آیفون تصویری یا صوتی ؟

آیفون تصویری یا صوتی

آیفون تصویری یا صوتی ؟

در گذشته افراد برای باز کردن درب باید از داخل خانه خارج شده و سپس به سمت درب رفته و آن را باز می کردند. با پیشرفت علم و تکنولوژی آیفون های صوتی تولید شدند و امنیت افراد ساکن در خانه تا حدودی تامین میشد. با گسترش تکنولوژی آیفون ها توسعه یافته و از صوتی به تصویری تبدیل شدند. در حال حاضر هر دو نوع آیفون صوتی و تصویری در بازار عرضه می شوند اما اینکه آیفون تصویری یا صوتی برای خرید مناسب هستند، موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

تولید آیفون های تصویری تحول بزرگی در این صنعت پدید آورد و اکنون امنیت افراد با وجود این آیفون ها بیش از پیش تامین می گردد. آیفون های صوتی و تصویری هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و این مقاله راهنمای خوبی برای شناخت بیشتر این دو نوع آیفون می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیفون صوتی چیست؟

آیفون صوتی همان دربازکن صوتی است که به آن اف اف هم می گویند. این آیفون ها جزو اولین سری آیفون های ساخته شده می باشند که تنها قابلیت آنها باز کردن درب ورودی بود. پس از اینکه این آیفون ها با استقبال زیادی روبرو شدند، شرکت های مختلف تصمیم گرفتند که آیفون های صوتی را با قابلیت های بیشتری تولید کنند. از جمله قابلیت های آیفون های صوتی پیشرفته می توان به استفاده برای ساختمان هایی با تعداد واحد بالا اشاره کرد. آیفون های صوتی از اجزایی تشکیل شده اند که در ادامه به طور مختصر به بررسی هر یک از این اجزا می پردازیم.

آیفون صوتی

گوشی آیفون صوتی

از گوشی آیفون برای برقراری ارتباط صوتی با فرد یا افراد بیرون از خانه استفاده می گردد. این گوشی در داخل واحد نصب می شود و از آن برای بازکردن درب ورودی و برقراری مکالمه با فرد پشت درب استفاده می گردد.

پنل جلوی درب

در زمان قدیم به پنل جلوی درب، زنگ می گفتند و وظیفه آن انتقال صدا از واحد به بیرون خانه و از بیرون به داخل واحد می باشد.

منبع تغذیه

آیفون تصویری یا صوتی برای تامین برق خود به منبع تغذیه نیاز دارند. منبع تغذیه آیفون های صوتی یک دستگاه ترانس می باشد و در آیفون های تصویری از برد تغذیه برای تامین برق آیفون استفاده می گردد.

درب بازکن

درب بازکن های عرضه شده در بازار تنوع بالایی دارند و با توجه به سیستم آیفون صوتی خود می توانید از نوع مناسب استفاده نمایید. در حال حاضر درب بازکن زنجیری ساده، قفل توکار برقی و قفل کله گاوی از جمله پرفروش ترین درب بازکن های عرضه شده در بازار می باشند. شما برای انتخاب درب بازکن باید به نوع آیفون خود و صوتی بودن آن توجه نمایید و ببینید که کدام مدل برای شما مناسب تر است.

کابل و ادوات سیم کشی

با استفاده از سیم کشی امکان برقراری ارتباط صوتی، زنگ زدن و باز کردن درب امکان پذیر می شود.

آیفون تصویری چیست؟

پس از اینکه آیفون های صوتی به جایگاه ویژه ای در میان مردم رسیدند، شرکت های مختلف نوع جدیدی از آیفون ها را به بازار عرضه کردند و این بار علاوه بر انتقال صدا، تصویر فرد پشت درب هم به مانیتور داخل واحد منتقل میشد و تحول بزرگی در این صنعت به وجود آمد. در ابتدا آیفون های تصویری، تصویر را به صورت سیاه و سفید نمایش می دادند و سپس نوع رنگی آن وارد بازار شد. خرید آیفون تصویری شما را وارد دنیایی دیگر از نسل آیفون ها می کند. در ادامه اجزای این نوع آیفون را بررسی می کنیم تا با مقایسه متوجه شوید که آیفون تصویری یا صوتی برای شما مناسب می باشد.

آیفون تصویری خرید

پنل جلوی درب

قسمت های اصلی پنل عبارت است از:

۱- صفحه فلزی از جنس آلیاژ آلومینیوم می باشد و دور آن با پلاستیک پوشیده شده است تا آب به داخل آن نفوذ نکند.

۲- برای اینکه نور خورشید بر لنز دوربین تاثیرات مخرب کمتری داشته باشد بر روی آن یک شیشه محافظ تعبیه شده است.

۳- دوربین آیفون تصویری با قابلیت دریافت تصاویر رنگی یا سیاه و سفید در پنل خروجی قرار گرفته است.

۴- بلندگو برای پخش صدای فردی که داخل واحد است در پنل قرار گرفته است.

۵- به تعداد واحدها بر روی پنل، شاسی زنگ وجود دارد.

مانیتور

اجزای مانیتور به صورت زیر است:

۱- هندست یا هدست که برای ارتباط صوتی باید آن را از روی مانیتور برداریم.

۲- بلندگو و یا اسپیکر که به وسیله آن صدای فرد پشت درب شنیده می شود.

۳- برای دیدن تصویر فرد پشت درب از یک نمایشگر بر روی مانیتور استفاده شده است.

۴- شاسی درب بازکن که برای باز کردن درب باید آن را فشرد و یا لمس کرد.

۵- کلیدهای تنظیمات که به وسیله آن ها می توان نور، صدا و… را تنظیم نمود.

۶-شاسی اینترکام که از آن برای ارتباط داخلی استفاده می شود.

۷-شاسی استارت که برای روشن شدن نمایشگر و نمایش تصویر از آن استفاده می گردد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه در آیفون تصویری با آیفون معمولی تفاوتی ندارد و دارای خروجی ۱۲ ولت ad و ac می باشد. خروجی ac برای تغذیه درب بازکن در نظر گرفته شده و خروجی dc فقط برای راه اندازی و سوییچ کردن پنل می باشد.

درب بازکن

قفل درب بازکن آیفون های تصویری به دو صورت در بازار موجود است که نوع اول دارای زنجیر بوده و از انرژی ذخیره شده فنر برای آزاد کردن زبانه استفاده می شود و نوع دوم بدون زنجیر زبانه را به داخل کشیده و در نهایت درب باز می گردد.

مزایای آیفون تصویری نسبت به آیفون صوتی

هر کدام از آیفون ها مزایایی دارند اما آیفون های تصویری یا صوتی ممکن است مزایایی داشته باشند که کفه ترازوی مقایسه را به سمت پایین بکشند و مشتریان برای خرید آن ترغیب شوند. ما در این قسمت از مقاله مزایای آیفون تصویری را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

امنیت

استفاده از آیفون تصویری امنیت بسیار زیادی برای شما به ارمغان می آورد زیرا شما فرد پشت درب را دیده و در صورت احساس خطر و یا ناشناس بودن، درب را باز نخواهید کرد.

دایورت زنگ به گوشی یا تلفن ثابت

شما با استفاده از آیفون تصویری می توانید زنگ آن را به گوشی خود منتقل کنید و به محض اینکه کسی شاسی زنگ شما را فشار دهد می توانید از حضور وی مطلع شده و در صورت صلاحدید، درب را باز کنید.

قابلیت ذخیره تصاویر

زمانی که شما از آیفون تصویری با قابلیت ذخیره تصاویر استفاده کنید می توانید تصاویر و یا فیلم مراجعه کنندگان را ذخیره نمایید تا از مراجعه آنها به هنگامی که در منزل حضور نداشته اید، مطلع شوید.

قابلیت باز و بسته کردن درب پارکینگ

با استفاده از برخی آیفون های تصویری می توانید بدون نیاز به ریموت، درب پارکینگ را باز و یا بسته کنید.

قابلیت اینترکام

آیفون های تصویری یا صوتی زمانی که بتوانند برای کاربران بیشترین امکانات را فراهم کنند، ارزشمند خواهند بود. بعضی از آیفون های تصویری قابلیت اینترکام دارند. با استفاده از این قابلیت می توانید با یک واحد دیگر از ساختمان ارتباط برقرار کنید.

آیفون تصویری وایرلس

اگر از این نوع آیفون تصویری استفاده نمایید می توانید مانیتور آیفون را با خود به هر جایی از ساختمان ببرید تا به راحتی بتوانید پاسخگو باشید.

قیمت مناسب

آیفون های تصویری با توجه به قابلیت های خود قیمت های متنوعی دارند اما از آنجایی که مزایای بسیاری دارند خرید آن ها به صرفه تر از آیفون های صوتی می باشد.

آیفون تصویری

آیفون تصویری یا صوتی بخریم ؟

با توجه به آنچه در مورد آیفون های تصویری و صوتی گفتیم حال شما می توانید آیفون تصویری یا صوتی مناسب خود را انتخاب نمایید. بدون شک خرید آیفون تصویری با مزایای ویژه ای که دارد بسیار هوشمندانه است و برای شما راحتی و امنیت زیادی را به ارمغان می آورد. تنوع قیمت و مدل آیفون های تصویری به شما کمک می کند که با بودجه مورد نظر خود آیفون تصویری مناسبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *