس از مدت زمانی با تاری تصویر روبرو شده اید پس باید تنظیمات آیفون خود را بررسی کنید. در بخش تنظیمات می توانید وارد منو شده و رزولوشون و رنگ تصویر را در حد ایده آل قرار دهید. علت تار بودن تصویر آیفون تصویری در این آیفون ها دستکاری شدن تنظیمات است که پس از بررسی و تنظیم مجدد، این مشکل رفع می گردد.

5- خراب شدن ال سی دی آیفون تصویری

مانیتور آیفون تصویری تصویر انتقالی از دوربین را نمایش می دهد و زمانی که ال سی دی آسیب دیده باشد، تصاویر شفافی را نمایش نخواهد داد. این مشکل معمولا به دلیل نوسانات برق به وجود می آید و به محض اتصال برق با آیفون تصویری، تصویر مانیتور با افت کیفیت شدیدی روبرو می شود. برای رفع مشکل تاری تصویر باید قطعات مرتبط با ال سی دی آیفون تصویری تعویض شوند تا مجددا تصاویر با کیفیت اصلی نمایش داده شوند.

6- مشکلات مربوط به سیم کشی

سیم کشی یکی از مواردی است که در عملکرد آیفون تصویری نقش مهمی دارد. زمانی که برای نصب آیفون تصویری از سیم و کابل های ارزان قیمت و نامرغوب استفاده شود، مشکلات مختلفی مانند تار شدن تصاویر به وجود می آید. برای اینکه متوجه شوید علت تار بودن تصویر آیفون تصویری از بخش سیم کشی آن می باشد باید سیم مربوط به نمایش تصویر و همچنین سایر سیم ها را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت مشاهده هر گونه فرسودگی و خرابی در این سیم ها باید به فکر تعویض سیم کشی باشید. این کار هزینه تقریبا زیادی را به شما تحمیل می کند، پس بهتر است در همان ابتدای کار از سیم های با کیفیت استفاده کنید تا با این مشکل روبرو نشوید.

7- استفاده نکردن از لوازم محافظتی

برای محافظت از آیفون تصویری لوازم جانبی زیادی وجود دارد که ساده ترین این لوازم، محافظ باران گیر می باشد. به هنگام نصب آیفون تصویری باید حتما از این قاب محافظ استفاده کنید تا هم از تابش مستقیم نور خورشید به آیفون تصویری جلوگیری شود و هم اینکه باران و برف به قسمت های حساس آیفون نرسد. نصب این قاب باران گیر، ماندگاری آیفون تصویری را افزایش می دهد و از تار شدن تصویر آن جلوگیری می کند. علت جلوگیری از تار شدن تصویر در این آیفون ها، عدم برخورد عامل آسیب زا با سطح و دوربین آیفون تصویری  می باشد.

باران گیر آیفون تصویری

8- رفع تار شدن تصویر آیفون تصویری

برای اینکه علت تار شدن تصویر آیفون تصویری را پیدا کنید باید از متخصصان و تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید و به هیچ وجه نباید خودتان آیفون تصویری را باز کنید و یا به تعمیر بخش های مهم آن بپردازید. علت این کار عدم آگاهی و مهارت شما در نصب و تعمیر آیفون تصویری می باشد و ممکن است که به سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد کنید. بخش های مربوط به تنظیمات آیفون تصویری از جمله مواردی است که می توانید خودتان به صورت دستی و بدون کمک تعمیرکار تنظیم کنید تا شفافیت و کیفیت تصویر افزایش پیدا کند و تاری آن رفع شود.

2 دیدگاه برای “علت تار بودن تصویر آیفون تصویری | بررسی تمام علل و راهکارها

  1. رضا نقوی گفته:

    سلام ، خسته نباشید خیلی از شما سپاسگزارم که مواردی مربوط به خرابی آیفون های تصویری را برای ما توضیح می هید ، اگه میشد قطعاتی که آسیب می بینند و تصاویر تاریک و تار را باعث می شوند ، را با عکس یا فیلم بزارید تا افرادی که می تو انند و ابزارش را هم دارند از آن بهره مند شوند ، چون کمترین هزینه را پانصد و پنجاه هزار تومان طلب می کنند ،من باز نشسته چطور از پس …

    • dommer گفته:

      سلام وقت بخیر
      این مورد توسط تیم دومر بررسی و در صورت امکان اجرا میشود

      با تشکر از پیشنهاد شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *